The centering of new education on man of the future as a reaction to the existential challenges of the Ukrainian nation

Keywords: world trends in education, innovative pedagogical technologies, man of the future, countering challenges, 17 Global Goals of the UN

Abstract

Overcoming the total educational crisis, which has not bypassed any country, can be seen in the globalization of modern educational systems, openness to innovation and the implementation of the experience of successful states. Despite the fact that Ukrainian challenges depend on existentiality, these challenges are also burdened by war. However, the Ukrainian education system has a margin of safety, which is based on the formation of key competencies. These competencies correlate with most of the United Nations Global Goals for the period up to 2030. The global goals of humanity will also be achieved by future generations of Ukrainians.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. 7 освітніх трендів 2024 року. На урок . 2024. 04 січня. URL: https://znayshov.com/News/Details/7_osvitnikh_trendiv_2024_roku.
2. Арванітопуло Е.Г. Проєктна методика навчання англійської мови на старшому ступені ліцею: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02. Київ, 2006. 24 с.
3. Бондаренко Н.В. «Читання як життєва стратегія»: реалізація державної політики книгочитання-2032 у підручникотворенні. Проблеми сучасного підручника. 2023. №30. С. 19–31. (DOI: 10.32405/2411-1309-2023-30-19-31). URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/736229/.
4. Бондаренко Н.В., Косянчук С.В. Аксіологічний концепт національно-патріотичного виховання. Київ: Фенікс, 2023. 52 с. URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/734569/.
5. Бондаренко Н.В., Косянчук С.В. Національно-патріотичне виховання у контексті сучасних викликів : методичні рекомендації. Київ: Фенікс, 2022. 64 с. URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/732103/.
6. Бондаренко Н.В., Косянчук С.В. Розвиток життєвих компетентностей старшокласників засобами підручника української мови. Проблеми сучасного підручника. Київ, 2018. Вип. 21. С. 44‒56. (DOI https://doi.org/10.32405/2411-1309-2018-21-44-56). URL: https://lib.iitta.gov.ua/711797/1/BNV%20KSV-PSP-18-21.pdf.
7. Бондаренко Н.В., Косянчук С.В. Український метавсесвіт освіти ХХІ століття: цінності – уміння – знання. Edukacja i społeczeństwo VІІ. Zbiór artykułów naukowych / T. Nestorenko, R. Bernátová, W. Duczmal (red.). Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu. Opole: wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu, Polska. 2022. С. 412–431. URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/732315/.
8. Ващенко Г. Виховний ідеал («Записки виховника»). Брюссель; Торонто; Нью-Йорк; Лондон; Мюнхен: Вид-во Центральної Управи Спілки Української Молоді, 1976. 209 c.
9. Гаврилов С. Всі крапки над «І»сторією. Сторітелінг для сценаристів, письменників та блогерів. Київ: Пабулум, 2019. 296 с.
10. Ґуерра В. Олег Покальчук: «Цінності – це тільки те, за що ти готовий заплатити життям». LB.ua. 2021. 23 серпня. URL: https://lb.ua/society/2021/08/23/492069_oleg_pokalchuk_tsinnosti-tse_tilki.html.
11. Данилишин Б. Виклики для сучасної української освіти. Радіо Свобода. 2016. 02 жовтня. URL: https://www.radiosvoboda.org/a/28027345.html.
12. Демкович-Добрянський М. Україна і Росія. Видавнича спілка «Просвіта». Львів – Краків – Париж, 1993. 208 с.
13. Длігач А. Суперсили і проявлені суспільні цінності українців. Українська правда. URL: https://www.pravda.com.ua/columns/2022/04/16/7340093/.
14. Длігач А., Петренко-Лисак А. Освіта майбутнього як прорив для України і виклик старому світу. Дзеркало тижня. 2023. 02 листопада. URL: https://zn.ua/ukr/UKRAINE/osvita-majbutnoho-jak-proriv-dlja-ukrajini-i-viklik-staromu-svitu.html.
15. Жерновникова О.А., Нелін Є.П., Штонда О.Г., Простакова Ю.С. Методичні особливості організації
профільного навчання з математики в закладах загальної середньої освіти. Наукові записки кафедри педагогіки. 2022. № 51. С. 21-29. hps://doi.org/10.26565/2074-8167-2022-51-03.
16. Закон України «Про освіту». Відомості Верховної Ради, № 38–39, 2017.
17. Закон України «Про основні засади державної політики у сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності». Відомості Верховної Ради (ВВР), 2023, № 46.
18. Кисельова К. «Учителі України, зараз ваш час!» – антикризові поради від Андреаса Шляйхера. Освіторія.Медіа. URL: https://osvitoria.media/opinions/uchytelstvo-ukrayiny-zaraz-vash-chas-antykryzovi-porady-andreasa-shlyajhera-ukrayinskym-osvityanam/.
19. Кисельова К. Світовий економічний форум назвав 10 топ-навичок майбутнього. Освіторія. Медіа. 2022. 20 жовтня. URL: https://osvitoria.media/news/svitovyj-ekonomichnyj-forum-nazvav-top-10-navychok-majbutnogo/.
20. Коваль О. Якою буде освіта завтра: глобальні виклики та ідеї для втілення в Україні. Освіторія. Медіа. 2023. 04 червня. URL: https://osvitoria.media/experience/education-world-forum-osnovni-vyklyky-svitovoyi-osvity-ta-aktualni-pytannya-dlya-ukrayiny/.
21. Костенко Л. Гуманітарна аура нації, або Дефект головного дзеркала. Психологія і суспільство. 2015. № 1. С. 6–15. Першодрук: Київ: Видавничий дім «KM Academia», 1999. 31 с.
22. Косянчук С.В. Читання у процесі формування культури інтелектуального життя особистості: соціальний вектор реалізації педагогічних технологій профільного навчання. Problems of implementation of science into practice. Oslo, Norway, Bookwire by Bowker, 2020. Pp. 258–261. URI: http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/720160/.
23. Кремень В. Г. Мотиваційна промова. Національна наука і освіта в умовах війни РФ проти України та сучасних цивілізаційних викликів. Київ: Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2024. С. 15. URL: https://iod.gov.ua/ua/naukovi-zahodi/materiali-provedenih-zahodiv/58_v-vseukrayinska-mizhgaluzeva--naukovo-praktichna-onlayn-konferenciya-nacionalna-nauka-i-osvita-v-umovah-viyni-rf-proti-ukrayini-ta-suchasnih-civilizaciynih-viklikiv.
24. Липа Ю. Призначення України. Друге незмінене видання. Львів: Просвіта, 1992. 272 с.
25. Мірошнікова А. Куди прямує школа: головні тренди в освіті-2019. Зоя Литвин – про висновки Education World Forum. Osvitoria.Media. 2019. 13 лютого. URL: https://osvitoria.media/opinions/kudy-pryamuye-shkola-golovni-trendy-v-osviti-2019/.
26. Нова Європа: есеї українських інтелектуалів / [Упоряд. Катерина Зарембо]. Львів: Видавництво Старого Лева, 2018. 176 с.
27. Пасічник О. 10 трендів трансформування освіти з такої, якою ми її знаємо. Блог Центру навчальних та інноваційних технологій Українського католицького університету. 2018. 04 травня. URL: https://ceit-blog.ucu.edu.ua/ed-tech/10_trendiv_transformuvannia/.
28. Плачинда С. Сучасний український націоналізм як ідеологія. Літературна Україна. 1992. 23 лип. С. 7.
29. Портников В. Три умови зберегти Україну: ми маємо шанс вижити, тільки якщо не виконаємо головні російські вимоги. OBOZ.UA. 2024. 21 квітня. URL: https://www.obozrevatel.com/ukr/politics-news/tri-umovi-zberegti-ukrainu-mi-maemo-shans-vizhiti-tilki-yakscho-ne-vikonaemo-golovni-rosijski-vimogi.htm.
30. Результати всеукраїнського дослідження про перспективи ШІ в загальній середній освіті. Міністерство
освіти і науки України. 2023. 20 грудня. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/rezultati-vseukrayinskogo-
doslidzhennya-pro-perspektivi-shi-v-zagalnij-serednij-osviti.
31. Результати міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022. Міністерство освіти і науки України. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/rezultati-mizhnarodnogo-doslidzhennya-yakosti-osviti-pisa-2022/.
32. Савченко О. Я. Міжпредметні зв’язки як ресурс реалізації компетентнісного підходу на уроках
літературного читання. Український педагогічний журнал. 2017. №2. С. 48–57.
33. Стратегія розвитку читання на період до 2032 року «Читання як життєва стратегія». Урядовий портал. 2023. URL: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-skhvalennia-stratehii-rozvytku-chytannia-na-period-do-2032-roku-chytannia-iak-zhyttieva-s190-30323.
34. Цілі сталого розвитку: Україна. Національна доповідь. 2017. 176 с. URL: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/sites/1/natsionalna-dopovid-csr-Ukrainy.pdf
35. Ball, S.J. (1998). Big policies/small world: An introduction to international perspectives in education policy. Comparative education, 34(2), 119–130.
36. Dettling, D. (2020). Trendguide: Schulen der Zukunft Prinzipien, Perspektiven und Pioniere. Potsdam-Babelsberg: Friedrich-Naumann-Stiftung für die Freiheit, 24. URL: https://www.freiheit.org/sites/default/files/2023-08/2020_trendguide-bildung.pdf.
37. Gębala, S. (2022). Pacyfisty pieśni o wojnie. W: Zdanie : publikacja Klubu Twórców i Działaczy Kultury «Kuźnica». 3, 31–33.
38. Kelly, K. The Inevitable: Understanding The 12 Technological Forces That Will Shape Our Future. NY, Penguin Books, 2017. URL: https://www.harvard.com/book/9780143110378_the_inevitable_understanding_the_12_technological_forces_that/.
39. Kwieciński, Z. (2024). Edukacja publiczna w kręgach kryzysów jej kontekstów. Kręgi kryzysów kontekstów edukacji – wyzwania dla pedagogiki. Poznań: Wydawnictwo naukowe uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 13–23. (DOI: 10.14746/amup.9788323242628).
40. Moravec, J.W. Rethinking human capital development in Knowmad Society Knowmad Society. Education Futures, 272. https://www.educationfutures.com/storage/app/media/documents/KnowmadSociety.pdf.
41. Rai, Mandeep. (2020). «The Values Compass». What 101 Countries Teach Us About Purpose, Leadership, and Life. Simon & Schuster, New York, NY.
42. Szymański, M.J. (2024). O przyszłości edukacji i kompetencjach absolwentów szkół. Kręgi kryzysów kontekstów edukacji – wyzwania dla pedagogiki. Poznań: Wydawnictwo naukowe uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, 25–41. (DOI: 10.14746/amup.9788323242628).
43. The Future of Jobs Report 2020. (2020). World Economic Forum. October 20. URL: https://www.weforum.org/publications/the-future-of-jobs-report-2020/.
44. Valdez, L., & Sobremisana, V. (2021). The Synectics Teaching Method: Effects on the Problem-Solving and Creative Thinking Skills of Learners in Physics. International Journal of Science and Research (IJSR), 9(12). (DOI:10.21275/SR201220172445).
45. Vaskivska, H., Kosianchuk, S., & Skyba, H. (2017). Didactic possibilities of information and communication tech nologies in the process of development of educational environment in upper secondary school. Information Technologies and Learning Tools, (4)60, 17–27. URI: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/708500/.
Published
2024-08-21
Cited
How to Cite
Nelly Bondarenko. (2024). The centering of new education on man of the future as a reaction to the existential challenges of the Ukrainian nation. Scientific Notes of the Pedagogical Department, (54), 15-30. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/24157