Технології візуалізації для розробки матеріалів у професійній підготовці майбутніх фахівців
Анотація
У статті представлений досвід використання технології візуалізації у професійній підготовці майбутніх інженерів-педагогів комп’ютерного профілю, зокрема відео лекції на прикладі підготовки ІТ фахівців Бердянського державного педагогічного університету. Акцентується, що необхідна зміна парадигми викладання дисциплін комп'ютерного профілю в контексті візуалізації дидактичних матеріалів як основи абстрагування матеріалу. Розглядаються практичні аспекти розробки дидактичних та методичних матеріалів технології навчання студентів шкільному курсу інформатики з використанням відеоматеріалів. Доведено, що велика кількість різноманітних методів й інструментальних засобів навчання є дієвим механізмом, здатним вирішити як навчально-методичні проблеми для застосування сучасних освітніх інновацій в вищій освіті, здійснити оптимізацію навчального процесу, а також реалізувати нові підходи до безперервного і випереджаючого навчання. Встановлено, що використання електронних навчальних систем із засобами візуалізації сприяють більш успішному сприйняттю і запам'ятовуванню навчального матеріалу студентами. Це обумовлено активізацією роботи одночасно обох півкуль: ліва півкуля звично працює при традиційній формі навчання, а права півкуля, відповідальна за образно-емоційне сприйняття пропонованої інформації, активізується при візуалізації. В результаті відбувається творчий і професійний розвиток особистості. Проаналізовано класичні методики навчання дисципліни “Шкільний курс інформатики“ з лекційно-практичними формами навчання з переважно текстовими дидактичними матеріалами, що мають низький рівень абстрагування порівняно з використанням відеоматеріалів. Доведено, що, завдяки технічним перевагам застосування відеоматеріалів здійснюється підвищення якості й ефективності освітнього процес. Тобто технології візуалізації мають значний потенціал, що гарантує якісну професійну підготовку студентів.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Алєксєєва Г.М. Формування готовності майбутніх соціальних педагогів до застосування комп’ютерних технологій у професійній діяльності. Монографія. Донецьк: ЛАНДОН-ХХI, 2014. 269 с.
Алєксєєва Г.М., Бабич П.М. Використання платформи Arduino для професійної підготовки майбутніх інженерів-педагогів. Физико-математическое образование. 2018. №. 4 (18). С. 12-17. https: //doi.org/10.31110/2413-1571-2018-018-4-002
Алєксєєва Г.М. Використання інформаційно-комунікаційних технологій в процесі професійної підготовки студентів педагогічних вузів. Актуальні питання природничо-математичної освіти. Суми, Україна: ВВП «Мрія», 2014, С.184-191.
Глазунова О.Г. З досвіду застосування графічно-інформаційних технологій для організації навчально-пізнавальної діяльності студентів. Інформаційний вісник Навчально-методичного центру по підготовці молодших спеціалістів Міністерства аграрної політики України. Київ: НМЦ. № 35, 2002. С. 33-37.
Джеджула О.М. Теорія і методика графічної підготовки студентів інженерних спеціальностей вищих навчальних закладів: автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04. Тернопіль, 2007. 42 с.
Жигірь В.І. Методологічні підходи як основа науково-педагогічних досліджень у професійній освіті. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2016. №48. С. 107-115.
Сосницька Н.Л. Теоретико-методичні засади фахової підготовки вчителів фізики та математики в умовах освітнього інформаційного середовища : монографія /Н.Л. Сослицька, О.В. Школа, В.В. Ачкан та ін.; за заг. ред. Н.Л. Сосницької. Донецьк : Ландон-ХХІ, 2012. 241 с.
Кіндзер Б.М., Кіндзер Г.Б. Використання сучасних комп’ютерних та цифрових технологій у навчальній (тренерській), викладацькій та змагальній діяльності в східних одноборствах (на прикладі кіокушин карате). Теорія та методика фізичного виховання. 2007. Вип.8. С.41-44.
Кривильова О., Сосницька Н., Олексенко К. Проектування навчального середовища – професійна задача майбутніх учителів початкової школи. Вища освіта України в контексті цивілізаційних змін та викликів: стан, проблеми, перспективи розвитку : [кол. моногр.] / [Калінічева Г.І. (кер. авт. кол., наук. ред.), Заліток Л.М., Любовець О.М. та ін.; за заг. ред. Г.І. Калінічевої]; ЗВО «Міжнародний науково-технічний університет імені академіка Юрія Бугая». Київ: Фенікс, 2020. С. 272-290.
Нищак І.Д. Методична система навчання інженерно-графічних дисциплін майбутніх учителів технологій. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Сер.: Педагогічні науки. 2016. Вип. 30. С. 23-29.
Нищак І.Д., Моштук В.В. Комп’ютерна графіка. Навч. посібник для вищих педагогічних навчальних закладів. Дрогобич: РВВ ДДПУ ім. І. Франка, 2007, 352 с.
Ожга М. М. Проблеми графічної підготовки майбутніх інженерів-педагогів у наукових дослідженнях, Проблеми інженерно-педагогічної освіти. 2012. №. 34-35., С. 226-233.
Alieksieieva H., Antonenko O., Ovsyanikov, O., & Matviichuk-Yudina, O. The using of modern internet messengers in the process of teaching engineering and pedagogical direction students. Youth and market. 2019. №5 (184). С.52-56. https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.215170
Kravchenko N.V., Alyeksyeyeva H.M., Gorbatyuk L.V. Curriculum Optimization by the Criteria of Maximizing Professional Value and the Connection Coefficient of Educational Elements, Using Software Tools: (ICTERI 2018: 14th International conference on ICT in education, research, and industrial applications) [Електронний ресурс] (Kyiv, Ukraine, May 14-17, 2018). CEUR Workshop Proceedings, 2018, Vol.1. Pp. 365-378.
Lavrik V., Cortez L., Alekseeva A., García G. T., Juarez P. G., Poblano J. Development of the CAD system for designing non-standard constructions from elastomers. Development, International Journal of Innovative Research in Science, Engineering and Technology. Vol 3, Issue 3, March. 2014. Pp. 10717-10726.
Liu Z. Research on the Curriculum System Construction Plan for Animation Design and Production of Specialty in High Vocational Colleges. 2nd International Conference on Social Science and Technology Education (ICSSTE 2016). Atlantis Press, 2016.
Fedorov A. Media educational practices in teacher training. 2010. Acta Didactica Napocensia. N 3, Vol.3. Pp.57-70.
Ostenda A., Nestorenko T., Ostenda J. Practical education on a higher level in Poland: example of Katowice School of Technology. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки : зб. наук. пр. 2018. Вип.1. С.186-190.
Park S. Reviewing Educational Methodology in the Domain of Animation at the Smart Media Era. TECHART: Journal of Arts and Imaging Science. 2015. Т. 2, №. 4. С. 32-37.
Alyeksyeyeva, H.M. (2014). Formuvannia hotovnosti maibutnikh sotsialnykh pedahohiv do zastosuvannia kompiuternykh tekhnolohii u profesiinii diialnosti [Formation of readiness of future social educators to use computer technologies in professional activity], Monohrafiya. Donetsk: LANDON, 269. (in Ukrainian).
Alyeksyeyeva, H.M. & Babych, P.M. (2018). Vykorystannia platformy Arduino dlia profesiinoi pidhotovky maibutnikh inzheneriv-pedahohiv [Use the Arduino platform for the professional training of future engineer educators], Fizyko-matematychna osvita, no (18), pp. 12-17. https: //doi.org/10.31110/2413-1571-2018-018-4-002. (in Ukrainian).
Alyeksyeyeva, H.M. (2014). Vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v protsesi profesiinoi pidhotovky studentiv pedahohichnykh vuziv [Victorious information-communal technologies in the process of professional training of students of pedagogical universities]. Aktualʹni pytannya pryrodnycho-matematychnoyi osvity. Sumy, Ukrayina: VVP «Mriya», pp.184-191. (in Ukrainian).
Glazunova, O.G. (2003). Metodyka navchannia maibutnikh fakhivtsiv ahrarnoho profiliu zasobamy kompiuternoi hrafiky [Methodology of training future specialists of agrarian profile by means of computer graphics]. K.yiv: NAU, № 35, pp. 33-37. (in Ukrainian).
Dzhedzhula, O.M. (2007). Teoriia i metodyka hrafichnoi pidhotovky studentiv inzhenernykh spetsialnostei vyshchykh navchalnykh zakladiv [Theory and methodology graphically ї preparation of students of engineering specialties of different schools]. avtoref. dys. d-ra ped. nauk: 13.00.04 Ternopilʹsʹkyy natsionalʹnyy pedahohichnyy universytet imeni Volodymyra Hnatyuka. Ternopil, 42. (in Ukrainian).
Zhyhir, V.I. (2016). Methodological approaches as a basis of scientific and pedagogical research in vocational education. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh, (48), pp.107-115 (in Ukrainian).
Sosnytska, N.L., Shkola, O.V., Achkan, V.V., Voloshyna, A.K., Kirieieva I.V., & Yatsenko, O.S. (2012). Theoretical and methodological principles of professional training of teachers of physics and mathematics in the educational information environment: monohrafiia. Donetsk: LANDON.
Kindzer, B.M., Kindzer, H.B. Vykorystannia suchasnych kompiuternych ta tsyfrovych tekhnolohii u navchalnii (trenerskii), vykladatskii ta zmahalnii diialnosti v skhidnylh odnoborstvakh (na prykladi kiokushyn karate). Teoriia ta metodyka fizychnogo vykhovannia. 2007. Vol.8. pp.41-44. (in Ukrainian).
Kryvylova, O.A., Sosnytska, N., Oleksenko, K. (2020). Designing a learning environment is a professional task for future primary school teachers. Higher education in Ukraine in the context of civilizational changes and challenges: state, problems, prospects: [kol. monohr.] ZVO «Mizhnarodnyi naukovo-tekhnichnyi universytet imeni akademika Yuriia Buhaia». Kyiv: Feniks, pp. 272-290.
Nyshchak, I.D. (2016). Metodychna systema navchannia inzhenerno-hrafichnykh dystsyplin maibutnikh uchyteliv tekhnolohii [Methodology of training future specialists of agrarian profile by means of computer graphics]. Visnyk Hlukhivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Oleksandra Dovzhenka. Ser. : Pedahohichni nauky.Vyp. 30. pp. 23-29. (in Ukrainian).
Nyshchak, I.D. & Moshtuk V.V. (2007). Kompiuterna hrafika. [Computer Graphics]. Navch. posibnyk dlya vyshchykh pedahohichnykh navchalʹnykh zakladiv. Drohobych: RVV DDPU im. I.Franka. (in Ukrainian).
Ozhha, M.M. (2012). Problemy hrafichnoi pidhotovky maibutnikh inzheneriv-pedahohiv u naukovykh doslidzhenniakh [Problems of graphic training of future engineers-teachers in scientific researches], Problemy inzhenerno-pedahohichnoyi osvity. №. 34-35, pp. 226-233. (in Ukrainian).
Alieksieieva, H., Antonenko O., Ovsyanikov O., & Matviichuk-Yudina O. (2020). The using of modern internet messengers in the process of teaching engineering and pedagogical direction students. Molod’ i rynok: Naukovo-pedahohichny zhurnal. Drohobych: Drohobychskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni I. Franka. 2019. №5(184), zhovten’ 2020, С.52-56. https://doi.org/10.24919/2308-4634.2020.215170/ (in English).
Kravchenko, N.V. Alyeksyeyeva H.M. Gorbatyuk L.V. (2018). Curriculum Optimization by the Criteria of Maximizing Professional Value and the Connection Coefficient of Educational Elements, Using Software Tools: (ICTERI 2018: 14th International conference on ICT in education, research, and industrial applications). Kyiv, Ukraine, May 14-17, 2018. CEUR Workshop Proceedings, no.1, pp. 365-378. (in English).
Lavrik V., Cortez L., Alekseeva A., García G.T., Juarez P.G. Poblano J. (2014). Development of the CAD system for designing non-standard constructions from elastomers. Development, no. 3(3), pp 80-91. (in English).
Liu Z. (2016). Research on the Curriculum System Construction Plan for Animation Design and Production of Specialty in High Vocational Colleges. 2nd International Conference on Social Science and Technology Education (ICSSTE 2016). Atlantis Press. (in English).
Fedorov, A. (2015). Media educational practices in teacher training. Acta Didactica Napocensia. 3, Vol.3, pp.57-70. (in English).
Ostenda, A., Nestorenko T., Ostenda J. (2018). Practical education on a higher level in Poland: example of Katowice School of Technology. Naukovi zapysky Berdyanskoho derzhavnogo pedahohichneho universytetu. Seriia: Pedahohichni nauky : zb. nauk. prac. Vol.1. BDPU, pp.186-190. (in English).
Park, S. (2015). Reviewing Educational Methodology in the Domain of Animation at the Smart Media Era. TECHART: Journal of Arts and Imaging Science. №. 2(4), pp. 32-37. (in English).