Цифрова компетентність здобувачів вищої медичної освіти в умовах викликів сьогодення

  • Тетяна Василівна Некрашевич Харківський національний медичний університет https://orcid.org/0000-0003-2506-111X
Ключові слова: цифрова компетентність, професійна компетентність, цифрові технології, цифрові навчальні програми, методи у вищій школі

Анотація

Важливість цифрової компетентності для студентів вищої освіти важко переоцінити. У сучасному світі цифрові технології поширені всюди і вони змінюють спосіб нашого життя, роботи та навчання. Щоб досягти успіху в навчанні, студенти повинні розвивати навички та знання, необхідні для ефективного використання цих технологій. Цифрова компетентність особливо важлива у вищій освіті, де від студентів очікується самостійне дослідження, критичне мислення та спільне навчання.

Мета статті - дослідити важливість використання нових методів у вищій освіті та виокремити деякі з найбільш перспективних методів, які зараз використовуються, розглянути важливість формування цифрової компетентності студентів вищої медичної освіти.

У статті розкрито сутність цифрової компетентності студентів закладів вищої медичної освіти у контексті вивчення мовних дисциплін.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Henseruk, H. R.(2019). Tsyfrova kompetentnist yak odna iz profesiino znachushchykh kompetentnostei maibutnikh uchyteliv. Open educational e-environment of modern University, №6, S. 8-16. [in Ukrainian].

Kovalchuk, V. I., Fedotenko, S. R. (2018). Innovatsiini tekhnolohii navchannia – osnova modernizatsii profesiinoi osvity. Molodyi vchenyi, №12,. S. 425-429. [in Ukrainian].

Pryidak, T. B., Yaloveha, L. V., Leha, O. V., Mysnyk, T. H., Zoria, S. P. (2019). Rozvytok tsyfrovoi kompetentnosti yak umova zabezpechennia konkurentnospromozhnosti maibutnikh ekonomistiv. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, Tom 73, №5. S.28-44. [in Ukrainian].

Sukhomlyn, O. (2022). Tsyfrova kompetentnist zdobuvachiv vyshchoi filolohichnoi osvity v umovakh suchasnykh zapytiv suspilstva: tsinnisnyi aspekt. Molod i rynok. Vypusk № 2. S.170-176. [in Ukrainian].

Ala-Mutka, K., Punie, Y., Redecker, Ch. (2008). Digital Competence for Lifelong Learning. Policy Brief. Luxembourg: Ofꢁice for Ofꢁicial Publications of the European Communities, URL: https://www.researchgate. net/publication/256460657 (дата звернення: 25.04.2023).

Anderson, T. (Ed.) (2018). The Theory and Practice of Online Learning, 2nd ed.; Athabasca University Press:

Edmonton, AB, Canada.

Dumford, A.D.; Miller, A.L. (2018). Online learning in higher education: Exploring advantages and disadvantages

for engagement. J. Comput. High. Educ. 30, 452–465.

Cabero-Almenara, J., Gutiérrez-Castillo, J.J., Guillén-Gámez, F.D. et al. Correction: Digital Competence of Higher Education Students as a Predictor of Academic Success. Tech Know Learn 28, 703 (2023). https://doi. org/10.1007/s10758-022-09627-5.

GarcıáPerales, R., & Jiménez Fernández, C. Relación entre repetición de curso, rendimiento académico e igualdad en educación: Las aportaciones de PISA. Revista Educación, Polıt́ica y Sociedad, 4(1), 2019. P.84–108. 10. Henderson, M.; Selwyn, N.; Aston, R. (2017). What works and why? Student perceptions of ‘useful’ digital technology in university teaching and learning. Stud. High. Educ. 42, 1567–1579.

Marimon-Martı,́M., Romeu, T., Ojando, E. S., & González, V. E. Competencia Digital docente: Autopercepción en estudiantes de educación: [Teacher digital competence. Pixel-Bit, Revista de Medios y Educación. 2022. https:// doi.org/10.12795/pixelbit.93208.

Papert Seymour. Mindstorms: children, computers, and powerful ideas. USA, 2020. с.225. 13. Prensky, M. H. sapiens digital: from digital immigrants and digital natives to digital wisdom. Innovate Journal of Online Education, 5. 2009. p.225.

Read, T., & Kukulska-Hulme, A. (2015). The role of a mobile app for listening comprehension training in distance

learning to sustain student motivation. Journal of Universal Computer Science, 21(10), 1327–1338.

Опубліковано
2023-09-07
Цитовано
Як цитувати
Тетяна Василівна Некрашевич. (2023). Цифрова компетентність здобувачів вищої медичної освіти в умовах викликів сьогодення. Наукові записки кафедри педагогіки, (52), 102-108. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2023-52-12