Використання чат ботів в освітньому процесі закладу вищої освіти
Анотація
У статті представлені результати теоретичного та практичного наукового пошуку, щодо доцільності використання чат-ботів в освітньому процесі. Основною метою дослідження було визначення значення чат-ботів у навчальному процесі для студентів закладів вищої освіти та розглянути їхню нинішню залученість та перспективи у навчальний процес закладів вищої освіти. Досягнення цієї мети передбачає низку завдань: забезпечити аналіз попередніх наукових пошуків щодо використання чат-ботів у різних сферах; з’ясувати обізнаність здобувачів про чат-боти та їх функціональність; надати інформацію про можливості чат-ботів для навчального процесу; визначити перспективи розвитку цього інструменту для учасників освітнього процесу. Авторами розглянуті теоретичні положення впровадження технології чат-ботів в освітній процес ЗВО. Практичну частину дослідження склали анкетні данні отримані у процесі опитування, яке проводилося за допомогою сервісів Google (Google Forms). У опитуванні взяли участь 69 респондентів (переважно студентів старших курсів) з ЗВО харківського регіону. Анкета складалася з 10 питань відкритого та закритого типу. На основі отриманих результатів та попередніх досліджень авторами були запропоновані шляхи використання чат-ботів в освітньому процесі ЗВО та виділені позитивні сторони використання чат-ботів в освітньому процесі. Перспективи розвитку навчання за допомогою чат-ботів залежать від індивідуальних можливостей здобувачів. Оскільки досвід роботи з сучасними технологіями серед студентів у більшості випадків на високому рівні, тому ми бачимо чат-ботів як простий і швидкий інструмент, який не вимагає залучення великих коштів та ресурсів.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Abu, Shawar B. & Atwell, E. (2007). Chatbots: are they really useful? Ldv forum, №22(1), 29-49.
Ahmad, N. A., Che, M. H., Zainal, A., Abd Rauf, M. F., & Adnan, Z. (2018). Review of chatbots design techniques. International Journal of Computer Applications, 181(8), 7-10.
Ashok G., Brian C., Mithun K., Shanu S., Abhinaya S., & Bryan W. (2015). Using Watson for Enhancing Human-Computer Co-Creativity. AAAI Symposium. 22-29
Clarizia, F., Colace, F., Lombardi, M., Pascale, F., & Santaniello, D. (2018, October). Chatbot: An education support system for student. In International Symposium on Cyberspace Safety and Security (pp. 291-302). Springer, Cham.
Cunningham-Nelson, S., Boles, W., Trouton, L., & Margerison, E. (2019). A review of chatbots in education: practical steps forward. In 30th Annual Conference for the Australasian Association for Engineering Education (AAEE 2019): Educators Becoming Agents of Change: Innovate, Integrate, Motivate (pp. 299-306). Engineers Australia.
Fernoagă, V., Stelea, G. A., Gavrilă, C., & Sandu, F. (2018). Intelligent education assistant powered by Chatbots. In The International Scientific Conference eLearning and Software for Education (Vol. 2, pp. 376-383). “Carol I” National Defence University.
Fryer, L. K., Ainley, M., Thompson, A., Gibson, A., & Sherlock, Z. (2017). Stimulating and sustaining interest in a language course: An experimental comparison of Chatbot and Human task partners. Computers in Human Behavior, 75, 461-468. http://doi.org/10.1016/j.chb.2017.05.045
Ghose, S., & Barua, J. J. (2013). Toward the implementation of a topic specific dialogue based natural language chatbot as an undergraduate advisor. In 2013 International Conference on Informatics, Electronics and Vision (ICIEV) (pp. 1–5). http://doi.org/10.1109/ICIEV.2013.6572650
Hone, K. S., & El Said, G. R. (2016). Exploring the factors affecting MOOC retention: A survey study. Computers & Education, 98, 157-168.
Kerlyl A., Hall P., & Bull S. (2006, December). Bringing chatbots into education: Towards natural language negotiation of open learner models. In International Conference on Innovative Techniques and Applications of Artificial Intelligence. London. Springer. (pp. 179-192). 4.
Kim, N. Y., Cha, Y., & Kim, H. S. (2019). Future English learning: Chatbots and artificial intelligence. Multimedia-Assisted Language Learning, 22(3), 32-53.
Kumar, R., & Rose, C. P. (2011). Architecture for Building Conversational Agents that Support Collaborative Learning. IEEE Transactions on Learning Technologies, 4(1), 21–34. http://doi.org/10.1109/TLT.2010.41
Molnár G. and Szüts Z. "The Role of Chatbots in Formal Education," 2018 IEEE 16th International Symposium on Intelligent Systems and Informatics (SISY), Subotica, Serbia/ 2018/ pp. 000197-000202, doi: 10.1109/SISY.2018.8524609.
Ondáš, S., Pleva, M., & Hládek, D. (2019, November). How chatbots can be involved in the education process. In 2019 17th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications (ICETA) (pp. 575-580). IEEE.
Ruth, D. (2006). Frameworks of managerial competence: Limits, problems and suggestions. Journal of European Industrial Training, 30(3), 206-226.
Sjöström, J., Aghaee, N., Dahlin, M., & Ågerfalk, P. J. (2018). Designing chatbots for higher education practice. In International Conference on Information Systems Education and Research (pp. 1-10).
Winkler, R. & Söllner, M. (2018). Unleashing the Potential of Chatbots in Education: A State-Of-The-Art Analysis. In: Academy of Management Annual Meeting (AOM). Chicago. 41 p.
Abu, Shawar B. & Atwell, E. (2007). Chatbots: are they really useful? Ldv forum, №22(1), 29-49.
Ahmad, N. A., Che, M. H., Zainal, A., Abd Rauf, M. F., & Adnan, Z. (2018). Review of chatbots design techniques. International Journal of Computer Applications, 181(8), 7-10.
Ashok G., Brian C., Mithun K., Shanu S., Abhinaya S., & Bryan W. (2015). Using Watson for Enhancing Human-Computer Co-Creativity. AAAI Symposium. 22-29
Clarizia, F., Colace, F., Lombardi, M., Pascale, F., & Santaniello, D. (2018, October). Chatbot: An education support system for student. In International Symposium on Cyberspace Safety and Security (pp. 291-302). Springer, Cham.
Cunningham-Nelson, S., Boles, W., Trouton, L., & Margerison, E. (2019). A review of chatbots in education: practical steps forward. In 30th Annual Conference for the Australasian Association for Engineering Education (AAEE 2019): Educators Becoming Agents of Change: Innovate, Integrate, Motivate (pp. 299-306). Engineers Australia.
Fernoagă, V., Stelea, G. A., Gavrilă, C., & Sandu, F. (2018). Intelligent education assistant powered by Chatbots. In The International Scientific Conference eLearning and Software for Education (Vol. 2, pp. 376-383). “Carol I” National Defence University.
Fryer, L. K., Ainley, M., Thompson, A., Gibson, A., & Sherlock, Z. (2017). Stimulating and sustaining interest in a language course: An experimental comparison of Chatbot and Human task partners. Computers in Human Behavior, 75, 461-468. http://doi.org/10.1016/j.chb.2017.05.045
Ghose, S., & Barua, J. J. (2013). Toward the implementation of a topic specific dialogue based natural language chatbot as an undergraduate advisor. In 2013 International Conference on Informatics, Electronics and Vision (ICIEV) (pp. 1–5). http://doi.org/10.1109/ICIEV.2013.6572650
Hone, K. S., & El Said, G. R. (2016). Exploring the factors affecting MOOC retention: A survey study. Computers & Education, 98, 157-168.
Kerlyl A., Hall P., & Bull S. (2006, December). Bringing chatbots into education: Towards natural language negotiation of open learner models. In International Conference on Innovative Techniques and Applications of Artificial Intelligence. London. Springer. (pp. 179-192). 4.
Kim, N. Y., Cha, Y., & Kim, H. S. (2019). Future English learning: Chatbots and artificial intelligence. Multimedia-Assisted Language Learning, 22(3), 32-53.
Kumar, R., & Rose, C. P. (2011). Architecture for Building Conversational Agents that Support Collaborative Learning. IEEE Transactions on Learning Technologies, 4(1), 21–34. http://doi.org/10.1109/TLT.2010.41
Molnár G. and Szüts Z. "The Role of Chatbots in Formal Education," 2018 IEEE 16th International Symposium on Intelligent Systems and Informatics (SISY), Subotica, Serbia/ 2018/ pp. 000197-000202, doi: 10.1109/SISY.2018.8524609.
Ondáš, S., Pleva, M., & Hládek, D. (2019, November). How chatbots can be involved in the education process. In 2019 17th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications (ICETA) (pp. 575-580). IEEE.
Ruth, D. (2006). Frameworks of managerial competence: Limits, problems and suggestions. Journal of European Industrial Training, 30(3), 206-226.
Sjöström, J., Aghaee, N., Dahlin, M., & Ågerfalk, P. J. (2018). Designing chatbots for higher education practice. In International Conference on Information Systems Education and Research (pp. 1-10).
Winkler, R. & Söllner, M. (2018). Unleashing the Potential of Chatbots in Education: A State-Of-The-Art Analysis. In: Academy of Management Annual Meeting (AOM). Chicago. 41 p.