Формування науково-дослідницької компетентності студентів київської духовної академії в процесі педагогічної освіти (кінець ХІХ – початок ХХ століття)

  • Т. С. Твердохліб Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди https://orcid.org/0000-0001-5261-0394
Ключові слова: викладач, гомілетика, дисертація, Київська духовна академія, науково-дослідницька компетентність, пастирське богослов’я, педагогіка, студент

Анотація

На основі аналізу першоджерел, опублікованих у «Трудах Киевской духовной академии», архівних матеріалів кінця ХІХ – початку ХХ століття розкрито особливості написання студентами Київської духовної академії випускних робіт (дисертацій) з педагогіки та педагогічно орієнтованих предметів. Установлено, що підготовка означених дисертацій була основним шляхом формування науково-до-слідницької компетентності академістів у процесі педагогічної освіти. Звернено увагу на регламентацію Святійшим Синодом написання випускних робіт та висвітлено особливості їх рецензування. Позитивно оцінено появу поряд із дисертаціями ретроспективного спрямування праць, в яких розглядалися виключно питання дидактики і теорії виховання. Висвітлено зміст педагогічної складової  у випускних роботах М. Феліцина «Религиозный элемент в воспитании», Ф. Деньги «Православное богослужение, как фактор религиозно-нравственного воспитания», І. Володковича «Религиозное воспитание на основе психологии детского возраста», А. Вилкова «Религиозное обучение в средней школе. Принципы и методы его». Визначено дисертації з гомілетики і пастирського богослов’я, що мали найбільший обсяг педагогічної складової. Встановлено, що в досліджуваний період з’являються праці з педагогічним компонентом, які не мали історичного спрямування. Це були випускні роботи з пастирського богослов’я В. Пестрякова «Задачи и средства служения православного пастыря  в наше время» і П. Лінчевського «Современные запросы русского народа к пастырю и средства удовлетворения его». На основі вивчення текстів випускних робіт, що містять педагогічну складову, і відгуків рецензентів на них визначено в загальних рисах структуру науково-дослідницької компетентності студентів Київської духовної академії. У статті представлено перелік знань та умінь, які входили до складу науково-дослідницької компетентності академістів у досліджуваний період.

 

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

/

Посилання

Опубліковано
2019-12-27
Цитовано
Як цитувати
Твердохліб, Т. С. (2019). Формування науково-дослідницької компетентності студентів київської духовної академії в процесі педагогічної освіти (кінець ХІХ – початок ХХ століття). Наукові записки кафедри педагогіки, (45), 71-78. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2019-45-09