Заняття орієнтовані на використання гумору: важливі питання
Анотація
У представленій статті гумор розглядається як невід'ємна частина викладання іноземної мови, що сприяє більш ефективному навчанню студентів. Метою даного дослідження є визначення ролі гумору в викладанні іноземних мов на немовних факультетах в умовах скорочення навчальних годин і розгляд найбільш прийнятних типів гумору для використання в аудиторії для успішного засвоєння студентами іноземної мови. Для вирішення поставлених завдань і досягнення мети дослідження були використані теоретичні та якісні методи дослідження: аналіз педагогічних і психологічних робіт, систематизація поглядів і здобутків вчених в поєднанні з багаторічним досвідом викладання і спостережень. Було відзначено, що гумор може приймати різні форми і виконувати різні психологічні функції в сучасному суспільстві. В університеті гумор допомагає навчанню двома засобами: безпосередньо, через емоційну сферу і стимуляцію процесу пізнання, і опосередковано, шляхом створення більш гостинної атмосфери, яка, в свою чергу, допомагає успішно отримувати знання. Гумор потужно впливає на розумову діяльність і, отже, покращуючи здатність до мимовільного запам'ятовування, викликає свого роду рефлексивну орієнтацію на новизну. Більш того, гумор – це експрес метод психологічної релаксації на заняттях. Особливу увагу було приділено впливу гумору на емоційний стан учнів і пошуку найбільш придатних типів і форм гумору для використання в аудиторії. Зроблено спробу довести важливість використання гумору в аудиторії для поліпшення оволодіння іноземною мовою у вищому навчальному закладі, незважаючи на скорочення аудиторних годин.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Головаха Е. И. Психология человеческого взаимопонимания. К. : Издательство политической литературы Украины, 1989. 190 с.
Лук А. Н. Эмоции и личность. М. : Издательство «Знание», 1982. 175 с.
Мартин Р. Психология юмора / пер. з англ. Санкт-Петербург : Питер, 2009. 478 с.
Харенко В. М. Эмоциональные средства регулирования межличностных отношений. Методика интенсивного обучения иностранным языкам. К. : Вищ. шк., 1988. C. 304–320
Шерковин Ю. А. Психологические проблемы массовых информационных процессов. М. : Мысль, 1973. 215 с.
Atkinson D. Humanistic approaches in the adult classroom: an effective reaction. ELT Journal, 1989. Vol. 43/4. P. 268–273.
Fredrickson B. L. The role of positive emotions in positive psychology. American Psychologist, 2001. Vol. 55 (3). P. 218–226.
Lefcourt H. M. Humor: The psychology of living buoyantly. New York : Kluwer Academic, 2001. 211 p.
McMorris R. Humour in educational testing: A review and discussion. Applied Measurement in Education, 1997. Vol. 10 (3). P. 269–297.
Nilsen A. P. Encyclopedia of 20th-century American humour. Phoenix AZ: Oryx Press, 2000.
Norrick N. R. Issues in conversational joking. Journal of pragmatics, 2003. Vol. 55(9). P. 1333–1359.
Oppliger P. A. Humour and learning: Communications and Emotions. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, 2003. P. 255–273.
Stevick E. Humanism In Language Teaching. Oxford: Oxford University Press, 1990.
Wagner M. Urios-Aparisi E.The use of humor in the foreign language classroom: Funny and effective? Humor. 2011. Vol. 24. № 4. P. 399–434
Brenes Reyes, J. R. (2014) Make ‘em Laugh: Using Humour To Promote Learning in Language and Literature Classrooms. Teaching Innovation Projects, 4(2). URL: https://ojs.lib.uwo.ca/index.php/tips/article/view/3663
Golovaha E. (1989). Psihologiya chelovecheskogo vzaimoponimaniya [The psychology of human mutual understanding]. Kyiv, Ukraine: Izdatel'stvo politicheskoj literatury Ukrainy. (in Russian)
Luk A. (1982). Emocii i lichnost' [Emotions and personality]. Moscow, Russia : Izdatel'stvo «Znanie». (in Russian)
Martin R. (2009). Psihologiya yumora [The psychology of humor] (Trans. from English). Saint-Petersburg, Russia : Piter. (in Russian)
Harenko V. (1988). Emocional'nye sredstva regulirovaniya mezhlichnostnyh otnoshenij [Emotional means of regulating interpersonal relationships]. Metodika intensivnogo obucheniya inostrannym yazykam. (pp. 304–320). Kyiv, Ukraine: Vishcha shkola. (in Russian)
Sherkovin Y. (1973). Psihologicheskie problemy massovyh informacionnyh processov. Moscow, Russia : Mysl'. (in Russian)
Atkinson, D. (1989). Humanistic approaches in the adult classroom: an effective reaction. ELT Journal, Vol. 43/4, 268–273. (in English)
Fredrickson, B. L. (2001). The role of positive emotions in positive psychology. American Psychologist, Vol. 55 (3), 218–226. (in English)
Lefcourt H. M. (2001). Humor: The psychology of living buoyantly. New York : Kluwer Academic. (in English)
McMorris R. (1997). Humour in educational testing: A review and discussion. Applied Measurement in Education, Vol. 10 (3), 269–297. (in English)
Nilsen A. P. (2000). Encyclopedia of 20th-century American humour. Phoenix AZ: Oryx Press, (in English)
Norrick N. R. (2003). Issues in conversational joking. Journal of pragmatics, Vol. 55(9), 1333–1359. (in English)
Oppliger P. A. (2003). Humour and learning: Communications and Emotions. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. (in English)
Stevick E. (1990). Humanism In Language Teaching. Oxford: Oxford University Press. (in English)
Wagner M. Urios-Aparisi E. (2011). The use of humor in the foreign language classroom: Funny and effective? Humor. Vol. 24(4). 399–434
Brenes Reyes, J. R. (2014) Make ‘em Laugh: Using Humour To Promote Learning in Language and Literature Classrooms. Teaching Innovation Projects, 4(2). (in English) URL: https://ojs.lib.uwo.ca/index.php/tips/article/view/3663