Мультимодальні, трансмедіальні і транс-європейські перспективи онлайн-викладання і вивчення мов: 2-й семінар YUFE – Україна
Анотація
Ця оглядова стаття сфокусована на другому семінарі YUFE – Україна 12 го –14 го листопада 2024 року (альянс YUFE – Молоді Університети Європи за Майбутнє). Другий YUFE – Ukraine семінар був проведений центром іноземних мов університету Миколи Коперніка в Торуні – в одному з найбільших університетів у Польщі і організований за сприяння Польського національного агентства академічних обмінів (NAWA). Ця друга зустріч освітян і викладачів іноземної мови для спеціальних цілей стала транс-європейською подією, яка поєднала професіоналів з Польщі, України, Кіпру, Фінляндії, Грузії, Бельгії. Провідна тема семінару – онлайн викладання і навчання мов визначила його непересічну актуальність.
Хоча мультимодальні та трансмедійні практики навчання стали популярними для ESL та інших освітніх контекстів, виникло кілька додаткових питань. Серед них такі питання, як розвиток мультимодальної грамотності учнів через он-лайн навчання; більш критичне ставлення до оцінювання досягнень студентів, зосередження уваги як на професійних навичках студентів, так і на культурних і соціальних цінностях.
В ході семінару обговорювались сучасні мультимодальні інструменти і трансмедіальні засоби викладання іноземної мови та перекладу, які передбачають використання у навчальному процесі цифрових технологій H5P, ChatGPT, штучного інтелекту, доповненої реальності, а також застосування проєктного підходу та елементів дизайн-мислення. В результаті обговорень і дискусій намічені перспективи спільних міжнародних проектів та заплановані декілька ініціатив спільного викладання ділової іноземної мови (зокрема, ESP) та іноземної мови для академічних цілей (EAP) із залученням студентів з різних європейських університетів-партнерів.
Завантаження
Посилання
Fleming, L. (2013). Expanding learning opportunities with transmedia practices: Inanimate Alice as an exemplar. Journal of media literacy education, 5(2), 370-377. https://doi.org/10.23860/jmle-5-2-3
van Leeuwen, T. (2015). Multimodality in education: Some directions and some questions. TESOL Quarterly, 49(3), 582-589. https://doi.org/10.1002/tesq.242
Rodrigues, P., & Bidarra, J. (2016). Transmedia storytelling as an educational strategy: A prototype for learning English as a second language. International Journal of Creative Interfaces and Computer Graphics (IJCICG), 7(2), 56-67. https://doi.org/10.4018/IJCICG.2016070105
Sánchez-Caballé, A., & González-Martínez, J. (2023). Transmedia learning: fact or fiction? A systematic review (Aprendizaje transmedia: ¿realidad o ficción? Una revisión sistemática). Culture and Education, 35(1), 1-32. https://doi.org/10.1080/11356405.2022.2121
Tombleson, B. (2024). Transmedia learning: A literature review. Technology, Pedagogy and Education, 33(2), 255-269. https://doi.org/10.1080/1475939X.2024.2310681
Авторське право (c) 2024 Вінська Джоанна, Шевченко Ірина
Цю роботу ліцензовано за Міжнародня ліцензія Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution Non-Commercial Non-Derivs License (CC BY-NC-ND), яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).