Особливості комунікації учасників навчального процесу в умовах воєнного стану

  • Наталя Володмимрівна Дерев'янченко Харківський національний медичний університет https://orcid.org/0000-0002-0653-9440
  • Тетяна Василівна Некрашевич Харківський національний медичний університет https://orcid.org/0000-0003-2506-111X
Ключові слова: інструменти комунікації, соціальні комунікації, формувальне оцінювання, дистанційне навчання, психологічний стан

Анотація

У статті розкрито значення процесу комунікації між учасниками освітнього процесу. Здійснено опис функціональности використання інформаційних технологій як інструментів онлайн-освіти у сучасному навчальному процесі. Зохарактеризовано важливість урахування психологічного стану викладачів та студентів під час освітнього процесу та наведено методи стабілізації психологічного стану викладачів та студентів під час освітнього процесу та наведено методи стабілізації психічного стану здобувачів вищої освіти в умовах війни. Установлено, що використання технологій дистанційного навчання та інструментів соціальних комунікацій сприяє підвищенню мотивації здобувачів вищої освіти та забезпечує реалізацію онлайн-навчання в цілому. Оскільки інформаційні технології відіграють важливу роль у поширенні навчального матеріалу серед великої аудиторії, а платформи дистанційного навчання пропонують студентам численні переваги, що підкреслює актуальність дослідження особливостей комунікації між викладачем та студентом в умовах воєнного стану.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1. Батюк Л., Жерновникова О. (2022). Формування цифрової компетентності майбутніх лікарів при вивченні освітнього компоненту «Медична інформатика». Наукові записки кафедри педагогіки, (50), 6-24. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2022-50-01
2. Бичко М. В., Стеценко С. А. Специфіка процесу комунікації під час дистанційного навчання студентів закладів вищої медичної освіти. Реалії, проблеми та перспективи вищої медичної освіти : матеріали навч.-наук. конф. з міжнар. участю, м. Полтава, 25 березня 2021 р. Полтава, 2021. С. 21–22.
3. Білецька М., Котова Л., Підварко Т. Особливості комунікації викладача та студента в умовах воєнного стану. Перспективи та інновації науки. Серія «Педагогіка», Серія «Психологія», Серія «Медицина», 2022, Випуск 13 (18). С.55–67. ISSN 2786-4952. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2022-13(18)-55-67
4. Гусєв, А. І., Цибух, Л. М. Стабілізація психічного стану здобувачів вищої освіти в умовах війни. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія, (2), 60-64. https://doi.org/10.32782/psy-visnyk/2022.2.12 (дата звернення: 10.11.2023).
5. Інструкція з оцінювання навчальної діяльності здобувачів вищої освіти в Харківському національному медичному університеті: наказ ХНМУ від 21.08.2021 № 181. URL: https://knmu.edu.ua/documents/normatyvni-dokumenty-navchalnogo-proczesu/ (дата звернення: 10.11.2023).
6. Комунікативні технології інформаційного суспільства : монографія / За наук. ред. А. І. Гусєва. Національна академія педагогічних наук України, Інститут соціальної та політичної психології. Кропивницький: Імекс-ЛТД, 2020. 142 c.
7. Лучанінова О. Дистанційне навчання студентів в умовах війни: латентна сила метанавичок. Електронне наукове фахове видання «Адаптивне управління: теорія і практика». Серія «Педагогіка», 2022, Випуск 13(25). URL: https://doi.org/10.33296/2707- 0255-13(25)-11 (дата звернення: 18.11.2023).
8. Наливайко О., Куцина К. (2021). Особливості оцінювання під час дистанційного навчання. Наукові записки кафедри педагогіки, (49), 35-41. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2021-49-04 (дата звернення: 19.11.2023).
9. Некрашевич Т., Литовська О., Лелюк О., Перекрест М. (2022). Специфіка викладання латинської мови та медичної термінології у медичних ЗВО в умовах дистанційного навчання під час воєнного стану. Наукові записки кафедри педагогіки, (50), 95-104. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2022-50-09
10. Павлик Н. В. Методичні рекомендації щодо гармонізації стану психологічного здоров’я педагога в умовах війни. URL: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://lib.iitta.gov.ua/732501/1/%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8%20%D1%83%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B8%20%D0%B2%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B8.pdf (дата звернення: 20.11.2023).
11. Пугач Л. Ю. Соціально-комунікаційні складові комунікативної моделі. «Молодий вчений». Випуск № 1 (65). 2019. С.150-156.
12. Фельцан І. Соціальні мережі як інструмент розвитку іншомовної граматичної компетентності студентів закладів вищої освіти. Освіта дорослих: теорія, досвід, переспективи. Випуск 2(16). 2019. https://doi.org/10.35387/od.2(16).2019.131-137
13. Штромайєр Г. Політика і мас-медіа. [пер. з нім. А. Орган]. К.: Вид. дім «Києво-Могилянська академія», 2008. 303 с.
14. Яковицька Л. С. Афіліативна взаємодія викладача зі студентами в умовах війни. Збірник тез Всеукраїнського міжвідомчого психологічного форуму (м. Київ, 30 червня 2022 року). 2022. С. 219–222.
15. Catherine P. Bradshaw, Joseph M. Kush, Summer S. Braun, Emily A. Kohler, The Perceived Effects of the Onset of the COVID-19 Pandemic: A Focus on Educators’ Perceptions of the Negative Effects on Educator Stress and Student Well-Being, School Psychology Review, 10.1080/2372966X.2022.2158367, (1-14), (2023).
16. Derevianchenko N., Lytovska O, Diurba D, Leshchyna I. Impact of medical terminology on patients’ comprehension of healthcare. Georgian medical news. 2018. № 11 (284). Тбилиси – Нью-Йорк: Ассоциация деловой прессы Грузии. 2018. P. 159-163.
17. Earl L. Assessment – a Powerful Lever for Learning. Brock Educational Journal. 2006. Vol.16, №1. URL: https://www.researchgate.net/publication/265188352_Assessment_-A_Powerful_Lever_for_Learning (дата звернення: 10.03.2023).
18. Eickelmann, B. & Gerick, J. Lernen mit digitalen Medien. Zielsetzungen in Zeiten von Corona und unter besonderer Berücksichtigung von sozialen Ungleichheiten. In D. Fickermann B. Edelstein (Hrsg.), „Langsam vermisse ich die Schule …“. Schule während und nach der Corona-Pandemie. Münster; New York: Waxmann, 2020. S. 153–162. https://doi.org/10.31244/9783830992318.09
19. Ma X., Gryshova I., Koshkalda I., Suska A., Gryshova R., Riasnianska A., Tupchii O. Necessity of Post-War Renewal of University Teachers’ Potential in Terms of Sustainable Development in Ukraine. Sustainability, 2022, 14, 12598. URL: https://doi.org/10.3390/su141912598 (дата звернення: 18.11.2023).
20. Nalyvaiko O., Zhukova О., Ivanenko L., Shvedova Y., Nekrashevych T. Gamification as a New Format of Projects Method in Blended Learning Conditions Studying Disciplines of the Pedagogical Cycle. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, Web of Science. 13(4), P. 17-30.
21. Wilbroda Hlolisile Chiya, Tshimangadzo Selina Mudau, Educational Strategies During COVID-19 Lockdowns Among Black Students in Low- and Middle-Income Countries, Successful Pathways for the Well-Being of Black Students, 10.4018/978-1-6684-7090-9.ch005, (94-118), (2023).
Опубліковано
2023-12-30
Цитовано
Як цитувати
Наталя Володмимрівна Дерев’янченко, & Тетяна Василівна Некрашевич. (2023). Особливості комунікації учасників навчального процесу в умовах воєнного стану. Наукові записки кафедри педагогіки, (53), 24-31. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/23578