Інтеграція адаптивного мобільного навчального середовища в освітній процес та оцінка її ефективності
Анотація
У статті розглянуто питання особливостей використання комп’ютерних технологій в навчальному процесі закладів вищої освіти, зокрема в системі мобільного навчання, відмінністю якого є здійснення навчального процесу на основі використання мобільних телефонів. Зміст статті є продовженням попередньої роботи автора, присвяченій проектуванню високотехнологічного адаптивного мобільного навчального середовища; розробки загальної функціональної структури адаптивного мобільного навчального середовища, визначення особливостей її застосування. В роботі представлено результати впровадження адаптивного мобільного навчального середовища у навчальний процес, продемонстровано дослідження щодо ефективності використання системи мобільного навчання на основі опитування студентів. За результатами опитування підтверджено доцільність використання мобільного навчального середовища під час вивчення студентами дисципліни «Експертні системи» освітньої програми бакалавр спеціальності 122 «Комп’ютерні науки» та позитивне відношення до автоматизованої системи аналізу практичних завдань. На основі отриманих результатів запропонована система адаптивного мобільного навчального середовища для інтеграції у навчальний процес. Наведено користувацький інтерфейс мобільного додатку зі сторони викладача та студента. За рахунок постійного доступу до матеріалів навчальної дисципліни, можливості покращити оцінку через виконання додаткових завдань, а також за необхідністю, швидкою комунікацією із викладачем, система допомагає краще засвоювати матеріали, що в свою чергу позитивно відображається на фінальних оцінках студентів. Для проведення дослідження за допомогою якісних методів, використано методологічне опитування на платформі UXReality. За результатами якісних методів досліджень виявлено мотиваційні аспекти поведінки респондентів та персональні очікування від користування системою адаптивного мобільного навчального середовища. Для тестування зручності роботи з мобільним додатком, під час дослідження використано так званий нейротест із застосуванням технології айтрекінгу.
Завантаження
Посилання
/Посилання
E. Vetchanin, D. Gorbatovsky The use of virtual reality in the educational process and career guidance work on the example of a software product: vranalytics, Educational discourse. – 2020. – № 1. – P. 80-93. – URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/osdys_2020_1_9 [in Ukrainian]
М. S.Mamuta Creation of electronic educational resources for students of technical free economic by means of SharePoint Designeer: Problems of engineering and pedagogical education. – 2020. – No 66. – P. 64-73. – URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pipo_2020_66_8 [in Ukrainian]
E. M. Grabovsky Analysis of the use of multimedia components in modern mobile educational technologies : ScienceRise. – 2019. – No 4. – P. 46-50. – URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/texc_2019_4_12 [in Ukrainian]
N. O. Polovaya Virtual learning as the main vector of the new information age : Edges. – 2018. - Т. 21, No 3. – P. 57-62. – URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Grani_2018_21_3_10 [in Ukrainian]
G. V. Tkachuk, T. V. Bondarenko Experience of using the virtual wall Padlet in the process of conducting a remote practical lesson : Scientific journal of NPU named after MP Drahomanov. Series 2: Computer-based learning systems – 2018. – No 20. – P. 102-107. – URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_2_2018_20_19 [in Ukrainian]
I. S. Bereza Introduction of computer testing technology for assessing the knowledge of university students : Higher and secondary school pedagogy - 2017. – Issue. 1. – P. 3-12. – URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2017_1_3 [in Ukrainian]
N.O. Posternak The use of Internet technologies in the work of a teacher of higher education : A young scientist – 2017. – No 4. – P. 425-428. – URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2017_4_102 [in Ukrainian]
O. V. Kryvoruchko, M. A. Kostiuk, M. I. Tsyutsyura Theoretical and methodological requirements for the design of adaptive mobile learning environment : Management of complex systems development. – 2019. – № 38. – P. 179-185, dx.doi.org\10.6084/m9.figshare.9788708. – URL: http://repositary.knuba.edu.ua/bitstream/handle/987654321/2556/30.pdf?sequence=1&isAllowed=y [in Ukrainian]
M. A. Kostiuk Designing an algorithm for automated analysis of completed tasks in the mobile learning system : Bulletin of Kremenchuk Mykhailo Ostrohradsky National University. – 2020. – № 5-6. – P. 79-86. – URL: http://visnikkrnu.kdu.edu.ua/statti/2020_5_2020-5-6-79.pdf [in Ukrainian]
Криворучко О.В. Сучасні тенденції інформатизації освітнього процесу / О.В. Криворучко, М.А. Костюк // Science and Education a new Dimension. Natural and Technical Sciences, VI(20), Issue: 172, Budapest 2018. – С. 29-32. – Режим доступу: https://seanewdim.com/uploads/3/4/5/1/34511564/httpsdoi.org10.31174send-nt2018-172vi20-07.pdf
Ветчанін Є. Використання віртуальної реальності в освітньому процесі та профорієнтаційній роботі на прикладі програмного продукту vranalytics / Є. Ветчанін, Д. Горбатовський // Освітологічний дискурс. – 2020. – № 1. – С. 80-93. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/osdys_2020_1_9
Мамута М. С. Створення електронних освітніх ресурсів для студентів технічних ЗВО засобами SharePoint Designeer [Електронний ресурс] / М. С.Мамута // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. – 2020. – No 66. – С. 64-73. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pipo_2020_66_8
Грабовський Є. М. Аналіз використання мультимедійних компонентів в сучасних технологіях мобільного навчання [Електронний ресурс] / Є. М. Грабовський // ScienceRise. – 2019. – No 4. – С. 46-50. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/texc_2019_4_12
Половая Н. О. Віртуальне навчання як головний вектор нової інформаційної епохи [Електронний ресурс] / Н. О. Половая // Грані. – 2018. - Т. 21, No 3. – С. 57-62. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Grani_2018_21_3_10
Ткачук Г. В. Досвід використання віртуальної стіни Padlet у процесі проведення дистанційного практичного заняття [Електронний ресурс] / Г. В. Ткачук, Т. В. Бондаренко // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 2 : Комп'ютерно-орієнтовані системи навчання. – 2018. – No 20. – С. 102-107. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_2_2018_20_19
Береза І. С. Впровадження технології комп'ютерного тестування для оцінювання знань студентів ВНЗ [Електронний ресурс] / І. С. Береза // Педагогіка вищої та середньої школи. - 2017. – Вип. 1. – С. 3-12. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PVSSh_2017_1_3
Постернак Н. О. Використання інтернет-технологій у роботі викладача вищого навчального закладу [Електронний ресурс] / Н. О. Постернак // Молодий вчений. – 2017. – No 4. – С. 425-428. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2017_4_102
Криворучко О.В. Теоретико-методологічні вимоги до проектування адаптивного мобільного навчального середовища [Текст] / О.В. Криворучко, М.А. Костюк, М.І. Цюцюра // Управління розвитком складних систем. – 2019. – № 38. – С. 179-185, dx.doi.org10.6084/m9.figshare.9788708. – Режим доступу: http://repositary.knuba.edu.ua/bitstream/handle/987654321/2556/30.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Костюк М.А. Проектування алгоритму автоматизованого аналізу виконаних завдань в системі мобільного навчання [Текст] / М.А.Костюк // Вісник Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського. – 2020. – № 5-6. – С. 79-86. – Режим доступу: http://visnikkrnu.kdu.edu.ua/statti/2020_5_2020-5-6-79.pdf