Англомовна реклама продуктів харчування: лінгвокогнітивний аналіз
Анотація
У статті запропоновано аналіз концептуального підґрунтя англомовних текстів, які рекламують продукти харчування. Дослідження здійснюється за трьома параметрами: моделювання концептуальної організації рекламованих товарів, визначення ознак цих товарів та виявлення інших складових концептуальної структури досліджуваних текстів. Отримані результати дозволили зробити висновки щодо типового харчового набору носіїв англійської мови, а також щодо необхідних складників рекламних текстів, котрі, на думку їхніх авторів, забезпечують успішне просування рекламованих товарів.
Завантаження
Посилання
Anopina, O.V. (1997). Konceptual'naja struktura anglojazychnoj reklamy kosmetiki: informacionnyj frejm. Diss. dokt. filol. nauk [The conceptual framework of the English-language cosmetic advertising: information frame. Dr. philol. sci. diss.]. Cherkassy. 160 p. (in Russian)
Belova, A.D. Lingvisticheskie aspekty argumentacii [Linguistic aspects of argumentation]. Kiev: Kievskij nacional'nyj universitet im. T. Shevchenko. Publ.
Dobrovena, V.V. (2005). Professional'no-korporativnaja leksika v tekste reklamy [Vocational and corporate vocabulary in the text of advertisement]. Visnyk Kharkivskoho universytetu – Kharkiv University Bulletin, 667, 12-13 (in Russian)
Garashhenko, E.D. (1999). Kommunikativno-strategicheskie aspekty reklamnogo diskursa [Communicative and strategic aspects of advertising discourse]. Visnyk Kharkivskoho universytetu – Kharkiv University Bulletin, 424, 14-16 (in Russian)
Goddard, A. (1998).The Language of Advertising. London: Routledge and Kegan Paul
Kara-Murza, E.S. (2001). «Divnyj novyj mir» rossijskoj reklamy: sociokul'turnye, stilisticheskie i kul'turno-rechevye aspekty ["Brave New World" of Russian advertising: social and cultural, stylistic, cultural and speech aspects]. In: Slovar' i kul'tura russkoj rechi. K 100-letiju so dnja rozhdenija S.I. Ozhegova [Dictionary and culture of Russian speech. On the 100th anniversary of the birth of S.I. Ozhegova]. Moscow: Indrik Publ, pp. 165-166
Kubrjakova, E.S. (1991). Osobennosti rechevoj dejatel'nosti i problemy vnutrennego leksikona [Features of speech and the problem of internal lexicon]. In: Chelovecheskij faktor v jazyke. Jazyk i porozhdenie rechi [Human factor in language. Language and speech production]. Moscow: Nauka Publ, pp. 82-137
Kyrylova, O.I. (1991). Deiaki zasoby intensyfikatsii ekspresyvnosti v anglomovnii reklami tekstu [Some means of intensifying expressiveness in English advertising of the text]. Available at: http://www.5ka.ru/29/4874/1.html
Lysychkina, I.O. (2005). Prosodychna orhanizatsiia anhlomovnoho dyskursu reklamy. Avtoref. diss. kand. filol. nauk [Prosodic organization of English advertising discourse. Synopsis cand. philol. sci. diss.]. Kiev. 19 p. (in Ukrainian)
Maevskaja, A.D. (2006). Informacija, peredavaemaja jazykom reklamy [Information transmitting through the language of advertising]. Visnyk Kharkivskoho universytetu – Kharkiv University Bulletin, 741, 21-23 (in Russian)
Maslova, N.I., Papovjanc, Je. G. (1999). Kommunikativno-funkcional'naja tipologija slogana v anglo- i ukrainojazychnoj reklame [Communicative and functional typology of slogan in English and Ukrainian advertising]. Visnyk Kharkivskoho universytetu – Kharkiv University Bulletin,430,54-57
Mojseenko, I.P. (1994). Semantic characteristics of the text of advertisement. 3-ja Mezhdunarodnaja konferencija «Jazyk i kul'tura»: Doklady i tezisy. [3rd International Conference "Language and Culture": Reports and theses].Kiev: Prosvita Publ., 123-124.
Nalimov, V.V. (1989). Spontannost' soznanija [Spontaneous Mind]. Moscow: Majak Publ.
Nazarov, M.M. (2002). Massovaja kommunikacija v sovremennom mire [Mass communication in the modern world]. Moscow: Editoria Publ.
Nizhegorodceva-Kirichenko, L.A. (2000). Leksiko-semanticheskoe pole intellektual'noj dejatel'nosti: opyt konceptual'nogo analiza (na material sushhestvitel'nyh sovremennogo anglijskogo jazyka). Diss. kand. filol. Nauk [Lexical and semantic field of intellectual activity: the experience of conceptual analysis (based on the nouns of modern English). Cand. philol. sci. diss.]. Kiev. 257 p. (in Russian)
Radu, A.I. (2004). Typolohia ta linhvostylistychni osoblyvosti funktsionuvannia dilovoi reklamy. Avtoref. diss. kand. filol. nauk. [Typology and stylistic features of functioning business advertising. Synopsis cand. philol. sci. diss.]. Zaporizhia. 20 p. (in Ukrainian)
Rogozina, I.V. (2003). Media-kartina mira: kognitivno-semioticheskij aspekt [Media picture of the world: a cognitive-semiotic aspect]. Moscow-Barnaul: AstroPress
Sokolova, H.V. (2003). Vmotyvovanist spryiniattia reklamnoho tekstu ta movni zasoby stvorennia [Motivation of the perception of the text of advertisement and linguistic means of creating]. Visnyk Kharkivskoho universytetu – Kharkiv University Bulletin,611, 8-9 (in Ukrainian)
Zhabotinskaja, S.A. (2004). Konceptual'nyj analiz jazyka: frejmovye seti [Conceptual analysis of language: frame-based network]. Mova. Naukovo-teoretychnui chasopys iz movoznavstva – Language. Scientific and theoretical linguistic journal, 9, 81-92
Zhabotinskaja, S.A. (2008) Principy lingvokognitivnogo analiza i fenomen polisemii [Linguistic and cognitive analysis principles and the phenomenon of polysemy]. In: Zhabotinskaja, S.A. Problemy zahalnoho, hermanskoho ta slovianskoho movoznavstva. Do 70-richia profesora V.V. Levytskoho [Problems of general, Germanic and Slavic linguistics. On the 70th anniversary of professor V.V. Levytskyi]. Chernivsti: Knyhy XXI stolittia Publ, pp. 357-368
Zhabotinskaja, S.A. (2011). Elementary code and dynamics of conceptual structures (natural language data). Trudy konferencii Nelinejnaja dinamika v kognitivnyh issledovanijah, Nizhniy Novgorod. [Proc. of the conference Nonlinear dynamics in cognitive studies, Nizhniy Novgorod]. Nizhniy Novgorod, 57-60.
Zirka, A.A. (2005). Movna paradyhma manipuliatyvnoi hry v reklami. Avtoref. diss. dokt. filol. nauk [Language paradigm of the manipulative game in advertising. Synopsis Dr. philol. sci. diss.]. Kiev. 32 p. (in Ukrainian)
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY), яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).