Метод оптимізації пружно-демпферних підвісок
Анотація
Метою роботи є удосконалення методу оптимального пошуку для визначення параметрів амортизаторів, які забезпечують захист від вібрації та ударних експлуатаційних навантажень. У запропонованій процедурі оптимізації використано ряд методів, які названо гібридієнтами. Цей метод оптимального пошуку є аналогом генетичного алгоритму. Задається критерій, за яким вибирають найбільш ефективні в обчислювальній ситуації пошуку гібридієнти. В цей критерій входить інформація, яка характеризує ознаки структури і метричних властивостей простору, де здійснюється пошук; враховує передісторію обчислювального процесу. Це дає змогу встановити найбільш ефективне можливе продовження, знайти характеристики системи функцій, які визначають задачу, що розглядається. Введено адаптивне керування, яке здійснює отримання векторів розв’язків, напрямків пошуку і пошукових кроків відповідно ситуації, що змінюється. Встановлено, що ефективно мінімізувати масу вдається лише при спільній мінімізації перевантаження – параметра, на граничні характеристики якого виходить процес пошуку розв'язку задачі. Тому найбільш логічно використовувати багатокритеріальну оптимізацію. В даному випадку це означає одночасно мінімізувати масу і перевантаження. Обмеження накладають на конструктивні розміри і міцність елементів обладнання. У результаті проведеної оптимізації зменшено масу елементів підвіски і перевантаження, що діє на систему. Визначено межі, до яких може бути зменшено масу і перевантаження.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Динамика конструкций при воздействии кратковременных нагрузок / С. С. Кохманюк, А. С. Дмитриев, Г. А. Шелудько и др. – К. : Наук. думка, 1989. – 304 с.
Elliott J. and Peraire J. Practical three-dimensional aerodynamic design and optimization using unstructured meshes. AIAA journal, 1997. – 35(9): Р. 1479–1485,
Баландин, Д. В. Математическое моделирование и оптимизация противоударных систем / Д. В. Баландин // Вестн. Нижегород. ун-та. Сер.: Механика. 2001. № 1. – С. 52–54.
Makeev V. I., Strelnikova E. A., Trofimenko P. E., Bondar A. V. On Choice of Design Parameters for an Aircraft // Int. Appl. Mech. – 2013. – 49, N 5. – Р. 588 – 596.
Дегтярев К. Г., Стрельникова Е. А., Шелудько Г. А. Компьютерное моделирование лопастей ветроустановок с оптимальными параметрами /Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: Математичне моделювання. Інформаційні технології. Автоматизовані системи управління, № 19, 2012, С. 81-86.
Васильев, Ф. П. Численные методы решения экстремальных задач / Ф. П. Васильев. – М. : Наука, 1980. – 520 с.
Батищев, Д. Е. Поисковые методы оптимального проектирования / Д. Е. Батищев. – М. : Сов. радио, 1975. – 216 с.
Филипковский, С. В. Эффективность некоторых методов оптимизации упруго-демпферных подвесок агрегатов / С. В. Филипковский // Вестник Нац. техн. ун-та «ХПИ». – 2007. – №. 38. – С. 159–168.
Стрельникова, Е. А. Гибридизация вычислительных процессов: в 2-х ч. Ч. 2. / Е. А. Стрельникова, Г. А. Шелудько. – Харьков : Новое слово, 2007. – 130 с.
Шелудько, Г. А. Гибридные методы в задачах оптимального проектирования. 1. Поисковые методы / Г. А. Шелудько, Е. А. Стрельникова, Б. Я. Кантор. – Харьков : Новое слово, 2008. – 188 с.
Arezki Y. and Van Vliet D., A full analytical implementation of the PARTAN / Frank-Wolfe algorithm for equilibrium assignment, Transportation Science, 1990. – Vol. 24, no. 1, Р. 58–62,
Многокритериальная оптимизация. Математические аспекты / Б. А. Березовский, Ю. М. Барышников, В. И. Борзенко и др. – М. : Наука, 1989. – 128 с.
Mezmaz M., Melab N., and Talbi E. G. Using the multi-start and island models for parallel multi-objective optimization on the computational grid. In Second IEEE International Conference on e-Science and Grid Computing, 2006. – Р. 28-34.
Dinamika konstruktsiy pri vozdeystvii kratkovremennyih nagruzok / S. S. Kohmanyuk, A. S. Dmitriev, G. A. Sheludko i dr. – K. : Nauk. dumka, 1989. – 304 p.
Elliott J. and Peraire J. Practical three-dimensional aerodynamic designand optimization using unstructured meshes. AIAA journal, 1997. – 35(9): P. 1479–1485,
Balandin, D. V. Matematicheskoe modelirovanie i optimizatsiya protivoudarnyih sistem / D. V. Balandin // Vestn. Nizhegorod. un-ta. Ser.: Mehanika. 2001. N. 1. – S. 52–54.
Makeev V. I., Strelnikova E. A., Trofimenko P. E., Bondar A. V. On Choice of Design Parameters for an Aircraft // Int. Appl. Mech. – 2013. – 49, N. 5. – P. 588 – 596.
Degtyarev K. G., Strelnikova E. A., Sheludko G. A. Kompyuternoe modelirovanie lopastey vetroustanovok s optimalnyimi parametrami /VIsnik HarkIvskogo natsIonalnogo unIversitetu ImenI V. N. KarazIna. SerIya: Matematichne modelyuvannya. InformatsIynI tehnologIYi. AvtomatizovanI sistemi upravlInnya, 2012, N 19, P. 81-86.
Vasilev F. P. Chislennyie metodyi resheniya ekstremalnyih zadach / F. P. Vasilev. – M. : Nauka, 1980. – 520 s.
Batischev, D. E. Poiskovyie metodyi optimalnogo proektirovaniya / D. E. Batischev. – M. : Sov. radio, 1975. – 216 s.
Filipkovskiy, S. V. Effektivnost nekotoryih metodov optimizatsii uprugo-dempfernyih podvesok agregatov / S. V. Filipkovskiy // Vestnik Nats. tehn. un-ta «HPI». – 2007. – #. 38. – S. 159–168.
Strelnikova, E. A. Gibridizatsiya vyichislitelnyih protsessov: v 2-h ch. Ch. 2. / E. A. Strelnikova, G. A. Sheludko. – Harkov : Novoe slovo, 2007. – 130 s.
Sheludko, G. A. Gibridnyie metodyi v zadachah optimalnogo proektirovaniya. 1. Poiskovyie metodyi / G. A. Sheludko, E. A. Strelnikova, B. Ya. Kantor. – Harkov : Novoe slovo, 2008. – 188 s.
Arezki Y. and Van Vliet D., A full analytical implementation of the PARTAN / Frank-Wolfe algorithm for equilibrium assignment, Transportation Science, 1990. – vol. 24, N , Р. 58–62.
Mnogokriterialnaya optimizatsiya. Matematicheskie aspektyi / B. A. Berezovskiy, Yu. M. Baryishnikov, V. I. Borzenko i dr. – M. : Nauka, 1989. – 128 p.
Mezmaz M., Melab N., and Talbi E. G. Using the multi-start and island modelsfor parallel multi-objective optimization on the computational grid. In Second IEEE International Conference on e-Science and Grid Computing, 2006. – Р. 28-34.