Особливості бізнес-середовища виробника натурального меду на споживчому українському ринку
Анотація
На сучасному етапі дослідження бізнес-середовища виробників натурального меду на ринку України потребує особливої уваги, оскільки в умовах перевищення пропозиції над попитом, загострення конкуренції серед вітчизняних виробників суттєво ускладнюють збут продукції. ТОВ «Асканія-Пак» належить до найбільших експортерів меду в Україні. Саме тому предметом дослідження статті є бізнес-середовище виробників меду на українському споживчому ринку. Мета роботи полягає у визначенні особливостей бізнес-середовища українського виробника натурального меду на основі аналізу мікро- та макросередовища діяльності ТОВ «Асканія-Пак» на споживчому ринку. Використано загальнонаукові методи, такі як системний аналіз, синтез, абстрактно-логічний та наукової абстракції – для з’ясування основних факторів макромаркетингового середовища, що впивають на діяльність ТОВ «Асканія-Пак» і виокремлення з усіх можливих чинників найбільш суттєвих; індукція та дедукція – від виокремлення загальних факторів у розрізі аналізу макромаркетингового середовища до формування альтернативних варіантів вирішення управлінської проблеми. Отримано такі результати: визначено особливості бізнес-середовища виробника натурального меду на основі аналізу мікро- та макросередовища діяльності ТОВ «Асканія-Пак» на споживчому ринку. Висновки: виконано підбір факторів для груп макромаркетингового середовища (політико-правових, економічних, демографічних, науково-технічних, природно-кліматичних та культурних); виокремлено маркетингові загрози і можливості для діяльності ТОВ «Асканія-Пак»; розроблено альтернативні варіанти вирішення управлінської проблеми щодо збереження і розширення існуючої частки на ринку українського меду для посилення конкурентної позиції компанії.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Harrison M., Cupman J., Truman O., Hague P. Market Research in Practice. London: Kogan Page, 2016. URL : https://www.perlego.com/book/1589772/market-research-in-practice-an-introduction-to-gaining-greater-market-insight-pdf.
Li C. The Disruptive Mindset. URL : https://books.google.com.ua/books/about/The_Disruption_Mindset.html?id=vzioswEACAAJ&redir_esc=y.
Shtal T.V., Buriak M.М., Amirbekuly Y., Ukubassova G.S., Kaskin T.T., Toiboldinova Z.G. Methods of analysis of the external environment of business activities. Espacios. 2018. Vol. 39 (12). URL : https://www.revistaespacios.com/a18v39n12/a18v39n12p22.pdf.
Бабенко В.О. Проблемні аспекти інноваційної діяльності України на світовому ринку сільськогосподарської продукції. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Сер. «Міжнародні економічні відносини та світове господарство». Вип. 6, ч.1. 2016. 177 с. C. 26 – 29.
Головащенко В.П., Сидорова А.В. Сучасне бізнес- середовище України. Вісник СНТ. 2018. Т. 1. No 10. С.145–148.
Набока Ю.В. Бізнес-середовище – характеристика, структура, розвиток, діагностика. Економічний простір. 2018. № 138. С. 3-6. https://doi.org/10.30838/ P.ES.2224.231018.192.257.
Офіційний сайт компанії ТОВ «Асканія-Пак». URL : https://ascania.ua/uk/askaniya-pak-planuye-naroshhuvati-obsyagi-eksportu-fasovanogo-medu/
Пікулик О.І. Бізнес-середовище в Україні: проблеми та перспективи розвитку. Держава та регіони. Серія : Економіка та підприємництво. 2021. №2. С. 5-24. https://doi.org/10.32840/1814-1161/2021-2-4.
Сененко І.А., Щепак В.В. Вплив факторів середовища на формування системи управління підприємством. Бізнес Інформ. 2015. № 3. С. 265 – 270.
Старостіна А. О. Маркетингові дослідження національних та міжнародних ринків: підручник. К.: Лазарит-Поліграф”, 2012. 480 с.
Старостіна А.О., Кравченко В.А., Пригара О.Ю., Ярош-Дмитренко Л.О. Маркетинг: навч. посіб. К.: ННВП «Інтерсервіс, 2018. 216 с.
Тесленок І.М., Пeрeтокіна-Пічхая Н.В. Оцінка впливу факторів бізнес-середовища на підприємство сфери послуг з індивідуального пошиття одягу. Ефективна економіка. 2019. № 11. С. 2-5. https://doi.org/10.32702/2307-2105-2019.11.74.
Офіційний сайт Гаряча Агрополітика. URL : https://agropolit.com/spetsproekty/614-pereglyad-umov-zoni-vilnoyi-torgivli-z-yes--novi-mojlivosti-chi-vtrata-pozitsiy.
Офіційний сайт Державної служби статистики України. URL : http://www.ukrstat.gov.ua/
Офіційний сайт Міністерства економіки України. URL : https://www.me.gov.ua/?lang=uk-UA
Офіційний сайт Національного банку України URL : https://bank.gov.ua/control/uk/index
Офіційний сайт Укрінформ. URL : https://www.ukrinform.ua/rubric-economy/2755876-novi-vimogi-do-medu-pocnut-diati-z-6-lutogo-2020-roku-minagro.html
Офіційний сайт Українська правда. URL : https://www.epravda.com.ua/rus/columns/2019/11/5/653346/
Офіційний сайт Agravery. URL : https://agravery.com/uk/posts/show/nazvani-najbilsi-eksporteri-medu-z-ukraini-u-2018-roci
Офіційний сайт Kurkul – онлайн асистент фермера. Офіційний сайт https://kurkul.com/news/22101-ekspert-dav-prognozi-urojayu-medu-na-2020-rik
Офіційний сайт GrowHow.in.ua. URL : https://www.growhow.in.ua/ukrains-kyy-med-spozhyvay-kraftovo/
Фроленко О. М. Бізнес-середовище підприємства: методичні підходи до його стратегічного аналізу. Формування ринкових відносин в Україні. 2017. № 9. С. 145 – 150.
Harrison M., Cupman J., Truman O., Hague P. (2016). Market Research in Practice. London: Kogan Page. Available at : https://www.perlego.com/book/1589772/market-research-in-practice-an-introduction-to-gaining-greater-market-insight-pdf
Li C. (2019). The Disruptive Mindset. IdeaPress Publishing. 220 p. Available at : https://books.google.com.ua/books/about/The_Disruption_Mindset.html?id=vzioswEACAAJ&redir_esc=y
Shtal T.V., Buriak M.М., Amirbekuly Y., Ukubassova G.S., Kaskin T.T., Toiboldinova Z.G. Methods of analysis of the external environment of business activities. Espacios. 2018. Vol. 39 (12). Available at : https://www.revistaespacios.com/a18v39n12/a18v39n12p22.pdf
Babenko, V.O. (2016). Problemni aspekty` innovacijnoyi diyal`nosti Ukrayiny` na svitovomu ry`nku sil`s`kogospodars`koyi produkciyi [Problematic aspects of innovative activity of Ukraine in the global agricultural market]. Naukovy`j visny`k Uzhgorods`kogo nacional`nogo universy`tetu. Ser. «Mizhnarodni ekonomichni vidnosy`ny` ta svitove gospodarstvo», 6 (1), pp. 26 – 29. [in Ukrainian]
Holovashchenko V.P., Sydorova A.V. (2018). Suchasne biznes- seredovyshche Ukrainy [Modern business environment of Ukraine]. Bulletin SSS. Vol 10 (1). P.145–148.
Naboka Yu.V. (2018). Biznes-seredovyshche – kharakterystyka, struktura, rozvytok, diahnostyka [Business environment: characteristics, structure, development, diagnostics]. Ekonomic scope. Vol. 138. P. 3-6. https://doi.org/10.30838/ P.ES.2224.231018.192.257
Ofitsiinyi sait kompanii TOV «Askaniia-Pak». Available at : https://ascania.ua/uk/askaniya-pak-planuye-naroshhuvati-obsyagi-eksportu-fasovanogo-medu/ http://repository.vsau.org/getfile.php/21441.pdf
Pikulyk O.I. (2021). Biznes-seredovyshche v Ukraini: problemy ta perspektyvy rozvytku [Business environment in Ukraine: problems and prospects of developmenт]. State and regions. Series: Economics and Business. Vol. 2. P. 5-24. https://doi.org/10.32840/1814-1161/2021-2-4.
Senenko I. A., Shchepak V. V. (2015). Vplyv faktoriv seredovyshcha na formuvannia systemy upravlinnia pidpryiemstvom [Influence of Environmental Factors in Establishing the Management System of Enterprise]. Business Inform. Vol. 3.P. 265 – 270.
Starostina A. O. (2012). Marketynhovi doslidzhennia natsionalnykh ta mizhnarodnykh rynkiv [Marketing research of national and international markets]. Kyiv: Lazaryt-Polihraf”, 480 p.
Starostina A.O., Kravchenko V.A., Pryhara O.Iu., Yarosh-Dmytrenko L.O. (2018). Marketynh [Marketing]. Kyiv: NNVP «Interservis, 216 p.
Teslenok I.M., Peretokina-Pichkhaia N.V. (2019). Otsinka vplyvu faktoriv biznes-seredovyshcha na pidpryiemstvo sfery posluh z indyvidualnoho poshyttia odiahu [Assessment of the impact of business environment factors on the company that provides individual clothes tailoring service]. Efektyvna ekonomika. Vol. 11 P. 2-5. https://doi.org/10.32702/2307-2105-2019.11.74
Ofitsiinyi sait Hariacha Ahropolityka. Available at : https://agropolit.com/spetsproekty/614-pereglyad-umov-zoni-vilnoyi-torgivli-z-yes--novi-mojlivosti-chi-vtrata-pozitsiy
Ofitsiinyi sait Derzhavnoi sluzhby statystyky Ukrainy. Available at : http://www.ukrstat.gov.ua/
Ofitsiinyi sait Ministerstva ekonomiky Ukrainy. Available at : https://www.me.gov.ua/?lang=uk-UA
Ofitsiinyi sait Natsionalnoho banku Ukrainy. Available at : https://bank.gov.ua/control/uk/index
Ofitsiinyi sait Ukrinform. Available at : https://www.ukrinform.ua/rubric-economy/2755876-novi-vimogi-do-medu-pocnut-diati-z-6-lutogo-2020-roku-minagro.html
Ofitsiinyi sait Ukrainska pravda. Available at : https://www.epravda.com.ua/rus/columns/2019/11/5/653346/
Ofitsiinyi sait Agravery. Available at : https://agravery.com/uk/posts/show/nazvani-najbilsi-eksporteri-medu-z-ukraini-u-2018-roci
Ofitsiinyi sait Kurkul – onlain asystent fermera. Ofitsiinyi sait https://kurkul.com/news/22101-ekspert-dav-prognozi-urojayu-medu-na-2020-rik
Ofitsiinyi sait GrowHow.in.ua. Available at : https://www.growhow.in.ua/ukrains-kyy-med-spozhyvay-kraftovo/
Frolenko O. M. (2017). Biznes-seredovyshche pidpryiemstva: metodychni pidkhody do yoho stratehichnoho analizu [Business environment of the enterprise: methodological approaches to its strategic analysis]. Formuvannia rynkovykh vidnosyn v Ukraini. Vol. 9. P. 145 – 150.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License 4.0 International (CC BY 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).