Зміст морального виховання у школах США

  • Я. М. Бельмаз КЗ "Харківська гуманітарно-педагогічна академія ХОР"
Ключові слова: моральне виховання, зміст, програми морального виховання, моральні цінності, американська школа

Анотація

 Статтю присвячено проблемі морального виховання. Зокрема, автор досліджує зміст морального виховання в школах США. Розглядаються тр основні підходи до визначення змісту морального виховання: індоктрінативний, утопічний, когнітивно–структуральний. У роботі аналізується зміст різних програм морального виховання, зокрема, таких як: «Позитив Екшн», «Проект розвитку дитини», «Уроки характеру», «Особиста і соціальна відповідальність», «Другий крок запобігання насиллю серед молоді», «Розсудливі вміння», «Мир та ненасилля».

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Бельмаз Я. М. Моральне виховання підлітків у загальноосвітніх школах США (друга половина ХХ століття) : автореф. дис. на здобуття наук.
ступеню канд пед. наук : 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіка» / Я. М. Бельмаз / Луганський національний університет імені Тараса
Шевченка. – Луганськ, 2005. – 22 с.

Жуковський В. М. Моральні цінності американської школи / В. М. Жуковський // Рідна школа. – 2002. – №11. – С. 78 – 80.

Красовицький М. Моральне виховання учнів у теорії та практиці американської школи / М. Красовицький // Рідна школа. – 1998. – №4. – С. 30
– 52.

Царѐв В. Е. Психолого–педагогические принципы воспитания поступком в концепции К. Оллред / В. Е. Царѐв, И. А. Кузьмичѐва // Вопросы
психологии. – 1988. – №6. – С. 134 –141.

Berkowitz M. W. Integrating Structure and Content in Moral Education / M. W. Berkowitz // Available at :
http//tigger.uic.edu/~lnucci/MoralEd/articles/berkowitzintegrating/html.

Glasser W. School without Failure / W. Glasser. – New York : Harper & Row, 1996. – 334 p.

Gow K. M. Yes Virginia, There is Right and Wrong! / K. M. Gow. – Toronto : John Wiley and Sons, 1980. – 307 p.

Hesler R. D. Moral Education for Americans / R. D. Hesler. – Westport : Praeger Publishers, 1995. – 386 p.

Kohlberg L. Development as the Aim of Education / L. Kohlberg, R. Mayer // Harvard Educational Review. – 1972. – #42. – P. 449 – 496.

Lessons in Character. Curriculum Review – Available at : http://www.cde.ca.gov/character/lessons.html.

Lord M. The Return to the «Fourth R» / M. Lord // U.S. News and World Report. – 1995. – 11 September. – P. 58.

Nucci L. Challenging Conventional Wisdom about Morality: The Domain Approach to Values Education // L. Nucci. Moral Development and
Character Education. – Berkley, CA : McCutchan, 1989. – 458 p.

Personal and Social Responsibility. Curriculum Review – Available at : http://www.cde.ca.gov/character/personal.html.

Power F. Lawrence Kohlberg’s Approach to Moral Education / F. Power, A. Higgins, L. Kohlberg. – Columbia University Press, New York, 1989.
–368 p.

Raths L. E. Values and Teaching / L. E. Raths, M. Harmin, S. B. Simon. – Columbus, OH : Charles E. Merrill, 1966. – 199 p.

Solomon D. Creating Caring School and Classroom Communities for All Students / D. Solomon, E. Schaps, M. Watson, V. Battistich // R. Villa, J. Thousand, W. Stainback, S. Stainback. From Restructing for Caring Effective Education: An Administrative Guide to Creating Heterogeneous Schools. – Baltimore, MD : Paul H. Brookes Publishing Co, 1992. – Р. 36–54.

The Peace and Nonviolence Curriculum. – Available at : http://www.cde.ca.gov/character/peace.html.

The Second Step Youth Violence Prevention. – Available at : http://www.cde.ca.gov/character/second.html.

Wisconsin Citizen Initiative Task Force. Final Report to State Superintendent John Benson. – Medison, WI : State Department of Public
Institution, 1996. – 6 р.

Wise Skill. Curriculum Review. – Available at : http://www.cde.ca.gov/character/wise.html.

Wynne E.A. Reclaiming Our Schools: A Handbook on Teaching Character, Academics and Discipline / E. A. Wynne, R. Ryan. – New York :
Merrill, 1993. – 425 p.
Опубліковано
2017-02-12
Цитовано
Як цитувати
Бельмаз, Я. М. (2017). Зміст морального виховання у школах США. Наукові записки кафедри педагогіки, (40), 13-22. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/14796