Формування професійно важливих якостей менеджера як основи його компетентності в умовах дистанційного навчання
Анотація
У статті розглянуто важливість професійної підготовки студентів, які в майбутньому стануть менеджерами та являтимуть собою найбільш вагомий ресурс розвитку підприємств і організацій. Вказано також і на те, що підготовка майбутніх менеджерів повинна здійснюватися за будь-яких умов, не зважаючи ані на економічні криз, ані на пандемії, оскільки суспільство для того щоб існувати повинно виробляти матеріальні та нематеріальні блага і послуги. Відмічено, що серед основних причин сучасного трактування результату професійної підготовки в термінах компетенція/компетентність особливо слід виділити: наявність загальноєвропейської та світової тенденції до інтеграції, глобалізації світової економіки і гармонізації архітектури європейської системи вищої освіти, що пов’язується з Болонським процесом; універсалізація ступенів, циклів навчання, забезпечення студентської та викладацької мобільності, міжнародного визнання документів про освіту, системи освітніх кредитів і їх впровадження; передбачається і певна термінологічна уніфікація. Однак, ми вбачаємо, що підвалинами компетентності менеджера є професійно важливі якості, які ми трактуємо як особливі, притаманні конкретній особистості-суб’єкту управлінської діяльності властивості, риси та психологічно зумовлені характеристики, здатні безпосередньо впливати на якість і ефективність цієї діяльності. Професійно-важливі якості здійснюють безпосередній вплив на ефективність професійної діяльності. Ми додаємо ще один параметр до ознак, що характеризують професійно важливі якості, а саме – «якість професійної діяльності». Запропоновано ряд важливих професійно важливих якостей, спроможних належним чином формувати компетентність майбутнього управлінця. При цьому вказані якості можуть розвиватися навіть за умов використання дистанційної форми навчання. Для їх реалізації передбачається використання окремих форм підготовки та ведення практичних занять під час викладання фахових навчальних дисциплін, спрямованих на виявлення вже сформованих, чи тих, що лише формуються професійно важливих якостей.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Bezruk, V. (2017), Teoretychna identyfikatsiya kompetentnosti u konteksti suchasnykh doslidnytsʹkykh pidkhodiv. [Theoretical identification of competence in the context of modern research approaches]. Efektyvnistʹ derzhavnoho upravlinnya. Іssue 2 (51). Part 1. 35-40 (in Ukranian).
Hryhorchuk, T. V. (2018), Struktura kompetentsiy fakhivtsiv z marketynhu subyektiv sotsiokulʹturnoyi sfery. [The structure of competencies of marketing specialists of socio-cultural entities]. Molodyy vchenyy. No 3 (55). berezen. 527-531 (in Ukranian).
Elbrekht, O. M. (2010), Pidhotovka menedzheriv u vyshchykh navchalʹnykh zakladakh Velykoyi Brytaniyi, Kanady, SSHA. [Training of managers in higher educational institutions of Great Britain, Canada, USA]. (Abstract of Doctor’s thesis). Kyyiv, Ukraine (in Ukranian).
Oleksandrova, N. (2011), Sutnistʹ ponyattya «profesiyno vazhlyvi yakosti». [The essence of the concept of «professionally important qualities»]. Novyy Kolehium : naukovyy informatsiynyy zhurnal. 4. 53-58 (in Ukranian).
Pohoryelova, T. F. (2014), Psykholoho-pedahohichni problemy stanovlennya suchasnoho fakhivtsya. [Psychological and pedagogical problems of becoming a modern specialist]. International scientific-practical conference – 2014, June 11-12 (245-250). Kharkiv, KhNEU n. a. Semen Kuznets (in Ukranian).
Selezneva, N. A. (2004), Razmyshleniya o kachestve obrazovaniya: mezhdunarodnyy aspekt. [Reflections on the quality of education: an international aspect] Vyssheye obrazovaniye segodnya. 4. 3-26 (in Russian).
Chernenko, N. (2021), Formuvannya profesiyno vazhlyvykh yakostey yak bazovyy skladnyk pidhotovky maybutnikh fakhivtsiv ekonomichnoyi haluzi. [Formation of professionally important qualities as a basic component of training future professionals in the economic field]. Osvitolohichnyy dyskurs. 1 (32). 52-68 (in Ukranian).
Chomskiy, N. (1999), Aspekty teorii sintaksisa. [Aspects of the theory of syntax]. Moscow: BGK n. a. I. A. Boduena de Kurtene (in Russian).
Shcherbakova, T. N. Sedletskaya L. V. (2004) Psikhologicheskaya kompetentnost' predprinimatelya kak sub"yekta sotsial'nogo vzaimodeystviya. [Psychological competence of an entrepreneur as a subject of social interaction]. Monograph. Rostov-on-Don. : SKNTs VSh (in Russian).
Barwick, T. What It Takes to Be a Great Manager. The Muse Editor Group of Coworkers. Retrieved from: https://www.themuse.com/advice/qualities-of-a-good-manager
Frazee, V. (1996), Competencies emerge in hiring, training and pay. Personnel Journal. 75(9), 24.
Jones, R. G. (1997), Raising the bar: Using competencies to enhance employee performance. Managing individual performance: An approach to designing an effective performance management system. Personnel Psychology. Summer. 2, 529-532.
Levine, H. Z. (1997), Raising the bar: Using competencies to enhance employee performance. Compensation and Benefits Review. 29 (4), 62-63.
McClelland, D. C. (1973), Testing for competence rather than intelligence. American Psychologist. January, 28, 1-14.
Безрук В. Теоретична ідентифікація компетентності у контексті сучасних дослідницьких підходів. Ефективність державного управління. 2017. Вип. 2 (51). ч. 1. С. 35-40.
Григорчук Т. В. Структура компетенцій фахівців з маркетингу суб’єктів соціокультурної сфери. Молодий вчений. № 3 (55). 2018. С. 527-531.
Ельбрехт О. М. Підготовка менеджерів у вищих навчальних закладах Великої Британії, Канади, США. Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня доктора педагогічних наук. Спец.: 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. Київ. 2010. 46 с.
Олександрова Н. Сутність поняття «професійно важливі якості». Новий Колегіум: науковий інформаційний журнал. ХНУРЕ. Харків. 2011. №4. С. 53-58.
Погорєлова Т.Ф. Психолого-педагогічні проблеми становлення сучасного фахівця. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції. Харків, ХНЕУ імені Семена Кузнеця. 11-12 червня 2014. С. 245-250.
Селезнева Н. А. Размышления о качестве образования: международный аспект. Высшее образование сегодня. № 4. 2004. С. 3-26.
Черненко Н. Формування професійно важливих якостей як базовий складник підготовки майбутніх фахівців економічної галузі. Освітологічний дискурс, 2021, № 1 (32). С. 52-68.
Чомский Н. Аспекты теории синтаксиса. Москва: БГК им. И. А. Бодуэна де Куртенэ, 1999. 258 с.
Щербакова Т. Н. Седлецкая Л. В. Психологическая компетентность предпринимателя как субъекта социального взаимодействия. Монография. Ростов на Дону: СКНЦ ВШ, 2004. 191 с.
Barwick T. What It Takes to Be a Great Manager. The Muse Editor Group of Coworkers. URL: https://www.themuse.com/advice/qualities-of-a-good-manager
Frazee, V. Competencies emerge in hiring, training and pay. Personnel Journal, 1996. № 75(9), р. 24.
Jones, R. G. Raising the bar: Using competencies to enhance employee performance. Managing individual performance: An approach to designing an effective performance management system. Personnel Psychology, 1997, Summer. № 50 (2), рр. 529-532.
Levine, H. Z. Raising the bar: Using competencies to enhance employee performance. Compensation and Benefits Review, 1997. № 29(4), рр. 62-63.
McClelland, D. C. Testing for competence rather than intelligence. American Psychologist, 1973, January. № 28, рр. 1-14.