Мир украинских масс-медиа в период политической нестабильности: от «кланизации» к демократизации?
Анотація
В статье рассматриваются особенности
взаимодействия власти и медиа Украины в период политической
нестабильности 2002–2004 годов. Основной тезис состоит в том, что
власть использует СМИ с целью лоббирования экономических и
политических интересов своих бизнес-групп. В тексте представлен
анализ трансформаций медиасистемы Украины.
Завантаження
##plugins.generic.usageStats.noStats##
Посилання
1. АУП: Понад дві третини часу в політичних теленовинах присвячено
владі. [Электронный ресурс]. Режим доступа:
http://www.telekritika.ua/news/2011-11-07/67036/. Доступ – 07.11.2011г.
2. Борев В. Ю., Коваленко А. В. Культура и массовая коммуникация /
В. Ю. Борев, А. В. Коваленко. – М, 1986.
3. Виттковски А. Пятилетка без плана: Украина: 1991–1996:
формирование национального государства, экономика, элиты /
Андреас Виттковски; Пер. с нем. – К., 1998.
4. Данилова Е. Е. Информационное развитие социальных
систем / Е. Е. Данилова. – М., 2002.
5. Журналистика и медиаобразование – 2007 / Pед. А. П. Короченский //
Cборник трудов II Международной научно-практической
конференции. – Белгород, 2007.
6. Здоровега В. Й. Преса і влада / В. Й. Здоровега // Українська
періодика: історія і сучасність: тези доп. і повідомл. Всеукр. наук.-
теорет. конф. 9-10 грудня. – Львів, 1993.
7. Касьянов Г. В. Система владних відносин у сучасній Україні: групи
інтересу, клани та олігархія / Г. В. Касьянов // Український
історичний журнал. – К., 2009. – № 1.
8. Корконосенко С. Г. Журналистика в мире политики /
С. Г. Корконосенко. – СПб., 2004.
9. Короченский А. П. Осторожно: Пиарналистика! / А. П. Короченский //
Современная журналистика: Дискурс профессиональной культуры. –
Екатеринбург, 2005.
10. Костенко Н. В. Легитимация стилей политической коммуникации в
новостях / Н. В. Костенко // Проблеми розвитку соціологічної
теорії. Трансформація соціальних інститутів та інституціональної
структури суспільства. – К., 2003.
11. Кулик В. Дискурс українських медій: ідентичності, ідеології, владні
стосунки / В. Кулик. – К., 2010.
12. Лалл Дж. Масс-медіа, комунікація, культура. Глобальний підхід /
Дж. Лалл. – К., 2002.
13. Литвин В. М. Політична aрена України. Дійові особи та виконавці /
B. М. Литвин. – К., 1994.
14. Медиа в выборах: между политикой и культурой (контент-анализ
политической прессы) / Ред. Н. Костенко. – К., 1999.
15. Основы медиабизнеса: Учебное пособие для студентов вузов / Под.
ред. Е. Л. Вартановой. – М., 2009.
16. Пидлуцкая И. Политические коммуникации: украинский
опыт / И. Пидлуцкая // Аналитика. – 2000. – № 5.
17. Политический менеджмент: Учебное пособие / Под общей ред.
В. И. Жукова, А. В. Карпова, Л. Г. Лаптева и др. – М., 2004.
18. Политические институты на рубеже тысячелетий. XX–XXI в.: Сб.
ст. / Отв. ред. К. Г. Холодковский. – Дубна, 2001.
19. Приступенко Т. О. Правові основи діяльності ЗМІ /
Т. О. Приступенко. – К., 1998.
20. Сорока Ю. Г. Медиа образ социальной структуры и проблема
номинаций социальных агентов / Ю. Г. Сорока // Методологія,
теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства. –
Харків, 2003.
21. Шкляр В. І. Преса керована і преса керуюча / В. І. Шкляр //
Українська періодика: історія і сучасність: Тези доп. і повідомл.
Всеукр. наук.-теорет. конф. 9-10 груд. 1993 р. – К., 1993.
22. Штромайер Г. Політика і мас-медіа / Г. Штромайер. – К., 2008.
23. Aslund A. Comparative Oligarchy: Russia, Ukraine and the United
States / A. Aslund // Europe after the Enlargement. – Warsaw. – 2005. –
April 8-9.
24. Becker J. A. Soviet and Russian Press Coverage of the United States:
Press, Politics and Identity in Transition / J. A. Becker. – New York, 2002.
25. Ishiyama J. T., Kennedy R. Superpresidentialism and Political Party
Development in Russia, Ukraine, Armenia and Kyrgyzstan / J. T. Ishiyama,
R. Kennedy // Europe-Asia Studies. – 2001. – Vol. 53 – № 8.
26. Kuzio T., Wilson A. Ukraine: perestroika to independence / T. Kuzio,
А. Wilson. – Macmillan, 1994.
27. Hoffman D. The Oligarchs / D. Hoffman. – New York, 2002.
28. Lasswell H. Propaganda Technique in the World War / H. Lasswell. –
London, 1927.
владі. [Электронный ресурс]. Режим доступа:
http://www.telekritika.ua/news/2011-11-07/67036/. Доступ – 07.11.2011г.
2. Борев В. Ю., Коваленко А. В. Культура и массовая коммуникация /
В. Ю. Борев, А. В. Коваленко. – М, 1986.
3. Виттковски А. Пятилетка без плана: Украина: 1991–1996:
формирование национального государства, экономика, элиты /
Андреас Виттковски; Пер. с нем. – К., 1998.
4. Данилова Е. Е. Информационное развитие социальных
систем / Е. Е. Данилова. – М., 2002.
5. Журналистика и медиаобразование – 2007 / Pед. А. П. Короченский //
Cборник трудов II Международной научно-практической
конференции. – Белгород, 2007.
6. Здоровега В. Й. Преса і влада / В. Й. Здоровега // Українська
періодика: історія і сучасність: тези доп. і повідомл. Всеукр. наук.-
теорет. конф. 9-10 грудня. – Львів, 1993.
7. Касьянов Г. В. Система владних відносин у сучасній Україні: групи
інтересу, клани та олігархія / Г. В. Касьянов // Український
історичний журнал. – К., 2009. – № 1.
8. Корконосенко С. Г. Журналистика в мире политики /
С. Г. Корконосенко. – СПб., 2004.
9. Короченский А. П. Осторожно: Пиарналистика! / А. П. Короченский //
Современная журналистика: Дискурс профессиональной культуры. –
Екатеринбург, 2005.
10. Костенко Н. В. Легитимация стилей политической коммуникации в
новостях / Н. В. Костенко // Проблеми розвитку соціологічної
теорії. Трансформація соціальних інститутів та інституціональної
структури суспільства. – К., 2003.
11. Кулик В. Дискурс українських медій: ідентичності, ідеології, владні
стосунки / В. Кулик. – К., 2010.
12. Лалл Дж. Масс-медіа, комунікація, культура. Глобальний підхід /
Дж. Лалл. – К., 2002.
13. Литвин В. М. Політична aрена України. Дійові особи та виконавці /
B. М. Литвин. – К., 1994.
14. Медиа в выборах: между политикой и культурой (контент-анализ
политической прессы) / Ред. Н. Костенко. – К., 1999.
15. Основы медиабизнеса: Учебное пособие для студентов вузов / Под.
ред. Е. Л. Вартановой. – М., 2009.
16. Пидлуцкая И. Политические коммуникации: украинский
опыт / И. Пидлуцкая // Аналитика. – 2000. – № 5.
17. Политический менеджмент: Учебное пособие / Под общей ред.
В. И. Жукова, А. В. Карпова, Л. Г. Лаптева и др. – М., 2004.
18. Политические институты на рубеже тысячелетий. XX–XXI в.: Сб.
ст. / Отв. ред. К. Г. Холодковский. – Дубна, 2001.
19. Приступенко Т. О. Правові основи діяльності ЗМІ /
Т. О. Приступенко. – К., 1998.
20. Сорока Ю. Г. Медиа образ социальной структуры и проблема
номинаций социальных агентов / Ю. Г. Сорока // Методологія,
теорія та практика соціологічного аналізу сучасного суспільства. –
Харків, 2003.
21. Шкляр В. І. Преса керована і преса керуюча / В. І. Шкляр //
Українська періодика: історія і сучасність: Тези доп. і повідомл.
Всеукр. наук.-теорет. конф. 9-10 груд. 1993 р. – К., 1993.
22. Штромайер Г. Політика і мас-медіа / Г. Штромайер. – К., 2008.
23. Aslund A. Comparative Oligarchy: Russia, Ukraine and the United
States / A. Aslund // Europe after the Enlargement. – Warsaw. – 2005. –
April 8-9.
24. Becker J. A. Soviet and Russian Press Coverage of the United States:
Press, Politics and Identity in Transition / J. A. Becker. – New York, 2002.
25. Ishiyama J. T., Kennedy R. Superpresidentialism and Political Party
Development in Russia, Ukraine, Armenia and Kyrgyzstan / J. T. Ishiyama,
R. Kennedy // Europe-Asia Studies. – 2001. – Vol. 53 – № 8.
26. Kuzio T., Wilson A. Ukraine: perestroika to independence / T. Kuzio,
А. Wilson. – Macmillan, 1994.
27. Hoffman D. The Oligarchs / D. Hoffman. – New York, 2002.
28. Lasswell H. Propaganda Technique in the World War / H. Lasswell. –
London, 1927.
Опубліковано
2014-09-28
Як цитувати
Дегтярева, О. В. (2014). Мир украинских масс-медиа в период политической нестабильности: от «кланизации» к демократизации?. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Історія», (45). вилучено із https://periodicals.karazin.ua/history/article/view/24
Номер
Розділ
Статті
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).