Magnetically levitated train's traction process modeling
Keywords:
magnetically levitated train, linear synchronous motor, traction realization, hybrid holistic research paradigm, mathematical model
Abstract
Dynamics of the traction process for a magnetically levitated train is under modeling. The properties of the existing versions of this process model are analyzed. A hybrid holistic paradigm, which assimilates the advantages of traditional approaches, but is free from their defects, has been synthesized. The version of the model is constructed, from which the drawbacks of previous versions are eliminated. The example of created paradigm and model using is given. Their operability has been confirmed by the results of this example analysis.
Downloads
Download data is not yet available.
References
Высокоскоростной магнитный транспорт с электродинамической левитацией / Дзензерский В. А., Омельяненко В. И., Васильев С. В., Матин В. И. , Сергеев С. А. – К.: Наук. думка, 2001. – 479 с.
Вольдек А.И. Электрические машины. – Л.: Энергия, 1984 – 832 с.
Поляков В. А., Хачапуридзе Н. М. Динамика тяговой электромагнитной подсистемы магнитолевитирующего поезда // Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія “Математичне моделювання. Інформаційні технології. Автоматизовані системи управління” – 2012. Вып. 19. № 1015. – С. 268 - 273.
Поляков В. А., Хачапуридзе Н. М. Динамика тяговой подсистемы магнитолевитирующего поезда (полевая парадигма исследования) // Науковий вісник Херсонської морської академії – 2013. – № 1 (8). С. 258 - 266.
Сипайлов Г. А., Кононенко Е. В., Хорьков К. А. Электрические машины (специальный курс) – М.: Высш. шк., 1987. – 287 с.
Копылов И. П. Математическое моделирование электрических машин. – М.: Высш. шк., 2001. – 327 с.
Бессонов Л.А. Теоретические основы электротехники: Электрические цепи. – М.: Высш. шк., 1996. – 578 с.
Львович А. Ю. Электромеханические системы. – Л.: Изд-во ЛГУ, 1989. – 296 с.
Крон Г. Применение тензорного анализа в электротехнике. – М., Л.: Госэнергоиздат, 1955. – 275 с.
Рашевский П. К. Риманова геометрия и тензорный анализ. – М.: Наука, 1967. – 644 с.
Бирюков В. А. Магнитное поле прямоугольной катушки с током // Журнал технической физики. – 1961. – Т. XXXI, № 4. – С. 428 - 435.
Azukizava T. Optimum linear synchronous motor design for high speed ground transportation // IEEE Trans. On Power Apparatus and Systems. – 1983. – V. Pas-102, № 10. – P. 3306 - 3314.
Fujiwara S. Superconducting maglev and its electromagnetic characteristics // SAE Technical Paper Series. – 1995. – SAE 95-1922. – P. 1 - 6.
Lakhavani S. T., Davson G. E. Study of a liner synchronous motor for high speed transport applications // 34th Vehicular Technol. Conf. – Pittsburg, 1984. – P. 220 - 225.
Matsuoka K. Multi-phase current-fed inverter-driven linear motor and its application to the guided ground transportation system // The Proc. IPEC. – Tokyo, 1990. – V. 1. – P. 604 – 611.
Wang, Xudong, Yuan, Shiying, Wang, Zhaoan Three Dimensional Electromagnetic Field Equations and General Problems with Definitive Solution in Linear Motor Anisotropic Media // Transacti. of China Electrotechn. Soc., Vol 21, No.6, 2006, pp. 59-64
Вольдек А.И. Электрические машины. – Л.: Энергия, 1984 – 832 с.
Поляков В. А., Хачапуридзе Н. М. Динамика тяговой электромагнитной подсистемы магнитолевитирующего поезда // Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія “Математичне моделювання. Інформаційні технології. Автоматизовані системи управління” – 2012. Вып. 19. № 1015. – С. 268 - 273.
Поляков В. А., Хачапуридзе Н. М. Динамика тяговой подсистемы магнитолевитирующего поезда (полевая парадигма исследования) // Науковий вісник Херсонської морської академії – 2013. – № 1 (8). С. 258 - 266.
Сипайлов Г. А., Кононенко Е. В., Хорьков К. А. Электрические машины (специальный курс) – М.: Высш. шк., 1987. – 287 с.
Копылов И. П. Математическое моделирование электрических машин. – М.: Высш. шк., 2001. – 327 с.
Бессонов Л.А. Теоретические основы электротехники: Электрические цепи. – М.: Высш. шк., 1996. – 578 с.
Львович А. Ю. Электромеханические системы. – Л.: Изд-во ЛГУ, 1989. – 296 с.
Крон Г. Применение тензорного анализа в электротехнике. – М., Л.: Госэнергоиздат, 1955. – 275 с.
Рашевский П. К. Риманова геометрия и тензорный анализ. – М.: Наука, 1967. – 644 с.
Бирюков В. А. Магнитное поле прямоугольной катушки с током // Журнал технической физики. – 1961. – Т. XXXI, № 4. – С. 428 - 435.
Azukizava T. Optimum linear synchronous motor design for high speed ground transportation // IEEE Trans. On Power Apparatus and Systems. – 1983. – V. Pas-102, № 10. – P. 3306 - 3314.
Fujiwara S. Superconducting maglev and its electromagnetic characteristics // SAE Technical Paper Series. – 1995. – SAE 95-1922. – P. 1 - 6.
Lakhavani S. T., Davson G. E. Study of a liner synchronous motor for high speed transport applications // 34th Vehicular Technol. Conf. – Pittsburg, 1984. – P. 220 - 225.
Matsuoka K. Multi-phase current-fed inverter-driven linear motor and its application to the guided ground transportation system // The Proc. IPEC. – Tokyo, 1990. – V. 1. – P. 604 – 611.
Wang, Xudong, Yuan, Shiying, Wang, Zhaoan Three Dimensional Electromagnetic Field Equations and General Problems with Definitive Solution in Linear Motor Anisotropic Media // Transacti. of China Electrotechn. Soc., Vol 21, No.6, 2006, pp. 59-64
Published
2016-10-31
How to Cite
Поляков, В. А., & Хачапуридзе, Н. М. (2016). Magnetically levitated train’s traction process modeling. Bulletin of V.N. Karazin Kharkiv National University, Series «Mathematical Modeling. Information Technology. Automated Control Systems», 31(1), 94-102. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/mia/article/view/6814
Issue
Section
Статті