Українська як іноземна: принципи розвитку академічної доброчесності та критичного мислення в іноземних студентів

  • С. Дворянчикова Київський національний університет технологій та дизайну https://orcid.org/0000-0002-8854-2933
  • Ю. Бондарчук Київський національний університет імені Тараса Шевченка https://orcid.org/0000-0002-4851-8701
Ключові слова: академічна доброчесність, ноземні здобувачі, критичне мислення, навчальні стратегії, українська як іноземна

Анотація

Інтерес серед науковців та викладачів-практиків України і світу до теоретичних досліджень, практичних курсів і технологій розвитку критичного мислення та поширення кращих прикладів академічної доброчесності в умовах Європейського і глобального простору підкреслює їхню суголосність завданню вдосконалення вітчизняної вищої освіти в контексті побудови інноваційної моделі для навчання й виховання здобувачів. Мета статті – з’ясувати, яким чином науково-педагогічні працівники, котрі викладають українську мову як іноземну, можуть впливати на розвиток і вдосконалення навичок критичного мислення та академічної доброчесності в іноземних студентів. В основу методики дослідження покладено засади теорії Р. Пола і Л. Елдер про двокомпонентну структуру критичного мислення, що містить елементи мислення та інтелектуальні стандарти, аналіз власних професійних рефлексій і досвіду колег, збір даних, анкетування здобувачів і наукове спостереження за їхніми навчальними успіхами. У статті прояснено принципи впровадження оптимальних засобів з арсеналу філологічних дисциплін задля розвитку навичок критичного мислення та дотримання засад академічної доброчесності іноземними студентами Київського національного університету технологій та дизайну у процесі опанування дисципліни вільного вибору «Цікава українська: розмовний клуб» і проаналізовано кількісні показники щодо оволодіння навичками критичного мислення та академічної доброчесності здобувачами-інокомунікантами. Доведено, що 1) викладачі можуть значною мірою впливати на рівень усвідомлення іноземними студентами необхідності слідувати ідеалам академічної доброчесності; 2) викладачі здатні вибудувати освітній процес таким чином, щоби в межах опанованих навчальних дисциплін успішно розвивати й навички критичного мислення; 3) зазначене стимулює в іноземних студентів усвідомлення себе рівноправними членами навчального процесу, а також розвиток у них відповідальності і свідомості щодо опанування майбутньою професією; 4) виокремлено найпопулярніші методи розвитку критичного мислення за рівнем задоволеності ними стейкхолдерів; 5) робочу модель засобів впливу на розвиток і вдосконалення навичок критичного мислення й академічної доброчесності у здобувачів-інокомунікантів заплановано удосконалювати.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Dvorianchykova, S., Yuhan, N. (2018). Teaching critical thinking in Ukrainian high school: educational trends and challenges of implementation. Scientific Letters of Academic Society of Michal Baludansky, 6 (2A), pp. 51–56 [in Ukrainian].

Code of academic integrity of the Kyiv National University of Technologies and Design. (2021). Kyiv National University of Technologies and Design. Available at: https://knutd.edu.ua/files/dostupdopi/kodeks_akadem_dobrochesnosti_knutd_15.09.2021.pdf [Accessed 01 Mar. 2023] [in Ukrainian].

On education. Law of Ukraine No 2145-VIII of September 5, 2017. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19?lang=uk#Text [Accessed 02 Mar. 2023] [in Ukrainian].

Course syllabus “Interesting Ukrainian: speaking club. Part 1”. (2021). Kyiv National University of Technologies and Design. Available at: https://knutd.edu.ua/files/ekts/kdvvzvo/2023-2024/61_CUR_1_2021_FP.pdf [Accessed 01 Mar. 2023] [in Ukrainian].

Course syllabus “Interesting Ukrainian: speaking club. Part 2”. (2021). Kyiv National University of Technologies and Design. Available at: https://knutd.edu.ua/files/ekts/kdvvzvo/2023-2024/61_CUR_2_2021_FP.pdf [Accessed 01 Mar. 2023] [in Ukrainian].

Kharchenko, N. (2018). Rozvytok krytychnoho myslennia. Innovatsiini formy roboty dlia ditei i doroslykh [Development of critical thinking. Innovative forms of work for children and adults]. Kyiv: School world [in Ukrainian].

Yuhan, N., Dvorianchykova, S. (2019). Forming competence on “critical thinking” of Ukrainian students. Innovative university and leadership: project and micro-projects, III. Warsaw: Faculty of “Artes Liberales” University of Warsaw, pp. 345–354 [in Ukrainian].

Academic integrity. (2023). The Writing Center of The University of North Carolina at Chapel Hill. Available at: http://surl.li/eihur [Accessed 01 Mar. 2023].

Bloom, B.S. (1956). Taxonomy of Educational Objectives. Handbook: The Cognitive Domain. David McKay, New York.

Bretag, T. (2018). Academic Integrity. Oxford Research Encyclopedia of Business and Management. DOI: https://doi.org/10.1093/acrefore/9780190224851.013.147.

Introduction to ideas to action at University of Louisville. (2023). University of Louisville, Delphi Center. Available at: https://louisville.edu/ideastoaction/about [Accessed 01 Mar. 2023].

Paul, R., Elder, L. (2020). The Miniature guide to critical thinking concepts and tools. Dillon Beach: Foundation for Critical Thinking Press.

Scriven, M., Paul, R. (2019). Defining critical thinking. The Foundation for Critical Thinking. Available at: www.criticalthinking.org/pages/defining-critical-thinking/766 [Accessed 01 Mar. 2023].

Starkey, L. (2004). Critical thinking skills success in 20 minutes а day. N. Y.

The 43rd Annual International Conference on Critical Thinking. (2023). The Foundation for Critical Thinking. Available at: https://www.criticalthinking.org/pages/43rd-critical-thinking-conference-main/1571/ [Accessed 01 Mar. 2023].

The Critical Thinking Institute. (2023). Available at: https://www.thectinstitute.com/ [Accessed 01 Mar. 2023].

The Critical Thinking Summer Institute. (2023). UCLA Summer Sessions. Available at: http://surl.li/eihqm [Accessed 01 Mar. 2023].

The Institute of Critical Thinking at the University of the West Indies. (2023). The University of the West Indies St. Augustine. Available at: https://sta.uwi.edu/ct/ [Accessed 01 Mar. 2023].

These are the top 10 job skills of tomorrow – and how long it takes to learn them. (2020). World economic forum. Available at: https://www.weforum.org/agenda/2020/10/top-10-work-skills-of-tomorrow-how-long-it-takes-to-learn-them/ [Accessed 01 Mar. 2023].

What is Critical Thinking? (2023). University of Louisville, Delphi Center. Available at: https://louisville.edu/ideastoaction/about/criticalthinking/what [Accessed 01 Mar. 2023].

2021 WISE Summit. (2021). World Innovation Summit for Education – WISE. Available at: https://www.wise-qatar.org/wise-2021/ [Accessed 01 Mar. 2023].

Опубліковано
2023-12-24
Як цитувати
Дворянчикова, С., & Бондарчук, Ю. (2023). Українська як іноземна: принципи розвитку академічної доброчесності та критичного мислення в іноземних студентів. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки, (43), 25-41. https://doi.org/10.26565/2073-4379-2023-43-02