Самодіагностика компетентності науково-педагогічного працівника: аспект навчальної роботи

  • А. Комишан Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0001-7644-4976
  • О. Жукова Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0001-9724-9598
  • Ю. Панфілов Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» https://orcid.org/0000-0002-5288-3904
  • А. Ряднова Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0001-9803-6834
Ключові слова: анкета, бали, моніторинг, навчальна робота, науково-педагогічний працівник, професійно-педагогічна діяльність, показники

Анотація

У статті розглядається проблема самодіагностики компетентності науково-педагогічного працівника з навчальної роботи. На основі аналізу підходів щодо моніторингу в освіті та діагностики в освіті з’ясовано, що інтерес до проблем якості вищої освіти, об’єктивної оцінки діяльності суб’єктів та структурних підрозділів закладів вищої освіти, а також інноваційних підходів стосовно керування якістю освіти, зокрема, через управління якістю діяльності науково-педагогічних працівників, зростає. Спираючись на наукові узагальнення та результати емпіричних досліджень виокремлено суттєві ознаки моніторингу та діагностики в системі вищої освіти та визначено, що освітній моніторинг та діагностику у вищій школі необхідно розглядати як своєрідний регулярний процес спостереження за допомогою визначених ознак, показників, критерії, чинників та шкал. Виходячи з аналізу джерел інформації з’ясовано, що педагогічну діагностику використовують у таких об’єктах освітнього середовища: навчальні заняття; самостійна робота студента; методи навчання; навчальні плани та програми; форми навчання; технологія організації освітнього процесу; розклад занять; кваліметрія педагогів; вивчення передового педагогічного досвіду; методична робота; практичне навчання тощо. Саме тут вона дає відчутний приріст ефективності. Сформульовано сутність поняття «самодіагностика навчальної роботи науково-педагогічного працівника». З огляду на опрацьовані джерела інформації та власний педагогічний досвід, а також співбесід зі студентами визначено ключові напрямки самодіагностики навчальної роботи науково-педагогічного працівника. Висвітлено чотири ключові організаційно-педагогічні умови самодіагностики науково-педагогічного працівника з навчальної роботи. Обґрунтовано методику самодіагностики науково-педагогічного працівника з навчальної роботи. Представлено анкету анонімного опитування студентів щодо самодіагностики стану навчальної роботи науково-педагогічним працівником. Визначено основні шляхи підвищення майстерності науково-педагогічного працівника з навчальної роботи на основі результатів анонімного анкетування студентів.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

/

Посилання

Опубліковано
2021-12-30
Цитовано
Як цитувати
Комишан, А., Жукова, О., Панфілов, Ю., & Ряднова, А. (2021). Самодіагностика компетентності науково-педагогічного працівника: аспект навчальної роботи. Наукові записки кафедри педагогіки, (49), 23-34. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2021-49-03