Організація науково-дослідницької роботи студентів в умовах забезпечення професійної орієнтації навчального процесу

  • Ганна Алєксєєва Бердянський державний педагогічний університет https://orcid.org/0000-0003-3204-3139
  • Лариса Горбатюк Бердянський державний педагогічний університет https://orcid.org/0000-0002-0584-7708
  • Наталія Кравченко Бердянський державний педагогічний університет https://orcid.org/0000-0002-9642-5403
  • Богдан Кіндзер Львівський державний університет фізичної культури імені Івана Боберського https://orcid.org/0000-0002-7503-4892
Ключові слова: вища освіта, інженер-педагог, комп’ютерне середовище

Анотація

У статті розглянута організація науково-дослідної роботи майбутніх інженерів-педагогів в системі професійної підготовки фахівців ІТ галузі засобами проектування комп'ютерного середовища. Проаналізовано протиріччя між звичайною системою підготовки і індивідуально-творчим напрямом майбутньої професійної діяльності фахівця. Авторами проведено дослідження поняття комп'ютерного середовища, розглянуто його інформаційну, програмну і дидактичну складову. Виявлені практичні аспекти організації навчально-дослідницької діяльності майбутніх  фахівців, спеціальність яких вимагає подальшого дослідження, зокрема засобами комп'ютерного середовища як об'єкта проектування. Розглянуто його інтелектуальні властивості  та доведено, що вони є реакцією на дії людини. Описана модель подання знань в процесі проектування комп'ютерної середовища і доведено, що використання саме мережевий моделі у вигляді графа є найкращою для відображення сенсу цілісного образу.  Завдяки мережевій моделі курс з дисципліни створюється певною структурою модулів, які складаються з тем, які містять завдання. Таке представлення даних притаманне семантичній мережі, що є об’єднанням  уявлень і збережень знань всього навчального процесу в індивідуальну освітню траєкторію. Таким чином, з’являється можливість її корегування залежно від рівня ефективності опанування студентом матеріалу. Обґрунтовано інформаційна, програмна і дидактична складові комп'ютерного середовища, виявлені основні вимоги до організації науково-дослідницької роботи студентів з точки зору проектування, де гнучкість є основною властивістю системи управління, зокрема в питаннях реалізації різних форм занять з професійної підготовки. Описано приклад програмної реалізації комп'ютерного середовища з наявністю інтуїтивно-зрозумілого інтерфейсу для роботи з інформаційним контентом. Обґрунтовано, що запропоновані принципи організації науково-дослідницької роботи можуть бути також застосовані при організації науково-дослідної роботи студентів фізкультурно-спортивного профілю.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

/

Посилання

Опубліковано
2021-06-30
Цитовано
Як цитувати
Алєксєєва , Г., Горбатюк , Л., Кравченко , Н., & Кіндзер , Б. (2021). Організація науково-дослідницької роботи студентів в умовах забезпечення професійної орієнтації навчального процесу. Наукові записки кафедри педагогіки, 1(48), 83-90. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2021-48-10