Проєктна діяльність на заняттях з музичного мистецтва в закладах дошкільної освіти
Анотація
В статті розглянуто питання щодо впровадження проектної діяльності в освітній процес ЗДО. Проєктування сьогодні проникає в життєві явища, процеси, сфери життєдіяльності суспільства: дедалі більше речей є продуктами свідомої діяльності людини та є унікальним способом забезпечення співтворчості, співпраці дорослих та малюків. Проєктна діяльність дозволяє реалізовувати особистісно-орієнтований підхід до виховання та освіти дошкільнят та сприяє розвитку їх творчих здібностей, перетворює їх на активних учасників усіх подій, що відбуваються в ЗДО. Метою дослідження є розкриття сутності понять «проєкт», «проєктна діяльність», а також особливості використання методу проєктів на музичних заняттях у ЗДО. Проєктна діяльність виступає найважливішою складовою педагогічної діяльності. Такий процес охоплює освітні системи різного рівня, зміст освіти, педагогічні технології, управління педагогічним процесом, планування та контроль розвитку закладу освіти. Показано, що метод проєктування – сучасний метод інтеграції діяльності, дозволяє вирішувати комплекс завдань, підпорядкованих одній темі, різноманітними прийомами та методами, поступово та в системі, є актуальним та ефективним, надає дитині можливості синтезувати набуті знання, розвивати творчі здібності та комунікативні навички. Зазначено, що діяльність проєктного характеру дозволяє сформувати у дітей дослідницькі вміння та пізнавальний інтерес, відбувається інтеграція між загальними способами вирішення різних завдань та видами діяльності. Проектна діяльність допомагає зв’язати навчання із життям, розвиває комунікативні та моральні якості. Основним завданням педагога-вихователя є залучення дитини до дивовижного та прекрасного світу музики, розвивати музично-творчі здібності дітей, допомогти через художнє сприйняття музичних образів усвідомити зв’язок музичного мистецтва з навколишнім світом, сформувати морально-естетичне ставлення до нього. «Проєктне» управління музично-освітнім процесом у ЗДО сприяє подальшому вдосконаленню музично-освітньої роботи з дітьми дошкільного віку в сучасній системі освіти.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Baravykayte-Dahiyene, A., Burvite, S. (2020). Identifying a teacher of team leadership in the project activities of preschool organizations. Sotsialʹne vykhovannya, 52 (2), 37-53.
Bondar, V. H. (2019). Project activities in extracurricular activities of primary school. Visnyk Cherkasʹkoho natsionalʹnoho universytetu imeni Bohdana Khmelʹnytsʹkoho Seriya «Pedahohichni nauky», 4, 76-82.
Halyapa, M. (2011). Management of project activities of preschool teachers. Vykhovatelʹ-metodyst doshkilʹnoho zakladu, 11, 26-35.
Horbenko, O. (2011). The method of projects in the process of musical-performing training of the future music teacher. Naukovi zapysky. Seriya: Pedahohichni nauky, 97, 89-93.
Zarytsʹka, A. A. (2016). Acmeological principles of professional self-realization of the future music teacher: Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv.
Zinevych, V. (2015). Project activity and project culture as preconditions of teacher's innovative activity. Vytoky pedahohichnoyi maysternosti, 15, 100-106.
Ishchenko, L. V., Pidlypnyak I. YU., Zhuravko T. V. (2021). Pidhotovka pedahohiv do rozvytku u ditey starshoho doshkilʹnoho viku piznavalʹnoho interesu do predmetnoho svitu v proyektniy diyalʹnosti. Naukovyy chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriya 5. Pedahohichni nauky: realizatsiyi ta perspektyvy, 80, 1, 109-113.
Kozak, L. V., Korol, H. A. (2019). Project activity as a factor of cognitive development of preschool children. Innovatsiyna pedahohika, 18., 3, 169-174.
Kupenko, O. V. (2015). Pedagogical projects: navchalʹnyy posibnyk. Sumy: Sumsʹkyy derzhavnyy universytet, 133.
Li Tszyatsi (2015). Specifics of preparing a future music teacher to carry out art and project activities. Aktualʹni pytannya mystetsʹkoyi osvity ta vykhovannya, 1–2 (5–6), 169-180.
Makoviychuk, O. V., Shulha A. V. (2020). Features of the organization of art and design activities of junior high school students. Osvitniy dyskurs, 26(9), 62-70.
Mkrtichyan, O. A. (2020). Development of abilities of children of 6-7 years by means of musical art. Modern Scientific Researches, 13, 5, 12-17.
Potapchuk, YE. M. (2015). Implementation of own projects as a condition of successful professional self-realization of a specialist. Naukovyy visnyk Mukachivsʹkoho derzhavnoho universytetu. Seriya : Pedahohika ta psykholohiya, 1 (1), 242-250.
Yehorova, I. V. (ed.) (2021). The practice of implementing pedagogical projects: a textbook for the course. Ivano-Frankivsʹk, 112.
Romanyuk, T. V., Bochelyuk O. I. (2015). Organization of educational process for different age groups of preschool educational institution. KH.: Ranok, 192.
Rudyk, O. A., Berezyuk V. S. (2017). Innovative technologies in secondary schools. KH.: Osnova, 224.
Tokarenko, N. M. (2013). We organize project activities: step by step. Vykhovatelʹ-metodyst doshkilʹnoho zakladu, 11, 59-62.
Kotyk, T., Bogush, A., Romanyuk, S., Rudenko, Y. & Nepomniashcha, I. (2021). Innovative and project activities of future education. Laplage em Revista (International), 7, 3B, 213-219.
Pejic, P., Vujicic, L. & Ivkovic, Z. (2017). Project activities and encouraging critical thinking: exploring teachers’ attitudes. Center for Educational Policy Studies Journal, 7, 3, 27-46.
Utyumova, E. A., Voronina, L. V. & Artemieva, V. V. (2020). Organization of Project Activities During Childhood as a Means of Implementing the Subject-Subject. Educational Paradigm in the Context of Digitalization of Education Advances in Economics, Business and Management Research: 2nd International Scientific and Practical Conference on Digital Economy, 156, 132-137.
Баравикайте-Дагієне А., Бурвіте С. Виявлення вчителя лідерства колективу в проектній діяльності дошкільних організацій. Соціальне виховання. 2020. Вип. 52 (2), С. 37-53. https://doi.org/10.15823/su.2019.52.3.
Бондар В. Г. Проектна діяльність в позакласний роботі початкової школи. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького Серія «Педагогічні науки». 2019. Випуск № 4. С.76-82. DOI 10.31651/2524-2660-2019-4-76-82.
Галяпа М. Керівництво проектною діяльністю педагогів дошкільного закладу. Вихователь-методист дошкільного закладу. 2011. № 11. С. 26-35.
Горбенко О. Метод проєктів у процесі музично-виконавської підготовки майбутнього вчителя музики. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кіровоград : РВВ КДПУім. В. Винниченка, 2011. Випуск 97. С. 89-93.
Зарицька А. А. Акмеологічні засади професійної самореалізації майбутнього вчителя музики : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.04. Київ, 2016. 20 с.
Зіневич В. Проектна діяльність та проектна культура як передумови інноваційної діяльності педагога. Витоки педагогічної майстерності. 2015. Вип. 15. С. 100-106.
Іщенко Л. В., Підлипняк І. Ю., Журавко Т. В. Підготовка педагогів до розвитку у дітей старшого дошкільного віку пізнавального інтересу до предметного світу в проєктній діяльності. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалізації та перспективи. 2021. Випуск 80. том 1. С.109-113. DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2021.80.1.22.
Козак Л. В., Король Г. А. Проєктна діяльність як чинник пізнавального розвитку дітей дошкільного віку. Інноваційна педагогіка. 2019. Випуск 18. Т. 3. С. 169-174.
Купенко О. В. Педагогічні проекти: навчальний посібник. Суми : Сумський державний університет, 2015. 133 с.
Лі Цзяці Специфіка підготовки майбутнього вчителя музики до здійснення художньо-проєктної діяльності. Актуальні питання мистецької освіти та виховання. 2015. Вип. 1–2 (5–6). С. 169-180.
Маковійчук О. В., Шульга А. В. Особливості організації художньо-проектноїдіяльності молодших школярів. Освітній дискурс. 2020. Вип. 26(9). С. 62-70. DOI 10.33930/ed.2019.5007.
Мкртічян О. А. Розвиток здібностей дітей 6–7 років засобами музичного мистецтва. Modern Scientific Researches. 2020. No13. Part 5. Р. 12-17.
Потапчук Є. М. Впровадження власних проектів як умова успішної професійної самореалізації фахівця. Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія : Педагогіка та психологія. 2015. Вип. 1 (1). С. 242-250.
Практика реалізації педагогічних проектів: навчально-методичний посібник до курсу / авт.-упоряд. І.В.Єгорова. Івано-Франківськ, 2021. 112 с.
Романюк Т. В., Бочелюк О. І. Організація освітнього процесу в різновіковій групі дошкільного навчального закладу. Х.: Ранок, 2015. 192 с.
Рудик О. А., Березюк В. С. Інноваційні технології в ДНЗ. Х.: Основа, 2017. 224 с.
Токаренко Н. М. Організовуємо проектну діяльність: крок за кроком. Вихователь-методист дошкільного закладу. 2013. № 11. С. 59-62.
Kotyk, T., Bogush, A., Romanyuk, S., Rudenko, Y., Nepomniashcha, I. Innovative and project activities of future education. Laplage em Revista (International). 2021. vol.7, n. 3B, p.213-219. DOI: https://doi.org/10.24115/S2446-6220202173B1539p.213-219.
Pejic, P., Vujicic, L., Ivkovic, Z. Project activities and encouraging critical thinking: exploring teachers’ attitudes. Center for Educational Policy Studies Journal. 2017. vol.7. n. 3, р. 27-46. URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-149057 - DOI: 10.25656/01:14905.
Utyumova, E. A., Voronina, L. V., Artemieva, V. V. Organization of Project Activities During Childhood as a Means of Implementing the Subject-Subject. Educational Paradigm in the Context of Digitalization of Education Advances in Economics, Business and Management Research: 2nd International Scientific and Practical Conference on Digital Economy (ISCDE 2020). 2020. volume 156. Р.132-137.