Modern Peculiarities of Ethnonational Consciousness and Psychological Characteristics of Students from Morocco.

  • Н. М. Божко
Keywords: ethnicity, educational system, ethno-psychological characteristics, introverted type of thinking

Abstract

Various reasons of the appearance of students fromMoroccoin the educational space ofUkraineare analyzed in article. The author considers some features of national and cultural identity and psychological differences of students fromMoroccoand explains the reasons of their fatalism and desire to “save face”. Some recommendations for communication with the Moroccans in the situation of intercultural contact are given in the article

Downloads

Download data is not yet available.

References

1. Баронин А.С. Этническая психология /А.С. Баронин. – Киев : Тандем, 2000. – 264 с.

2. Брайтон К. Оценивание межкультурной коммуникативной компетенции / К. Брайтон // Педагогическое образование в России. – 2013. – № 1. – С. 207-214.

3. Ейкельман Д.Ф. Близький Схід та Центральна Азія: антропологічний підхід / Д.Ф. Ейкельман. Переклад з англійської П. Шеревери. – К. : Видав. дім «Стилос», 2005. – 374 с.

4. Крысько В.Г. Этническая психология : учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений / В.Г. Крысько. – М. : Издат. центр «Академия», 2012. – 320 с.

5. Крысько В.Г. Этнопсихология и межнациональные отношения. Курс лекций / В.Г. Крысько. – М. : Экзамен, 2002. – 448с.

6. Национально-культурная специфика речевого поведения. – М. : Наука, 1977. – 351 с.

7. Шагаль В.Э. Арабский мир: пути познания / В.Э. Шагаль. – М. : ИВ РАН, 2001. – 288 с.

8. Шагаль В.Э. Языковой аспект национальных процессов в арабских странах / В.Э. Шагаль. – М. : Наука, 1987. – 248 с.
Published
2016-04-17
How to Cite
Божко, Н. М. (2016). Modern Peculiarities of Ethnonational Consciousness and Psychological Characteristics of Students from Morocco. Teaching Languages at Higher Educational Establishments at the Present Stage. Intersubject Relations, (26), 17-24. Retrieved from https://periodicals.karazin.ua/language_teaching/article/view/2827