Шляхи підвищення ефективності організації самостійної роботи здобувачів вищої освіти

  • О. Друганова Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна http://orcid.org/0000-0002-5985-8293
Ключові слова: самостійна робота, організація, ефективність, вища освіта, здобувач вищої освіти

Анотація

Статтю присвячено вивченню проблеми організації самостійної роботи здобувачів вищої освіти і визначенню основних шляхів підвищення її ефективності. Основну увагу приділено аналізу мотиваційної сфери як внутрішнього фактору, що суттєво впливає на успішність самостійної навчальної діяльності, її спрямованість й цілепокладання. Виділено й схарактеризовано утилітарні, соціальні, пізнавальні, професійні мотиви. Особлива увага звернута на мотивацію досягнення; на роль пізнавальних та професійних мотивів. На підставі аналізу психолого-педагогічних джерел показано роль особистості викладача та його професійної компетентності в забезпеченні ефективності організації самостійної роботи. Доведено, що розвитку інтересу й наполегливості у досягненні високих навчальних результатів, сприятиме: уміння викладача утворити в навчальній аудиторії пізнавальну атмосферу, переконати студентів у тому, що він «зустрічається з ними не для того, щоб повчати, а для того, щоб ділитися власними знаннями, уміннями й науковими захопленнями»; здатність проектувати різноманітні види самостійної роботи, що включатимуть проблемні, пошукові питання, передбачатимуть глибоке опрацювання тексту тощо; творче поєднання традиційних й інноваційних технологій, активних й інтерактивних методів навчання; своєчасність контролю, урізноманітнення його форм та удосконалення критеріїв оцінки самостійної роботи; мистецтво надихати та підтримувати прагнення здобувача до запланованих цілей.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

/

Посилання

Опубліковано
2021-12-30
Цитовано
Як цитувати
Друганова, О. (2021). Шляхи підвищення ефективності організації самостійної роботи здобувачів вищої освіти. Наукові записки кафедри педагогіки, (49), 16-22. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2021-49-02