Національно–патріотичне виховання майбутніх педагогів у період державотворення

  • Г. Ф. Понамарьова
Ключові слова: національно–патріотичне виховання, домінанта виховання, національна самосвідомість, проектування, структурно– функціональна модель системи виховної роботи

Анотація

У статті визначено основні напрями виховання майбутніх педагогів. Обґрунтовано одну із ключових домінант виховання, якою ми вважаємо формування національної самосвідомості як інтегрованої якості особистості. У контексті характеристики сучасного студентства називаються його особливості та умови ефективності виховного процесу у вищому навчальному закладі. На підставі аналізу якості сучасного виховання вказано на критерії його оцінювання. Результатом глибокого аналізу педагогічної теорії і досвіду національно–патріотичного виховання молоді стали запропоновані форми, методи, засоби та визначені підходи до побудови структурно–функціональної моделі варіативної системи виховної роботи у вищих педагогічних навчальних закладах, проектування якої є джерелом інноваційних змін виховного простору, зокрема щодо основних детермінант педагогічного забезпечення виховання студентської молоді.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Безпалько О. В. Формування готовності студентів педвузу до проектування організаційних форм виховної діяльності : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 /
О. В. Безпалько. – Київ, 1998. – 190 с.

Бех І. Д. Пріоритети виховання сучасної вузівської молоді / І. Д. Бех // Виховна робота у вищому навчальному закладі: симбіоз нового і традиційного :
зб. наук. праць за матеріалами Всеукр. наук.–практ. конф. / АПН України, Ін–т проблем виховання АПН України, Ін–т педагогіки АПН України, МОН України, Кам'янець–Подільский держ. пед. ун–т. – Кам'янець– Подільськ : Кам'янець–Подільский держ. пед. ун–т, 2001. – С. 14–20.

Взятышев В. Ф. Методология проектирования в инновационном образовании / В. Ф. Взятышев // Инновационное образование и инженерное
творчество. – М., 1995. – С. 65–68.

Джонс Дж. К. Методы проектирования / Дж. К. Джонс ; пер. с англ. Т. П. Бурмистровой, И. В. Фриденберга ; под ред. В. Ф. Венды, В. М. Мунипова. – 2–е изд., доп. – М. : Мир, 1986. – 326 с.

Дитрих Я. Проектирование и конструирование: системный подход / Я. Дитрих ; пер. с польск. Л. В. Левицкого, Ю. А. Чванова. – М. : Мир, 1981. – 454 с.

Заир–Бек Е. С. Основы педагогического проектирования / Е. С. Заир– Бек. – СПб. : Просвещение, 1995. – 234 с.

Лігоцький А. О. Теоретичні основи проектування сучасних освітніх систем / А. О. Лігоцький ; АПН України, Ін–т педагогіки і психології професійної освіти. – Київ : Техніка, 1997. – 209 с.

Монахов В. М. Аксиоматический подход к проектированию педагогических технологий / В. М. Монахов // Педагогика. – 1997. – № 6. – С. 26–31.

Роганова М. В. Теоретико–методологічні засади виховання духовної культури студентської молоді / М. В. Роганова // Вісник Черкаського університету / Черкаський нац. ун–т імені Богдана Хмельницького. – Черкаси, 2006. – Вип. 81. – С. 124–128.

Советский энциклопедический словарь / гл. ред. А. М. Прохоров. – 3–е изд. – М. : Сов. энциклопедия, 1984. – 1600 с.

Хилл П. Наука и искусство проектирования: методы проектирования, научное обоснование решений / П. Хилл ; пер. с англ. Е. Г. Коваленко. – М. : Мир, 1973. – 263 с
Опубліковано
2017-02-12
Цитовано
Як цитувати
Понамарьова, Г. Ф. (2017). Національно–патріотичне виховання майбутніх педагогів у період державотворення. Наукові записки кафедри педагогіки, (40), 132-141. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/14873