The Role of Communicative Tasks in Training Students the Foreign Language Usage in Professional Activity.

  • А. И. Бородина
  • Н. В. Скиданова
Keywords: communicative tasks, professional communication, source of information

Abstract

The article deals with the possibilities of using communicative tasks to develop skills which are necessary to work with the text as a source of information. Patterns of creative tasks in all aspects of foreign language teaching are presented, their efficiency is substantiated. Examples of tasks corresponding to the situations of professional communication in a foreign language are given.

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Бородіна Г.І. Шляхи реалізації комунікативного підходу при навчанні дипломованих спеціалістів професійного іншомовного спілкування / Г.І. Бородіна // Зб. наук. праць ХНУ ім. В.Н. Каразіна. – Вип.10. – 2006. – С. 31–40.

2. Бородина А.И. Виды заданий для развития умений изучающего чтения / А.И. Бородина // Сб. науч. трудов Моск. гос .лингв. ун-та. – Вып. 431. – М., 1999. – С. 36–40.

3. Бородіна Г.І. Англійська мова : підручник / Бородіна Г.І., Співак А.М., Богуцька Т.Г.; за заг. ред. Г.І. Бородіної. – Київ : Вищ. шк. 1994. – 206 с.

4. Евдокимова М.Г. Формирование иноязычной профессиональной дискурсивной компетенции студентов неязыковых вузов / М.Г. Евдокимова // Вестник Моск. гос. лингв. ун-та. – Вып. 12 (645). – М., 2012. – С. 32–42.

5. Лурия А.Р. Лекции по общей психологи / А.Р. Лурия. – СПб. : Питер, 2006. – 320 с.

6. Николаєва С.Ю. Цілі навчання іноземних мов в аспекті компетентнісного підходу / С.Ю. Ніколаєва // Іноземні мови. – 2010. – № 2. – С. 11–17.

7. Смирнова Л.П. Модернизация содержания обучения иностранным языкам в неязыковом вузе / Л.П. Смирнова, М.В. Смирнов // Вестник МГЛУ. – Вып.12 (618). – М., 2011. – С.19–28.
Published
2016-04-17
How to Cite
Бородина, А. И., & Скиданова, Н. В. (2016). The Role of Communicative Tasks in Training Students the Foreign Language Usage in Professional Activity. Teaching Languages at Higher Educational Establishments at the Present Stage. Intersubject Relations, (26), 24-33. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/language_teaching/article/view/2828