Дослідження можливостей моделі 3d-візуалізації навчальних приміщень кафедри

  • Костянтин Помогаєв Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, площа Свободи 6, м. Харків Україна, 61022 https://orcid.org/0000-0002-5010-2369
  • Олена Толстолузька Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, площа Свободи 6, м. Харків Україна, 61022 https://orcid.org/0000-0003-1241-7906
  • Олексій Артюх Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна, площа Свободи 6, м. Харків Україна, 61022 https://orcid.org/0000-0002-2038-4131
Ключові слова: Blender, модель, 3D-модель, 3D-візуалізація

Анотація

Сучасні технології важко уявити без сфери 3D-моделювання та 3D-візуалізації. Найважливішою її перевагою є економія часу, оскільки за допомогою 3D-моделей можна віртуально досліджувати будь-які об’єкти, не створюючи їх в реальному житті. Звичайно, створення 3D-моделей об’єктів потребує значно менше часу ніж створення цих об’єктів фізично. За допомогою даної сфери створюються мультфільми та фільми, рекламуються товари, створюються віртуальні тури будь-якої місцевості. У наш час існує багато програм для створення 3D-моделей, які оновлюються та розвиваються дуже стрімко. У роботі був описаний процес створення 3D-моделі аудиторій університету імені В. Н. Каразіна, за допомогою яких можна проводити віртуальні екскурсії по цим аудиторіям. Були досліджені можливості 3D-моделі аудиторій. Розроблена 3D-модель має можливість інтерактивної взаємодії з користувачем. Для того, щоб кожен користувач міг отримати доступ до моделі, її було розміщено на сайті. Користувачі мають змогу обирати об’єкт або зону огляду, ракурс, кути нахилу. Можна збільшити або зменшити масштаб зображення. Таким чином, за допомогою розробленої 3D-моделі можна отримати уявлення про аудиторії та об’єкти, які там знаходяться. В майбутньому планується розробити способи пришвидшення розробки 3D-моделей аудиторії шляхом створення аддонів до програми Blender на Python.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

/

Посилання

Опубліковано
2022-04-11
Як цитувати
Помогаєв, К., Толстолузька, О., & Артюх, О. (2022). Дослідження можливостей моделі 3d-візуалізації навчальних приміщень кафедри. Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, серія «Математичне моделювання. Інформаційні технології. Автоматизовані системи управління», 53, 47-55. https://doi.org/10.26565/2304-6201-2022-53-05
Розділ
Статті