(Не)конференції EdCamp Ukraine як дієвий спосіб підвищення кваліфікації вчителів в Україні

  • Олена Друганова Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-5985-8293
  • Дарина Іполітова Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-4975-0975
Ключові слова: вчителя, підвищення кваліфікації, EdCamp Ukraine, Україна, інтерв’ю

Анотація

Метою статті є аналіз досвіду підвищення кваліфікації вчителів у сучасній Україні на прикладі (не)конференцій EdCamp. У процесі написання статті було використано теоретичні (аналіз, синтез, узагальнення тощо) та емпіричні (метод інтерв’ю) методи. Доведено, що проблема підвищення кваліфікації вчителів завжди була предметом уваги провідних вітчизняних просвітників й освітніх політиків. Упродовж значного періоду на вітчизняному освітньому просторі було накопичено різні форми післядипломної педагогічної освіти – від курсів і з’їздів, час появи яких сягає ще другої половини ХІХ століття до різноманітних факультетів перепідготовки і підвищення кваліфікації низки ЗВО, зокрема інститути післядипломної педагогічної освіти (ІППО), науково-дослідні інститути тощо. В останні роки в Україні широкого розмаху набув EdCamp – спільнота відповідального вчительства, що є не власне українською практикою, а була запозичена з-за кордону. Установлено, що EdCamp є відносно новим суб’єктом підвищення кваліфікації, що з ходу завоював свою авдиторію в Україні. У статті узагальнено досвід роботи (не)конференцій, організованих цією організацією впродовж періоду, межі якого 2015 – 2022 роки. На сторінках дослідження представлено також результати проведеного інтерв’ю активної учасниці як національних (4 рази), так і мініта афілійованих EdCamp’ів (7 разів) вчительки біології Первомайського ліцею №2 Лозівського району Харківської області, директорки КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» у Первомайському Бігун Ольги Олександрівни. У переліку питань, що були поставлені респонденці були: Як Ви потрапили на EdCamp? Як відбувається організація заходу? У чому полягає суть (не)конференції? Які Ваші враження?

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

/

Посилання

Опубліковано
2022-12-29
Цитовано
Як цитувати
Друганова , О., & Іполітова, Д. (2022). (Не)конференції EdCamp Ukraine як дієвий спосіб підвищення кваліфікації вчителів в Україні. Наукові записки кафедри педагогіки, (51), 14-20. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2022-51-02