Напрями інноваційної діяльності в процесі підготовки магістрів спеціальності «Геодезія та землеустрій»
Анотація
На сучасному етапі підготовка магістрів повинна відповідати вимогам, які наполегливо потребу-ють підвищення, як якості системи освіти, так і зростання її конкурентноздатності на міжнародному рівні. Ефективність навчання магістрів спрямована на зростання їх професіоналізму, самостійність у вирішенні сучасних проблем в обраній спеціальності. Становлення іміджу спеціаліста інноваційного типу в сфері «Геодезії та землеустрою» можливо в магістратурі закладу вищої освіти орієнтова-ного на підготовку, як до науково-дослідницької, так і професійної діяльності. Інноваційне навчання направлене на створення умов для підготовки фахівців, здатних до різних форм мислення, розвитку творчих здібностей та навичок до співробітництва. Специфіку іннова-ційного навчання визначає його відкритість, передбачення результатів на основі постійної оцінки цінностей, здатність до сумісних дій на сучасному професійному рівні. Підготовка магістрів є важливим, ерспективним видом інтелектуальної діяльності. Майбутній магістр повинен мати не тільки фундаментальні знання, а також творчий підхід до сучасних актуальних інженерних рішень. У зв’язку з цим, необхідна організація спільного освітнього, наукового і ін-новаційного простору, який вміщує, як освітній, так і науково-дослідницький та виробничий компоненти. В сучасних умовах науково-дослідницька і інноваційна діяльність між собою тісно пов’язані. З одного боку, інноваційна діяльність на ранніх етапах включає науково-дослідницьку діяльність, а саме, фундаментальні і прикладні наукові дослідження та експериментальні розробки. З другого боку – однією із функцій науково-дослідницької діяльності є інноваційна. До основних компонентів підготовки магістрів професійної діяльності, інноваційної науково- дослідницької роботи можна віднести мотиваційний, когнітивний та операційний. Для аргументації науково-дослідницької роботи необхідно мати систему факторів, які включають мотиви, потреби, інтереси, розвиток творчості і дають можливість забезпечити здійснення мети у даній діяльності. Мотиваційна сфера потребує розвитку стійкості і ефекту стимулу. Для мотиваційної сфери особистості велике значення має стійкість та сила мотиву. Мотиви пізнання створюють умови для подолання кризисних ситуацій, покращують пізнавальну дія+
Завантаження
Посилання
/Посилання
REFERENCES
Andrushenko, V. (2004). Modernizatsiya pedagogichnoi osvity Ukrainy u konteksti Bolonskogo protsesu. [Modernization of teacher education in Ukraine in the context of the Bologna process] Vyshcha osvita Ukrainy [Higher education of Ukraine] 1, pp. 5–9. [in Ukrainian].
Vitvytska, S. (2009). Pedagogichna pidgotovka magistriv v umovakh stypenevoi osvity: teoretyko-metodologichny aspert: monorpa ia [Theoretiocal and methodological aspect in stage education conditions pedagogical training of masters: monograph] Zhytomir. Vydavnytstvo ZHDU imeni I.Franko. 436 p. [in Ukrainian].
Hhrechanyk, B. (2010). Innovatsiiny potentsial vitchiznyanykh VNZ: osoblyvosti ta problemy yogo fopmyvannia [Innovative potential of domectic higher education institutions: features and problems of its formation] Investytsii: praktyka ta dosvid. [Investment: practice and experience] Kyiv, 11, pp.24–27. [in Ukrainian].
Zeer, T. (2005). Modernizacija professionalnogo obrazovanija: kompetentnostnyy nodchod [Modernization of vocational education: competence approach] Moskva: MPSI, 216 p. [in Russian].
Zimnjaja, I. (2004). Kljucevyje kompetentnosti kak rezultativno-celevaja osnova konpetentnostnogo nodchoda v obrazovanii [Key competencies as an effective basis of the competence-based approach in education] Issledovateljskiy centr problem kacestva podgotovki specialistov [Research Center for problems of quality training] Moskva, 42 p. [in Russian].
Maslou, A. (1999). Motivacija i licnost [Motivation and personality]. Sankt-Peterburg : Evrazija, 479 p. [in Russian].
Pan ilova, A. (2009). Innovacionnye pedagogiceskie technologii : Aktivnoe obyceniie. Ucebnoe posobie dlja stud. Vuzov [Innovative educational technologies: active learning. Guide for university students] Moskva : Akademija, 192 p. [in Russian].
Slastenin, V. (1997). Pedagogika : Innovacionnaja dejatelnoct [Pedagogy: Innovation activity] Moskva : Nauka, 317 p. [in Russian].
Chekchavzen, Ch. (2003). Motivacija i dejatelnoct [Motivation and activity]. Sanrt-Peterburg : Piter, 860 p. [in Russian].
Chutorskoj, A. (2003). Kljucevye krompetencii kak komponent lichnostno-orientirovannogo obrazovanija [Core competencies as a component of personality oriented] Narodnoe obrazovanije. [Public education], 2, pp. 58-64. [in Russian].
Андрущенко В.П. Модернізація педагогічноı̈світи Украı̈ни в контексті Болонського процесу. Вища освіта України. 2004. № 1. С. 5–9.
Вітвицька С.С. Педагогічна підготовка магістрів в умовах ступеневоı̈освіти: теоретико-методологічнии аспект: монографія. Житомир: Видавництво ЖДУ імені І.Франко, 2009. 436 с.
Гречаник Б.В. Інноваціинии потенціал вітчизняних ВНЗ: особливості та проблеми иого формування. Інвестиціı̈: практика та досвід. Киı̈в, 2010. № 11. С. 24–27.
Зеер Э.Ф. Модернизация профессионального образования: компотентностныи подход. Москва : МПСИ, 2005. 216 с.
Зимняя И.А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании. Москва : Исследовательскии центр проблем качества подготовки специалистов, 2004. 42 с.
Маслоу А. Мотивация и личность. Санкт-Петербург : Евразия, 1999. 479 с.
Панфилова А.П. Инновационные педагогические технологии: Активное обучение: учебное пособие для студ.вузов. Москва : Академия, 2009. 192 с.
Сластенин В.А. Педагогика: Инновационная деятельность. Москва : Наука, 1997. 317 с.
Хекхаузен Х. Мотивация и деятельность. Санкт-Петербург : Питер, 2003. 860 с.
Хуторскои А.В. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированного образования. Народное образование, 2003. № 2. С. 58–64.