Підготовка майбутніх філологів в системі вищої професійної освіти на основі компетентнісного підходу

  • Т. В. Вигранка
Ключові слова: компетентність, мовленнєва компетенція, мовна підготовка фахівця, професійна діяльність викладача.

Анотація

У статті розглянуто зміст та особливості компетентнісного підходу до педагогічної підготовки майбутніх фахівців–словесників. Визначено
складові компоненти компетентностей філологів – лінгвістичної, мовної, мовленнєвої, комунікативної. Проведено аналіз мовленнєвих та
комунікативних особливостей фахівців мовних спеціальностей. Вказано на необхідність організації їхньої мовленнєвої діяльності виходячи з чіткого
уявлення про складові даної діяльності та її характерні особливості.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Беляев Б.В. Психологические основы усвоения лексики иностранного языка: пособ. для препод. и студентов / Б.В. Беляев. – М.:
Просвещение, 1964. – 136 с.

Білоус Н. М. Формування мовленнєвої компетенції в студентів філологів у процесі вивчення методики викладання української літератури. –
Методичний пошук: Викладацько–студентські наукові роботи з питань методики викладання мови і літератури. – Житомир: Вид–во: ЖДУ ім.
І. Франка, 2014. – Випуск дванадцятий. Частина І. – С. 45–51.

Василевич А.П. Проблемы измерения языковой компетенции / А.П. Василевич // Лингвистические основы преподавания языка. – М.: Наука,
1983. – С. 113–137.

Деркач А.А. Психология развития профессионала [текст] / А.А. Деркач, В.Г. Зазыкин, А.К. Маркова. – М.: РАГС, 2000. – 125 с.

Дика Наталія Михайлівна (2012) Мовленнєва підготовка студентів– філологів у структурі системи вищої педагогічної освіти Сучасні стратегії
університетської освіти: якісний вимір: матер. Міжнар. наук.–практ. конф. (28—29 березня). – С. 376–383.

Зязюн І.А. Педагогічна майстерність: Підручник / І.А. Зязюн, Л.В. Крамущенко, І.Ф. Кривонос. – К.: Вища шк., 1997. – 349 с.

Изаренков Д.И. Базисные составляющие коммуникативной компетенции и их формирование на продвинутом этапе обучения студентов–
нефилологов / Д.И. Изаренков // Рус. яз. за рубежом. – 1990. – № 4. – С. 54–60.

Касярум К.В. Формування комунікативної компетенції магістрантів педагогічних спеціальностей у процесі фахової підготовки / дисертація на
здобуття наук. ст. к. пед. н. / Черкаси, 2011. – 282 с.

Г. И. Социальная компетентность: психологические условия развития в юношеском возрасте [текст] / Г.И. Марасанов, Н.А.
Рототаева. – М.: Когито–Центр, 2003. – 171 с.

Садовничий А.А. Образование как фактор национальной безопасности / Садовничий А. А. // Вести Моск. ун–та. Сер. 18. Социология и
политология. – 1996. – №1. – С. 3 – 10.

Чепелєва Н.В. Становлення професійної компетентності в системі вузівської підготовки практичних психологів / Н.В. Чепелєва // Психолого–
педагогічна наука і суспільна ідеологія: матеріали методологічного семінару АПН України, 12 листопада 1998 р. – К.: Гнозис, 1998 – 605 с
Опубліковано
2017-02-12
Цитовано
Як цитувати
Вигранка, Т. В. (2017). Підготовка майбутніх філологів в системі вищої професійної освіти на основі компетентнісного підходу. Наукові записки кафедри педагогіки, (40), 40-45. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/14818