Історичний контекст провідних тенденцій розвитку організаційно-педагогічних засад методичної роботи в закладах дошкільної освіти України
Анотація
У статті висвітлено результати історіографічного аналізу організаційних засад методичної роботи в закладах дошкільної освіти України в період з 1984 по 1990 рр. З’ясовано, що в цей період у закладах дошкільної освіти відбулось переосмислення теоретичних основ методичної роботи та їх творча реорганізація. Основними векторами в оновленні методичної роботи стали гуманізація та демократизація форм та методів роботи з педагогічними працівниками закладів дошкільної освіти. В ході аналізу практичної діяльності дитячих установ з’ясовано, що в досліджуваному періоді для організації методичної роботи використовували традиційні форми (педагогічні ради, семінари, бесіди), а також широкого впровадження здобули активні форми (рольові ігри, педагогічні аукціони, вікторини, кросворди тощо тощо). Проаналізовано, що всі форми методичної роботи в визначений період спрямовувались на стимуляцію творчої активності педагогів, впровадження перспективних наукових досягнень, кращого педагогічного досвіду. Встановлено, що спираючись на теоретичні розробки, завідувач разом зі старшим вихователем спрямовували головні зусилля на надання методичної допомоги і здійснення різноманітних форм педагогічного контролю (фронтальний, попереджувальний, тематичний). Було переглянуто роль та функції контролю, який використовували для виявлення та попередження недоліків роботи. В зазначений період багато уваги приділяли методичній підготовці молодих педагогів. У процесі історіографічного аналізу досліджуваної проблеми узагальнено практичний досвід минулих років спрямований на удосконалення організації системи методичної служби в сучасних закладах дошкільної освіти України.
Завантаження
Посилання
/Посилання
REFERENCES:
Kachan, Yu. (1989). Aktyvni formy navchannia pedahohiv. [Active forms of teacher education]. Doshkilne vykhovannia. [Preschool education], 5, рр. 7. [in Ukrainian].
Larenteva, H. (1989). Kurs na onovlennia. [A course is on updating]. Doshkilne vykhovannia. [Preschool education], 11. рр. 6–7. [in Ukrainian].
Ovsianova. P. (1985). Doviriaty i pereviriaty. [To trust and check]. Doshkilne vykhovannia. [Preschool education], 5, рр. 26-27. [in Ukrainian].
Palona, L. (1989). Tvorcha hrupa v dytiachomu sadku. [A creative group is in preschool establishment]. Doshkilne vykhovannia. [Preschool education], 2, рр. 20. [in Ukrainian].
Pedahohichna rada v doshkilnomu zakladi. [Pedagogical advice is in preschool establishment]. (1989). Doshkilne vykhovannia. [Preschool education], 5, рр. 6. [in Ukrainian].
Pidkurhanna, H. (1989.). Seminary v doshkilnomu zakladi. [Seminars are in preschool establishment]. Doshkilne vykhovannia. [Preschool education], 6, рр.14-15. [in Ukrainian].
Rohachova, V. (1985). Doviriaty i pereviriaty. [To trust and check]. Doshkilne vykhovannia. [Preschool education] 4, рр.16 – 17. [in Ukrainian].
Качан Ю. Активні форми навчання педагогів. Дошкільне виховання. 1989. № 5. С. 7.
Ларентьева Г. Курс на оновлення. Дошкільне виховання. 1989. № 11. С. 6–7.
Овсянова П. Довіряти і перевіряти. Дошкільне виховання. 1985. № 5. С. 26-27.
Пальона Л. Творча група в дитячому садку. Дошкільне виховання. 1989. № 2. С. 20.
Педагогічна рада в дошкільному закладі. Дошкільне виховання. 1989. № 5. С. 6.
Підкурганна Г. Семінари в дошкільному закладі. Дошкільне виховання. 1989. № 6. С. 14-15.
Рогачова В. Довіряти і перевіряти. Дошкільне виховання. 1985. № 4. С. 16 – 17.