Frame Approach to Teaching Foreign Students-Philologists.

  • Т. Н. Лагута
  • О. Н. Вержанская
Keywords: foreign student-philologist, frame, frame representation of knowledge

Abstract

The importance of using a frame approach at linguistics classes in groups of foreign students-philologists has been proved theoretically in the article. The experience of using frames while teaching scientific speech has been analyzed. More than 20 frames to the basic concepts of linguistics have been created and implemented. The necessity of further development of the frames and their inclusion in the course “Introduction to Linguistics” for foreign students at the initial stage of training has been proved

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Болдырев Н.Н. Концепт и значение слова / Н.Н. Болдырев // Методологические проблемы когнитивной лингвистики. – Воронеж : ВГУ, 2001. – С. 25–36.

2. Гурина Р.В. Фреймовое представление знаний / Р.В. Гурина, Е.Е. Соколова. – М. : НИИ Школьных технологий, 2005. – 176 с.

3. Климанова Л.Ф. Русский язык / Л.Ф. Климанова. – М. : Просвещение, 2012. – 125 с.

4. Минский М. Фреймы для представления знаний / М. Минский. – М. : Просвещение, 1997. – 152 с.

5. Никитин М.В. Развернутые тезисы о концептах / М.В. Никитин // Вопросы когнитивной лингвистики. – 2004. – № 1. – С. 53–64.

6. Никонова Ж.В. Основные этапы фреймового анализа речевых актов / Ж.В. Никонова // Вестник Нижегород. ун-та им. Н.И. Лобачевского. – 2008. – № 6. – С. 224–228.

7. Реформатский А.А. Введение в языковедение : учебник для вузов / А.А. Реформатский. – М. : Аспект Пресс, 2002. – 536 с.
Published
2016-04-17
How to Cite
Лагута, Т. Н., & Вержанская, О. Н. (2016). Frame Approach to Teaching Foreign Students-Philologists. Teaching Languages at Higher Educational Establishments at the Present Stage. Intersubject Relations, (26), 77-84. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/language_teaching/article/view/2835