Англомовна реклама продуктів харчування: лінгвокогнітивний аналіз
Анотація
У статті запропоновано аналіз концептуального підґрунтя англомовних текстів, які рекламують продукти харчування. Дослідження здійснюється за трьома параметрами: моделювання концептуальної організації рекламованих товарів, визначення ознак цих товарів та виявлення інших складових концептуальної структури досліджуваних текстів. Отримані результати дозволили зробити висновки щодо типового харчового набору носіїв англійської мови, а також щодо необхідних складників рекламних текстів, котрі, на думку їхніх авторів, забезпечують успішне просування рекламованих товарів.
Завантаження
Посилання
Anopina, O.V. (1997). Konceptual'naja struktura anglojazychnoj reklamy kosmetiki: informacionnyj frejm. Diss. dokt. filol. nauk [The conceptual framework of the English-language cosmetic advertising: information frame. Dr. philol. sci. diss.]. Cherkassy. 160 p. (in Russian)
Belova, A.D. Lingvisticheskie aspekty argumentacii [Linguistic aspects of argumentation]. Kiev: Kievskij nacional'nyj universitet im. T. Shevchenko. Publ.
Dobrovena, V.V. (2005). Professional'no-korporativnaja leksika v tekste reklamy [Vocational and corporate vocabulary in the text of advertisement]. Visnyk Kharkivskoho universytetu – Kharkiv University Bulletin, 667, 12-13 (in Russian)
Garashhenko, E.D. (1999). Kommunikativno-strategicheskie aspekty reklamnogo diskursa [Communicative and strategic aspects of advertising discourse]. Visnyk Kharkivskoho universytetu – Kharkiv University Bulletin, 424, 14-16 (in Russian)
Goddard, A. (1998).The Language of Advertising. London: Routledge and Kegan Paul
Kara-Murza, E.S. (2001). «Divnyj novyj mir» rossijskoj reklamy: sociokul'turnye, stilisticheskie i kul'turno-rechevye aspekty ["Brave New World" of Russian advertising: social and cultural, stylistic, cultural and speech aspects]. In: Slovar' i kul'tura russkoj rechi. K 100-letiju so dnja rozhdenija S.I. Ozhegova [Dictionary and culture of Russian speech. On the 100th anniversary of the birth of S.I. Ozhegova]. Moscow: Indrik Publ, pp. 165-166
Kubrjakova, E.S. (1991). Osobennosti rechevoj dejatel'nosti i problemy vnutrennego leksikona [Features of speech and the problem of internal lexicon]. In: Chelovecheskij faktor v jazyke. Jazyk i porozhdenie rechi [Human factor in language. Language and speech production]. Moscow: Nauka Publ, pp. 82-137
Kyrylova, O.I. (1991). Deiaki zasoby intensyfikatsii ekspresyvnosti v anglomovnii reklami tekstu [Some means of intensifying expressiveness in English advertising of the text]. Available at: http://www.5ka.ru/29/4874/1.html
Lysychkina, I.O. (2005). Prosodychna orhanizatsiia anhlomovnoho dyskursu reklamy. Avtoref. diss. kand. filol. nauk [Prosodic organization of English advertising discourse. Synopsis cand. philol. sci. diss.]. Kiev. 19 p. (in Ukrainian)
Maevskaja, A.D. (2006). Informacija, peredavaemaja jazykom reklamy [Information transmitting through the language of advertising]. Visnyk Kharkivskoho universytetu – Kharkiv University Bulletin, 741, 21-23 (in Russian)
Maslova, N.I., Papovjanc, Je. G. (1999). Kommunikativno-funkcional'naja tipologija slogana v anglo- i ukrainojazychnoj reklame [Communicative and functional typology of slogan in English and Ukrainian advertising]. Visnyk Kharkivskoho universytetu – Kharkiv University Bulletin,430,54-57
Mojseenko, I.P. (1994). Semantic characteristics of the text of advertisement. 3-ja Mezhdunarodnaja konferencija «Jazyk i kul'tura»: Doklady i tezisy. [3rd International Conference "Language and Culture": Reports and theses].Kiev: Prosvita Publ., 123-124.
Nalimov, V.V. (1989). Spontannost' soznanija [Spontaneous Mind]. Moscow: Majak Publ.
Nazarov, M.M. (2002). Massovaja kommunikacija v sovremennom mire [Mass communication in the modern world]. Moscow: Editoria Publ.
Nizhegorodceva-Kirichenko, L.A. (2000). Leksiko-semanticheskoe pole intellektual'noj dejatel'nosti: opyt konceptual'nogo analiza (na material sushhestvitel'nyh sovremennogo anglijskogo jazyka). Diss. kand. filol. Nauk [Lexical and semantic field of intellectual activity: the experience of conceptual analysis (based on the nouns of modern English). Cand. philol. sci. diss.]. Kiev. 257 p. (in Russian)
Radu, A.I. (2004). Typolohia ta linhvostylistychni osoblyvosti funktsionuvannia dilovoi reklamy. Avtoref. diss. kand. filol. nauk. [Typology and stylistic features of functioning business advertising. Synopsis cand. philol. sci. diss.]. Zaporizhia. 20 p. (in Ukrainian)
Rogozina, I.V. (2003). Media-kartina mira: kognitivno-semioticheskij aspekt [Media picture of the world: a cognitive-semiotic aspect]. Moscow-Barnaul: AstroPress
Sokolova, H.V. (2003). Vmotyvovanist spryiniattia reklamnoho tekstu ta movni zasoby stvorennia [Motivation of the perception of the text of advertisement and linguistic means of creating]. Visnyk Kharkivskoho universytetu – Kharkiv University Bulletin,611, 8-9 (in Ukrainian)
Zhabotinskaja, S.A. (2004). Konceptual'nyj analiz jazyka: frejmovye seti [Conceptual analysis of language: frame-based network]. Mova. Naukovo-teoretychnui chasopys iz movoznavstva – Language. Scientific and theoretical linguistic journal, 9, 81-92
Zhabotinskaja, S.A. (2008) Principy lingvokognitivnogo analiza i fenomen polisemii [Linguistic and cognitive analysis principles and the phenomenon of polysemy]. In: Zhabotinskaja, S.A. Problemy zahalnoho, hermanskoho ta slovianskoho movoznavstva. Do 70-richia profesora V.V. Levytskoho [Problems of general, Germanic and Slavic linguistics. On the 70th anniversary of professor V.V. Levytskyi]. Chernivsti: Knyhy XXI stolittia Publ, pp. 357-368
Zhabotinskaja, S.A. (2011). Elementary code and dynamics of conceptual structures (natural language data). Trudy konferencii Nelinejnaja dinamika v kognitivnyh issledovanijah, Nizhniy Novgorod. [Proc. of the conference Nonlinear dynamics in cognitive studies, Nizhniy Novgorod]. Nizhniy Novgorod, 57-60.
Zirka, A.A. (2005). Movna paradyhma manipuliatyvnoi hry v reklami. Avtoref. diss. dokt. filol. nauk [Language paradigm of the manipulative game in advertising. Synopsis Dr. philol. sci. diss.]. Kiev. 32 p. (in Ukrainian)
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution Non-Commercial Non-Derivs License (CC BY-NC-ND), яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).