Мультимодальні, трансмедіальні і транс-європейські перспективи онлайн-викладання і вивчення мов: 2-й семінар YUFE – Україна

  • Джоанна Вінська Університетський центр вивчення іноземних мов університету Миколи Коперніка https://orcid.org/0000-0003-3242-4396
  • Ірина Шевченко Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0003-2552-5623
Ключові слова: мультимодальний, трансмедіальний, мовна онлайн освіта, професійні навички, II YUFE– Україна семінар

Анотація

Ця оглядова стаття сфокусована на другому семінарі YUFE – Україна 12 го –14 го листопада 2024 року (альянс YUFE – Молоді Університети Європи за Майбутнє). Другий YUFE – Ukraine семінар був проведений центром іноземних мов університету Миколи Коперніка в Торуні – в одному з найбільших університетів у Польщі і організований за сприяння Польського національного агентства академічних обмінів (NAWA). Ця друга зустріч освітян і викладачів іноземної мови для спеціальних цілей стала транс-європейською подією, яка поєднала професіоналів з Польщі, України, Кіпру, Фінляндії, Грузії, Бельгії. Провідна тема семінару – онлайн викладання і навчання мов визначила його непересічну актуальність.

Хоча мультимодальні та трансмедійні практики навчання стали популярними для ESL та інших освітніх контекстів, виникло кілька додаткових питань. Серед них такі питання, як розвиток мультимодальної грамотності учнів через он-лайн навчання; більш критичне ставлення до оцінювання досягнень студентів, зосередження уваги як на професійних навичках студентів, так і на культурних і соціальних цінностях.

В ході семінару обговорювались сучасні мультимодальні інструменти і трансмедіальні засоби викладання іноземної мови та перекладу, які передбачають використання у навчальному процесі цифрових технологій H5P, ChatGPT, штучного інтелекту, доповненої реальності, а також застосування проєктного підходу та елементів дизайн-мислення. В результаті обговорень і дискусій намічені перспективи спільних міжнародних проектів та заплановані декілька ініціатив спільного викладання ділової іноземної мови (зокрема, ESP) та іноземної мови для академічних цілей (EAP) із залученням студентів з різних європейських університетів-партнерів.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Early, M., Kendrick, M., & Potts, D. (2015). Multimodality: Out from the margins of English language teaching. TESOL Quarterly, 49(3), 447-460. https://doi.org/10.1002/tesq.246
Fleming, L. (2013). Expanding learning opportunities with transmedia practices: Inanimate Alice as an exemplar. Journal of media literacy education, 5(2), 370-377. https://doi.org/10.23860/jmle-5-2-3
van Leeuwen, T. (2015). Multimodality in education: Some directions and some questions. TESOL Quarterly, 49(3), 582-589. https://doi.org/10.1002/tesq.242
Rodrigues, P., & Bidarra, J. (2016). Transmedia storytelling as an educational strategy: A prototype for learning English as a second language. International Journal of Creative Interfaces and Computer Graphics (IJCICG), 7(2), 56-67. https://doi.org/10.4018/IJCICG.2016070105
Sánchez-Caballé, A., & González-Martínez, J. (2023). Transmedia learning: fact or fiction? A systematic review (Aprendizaje transmedia: ¿realidad o ficción? Una revisión sistemática). Culture and Education, 35(1), 1-32. https://doi.org/10.1080/11356405.2022.2121
Tombleson, B. (2024). Transmedia learning: A literature review. Technology, Pedagogy and Education, 33(2), 255-269. https://doi.org/10.1080/1475939X.2024.2310681
Опубліковано
2024-12-29
Як цитувати
Вінська, Д., & Шевченко, І. (2024). Мультимодальні, трансмедіальні і транс-європейські перспективи онлайн-викладання і вивчення мов: 2-й семінар YUFE – Україна. Когніція, комунікація, дискурс, (29), 104-110. https://doi.org/10.26565/2218-2926-2024-29-07