“Вірменин” і “турок” як когнітивні концепти

  • S. K. Gasparyan
Ключові слова: Геноцид вірмен, інтерпретація заперечення Геноциду, когнітивна лінгвістика, людська свідомість, механізм формування знань, планована акція, теорія фрейма

Анотація

У статті розкривається необгрунтованість інтерпретацій, що відкидають факт Геноциду вірмен у Західній Вірменії на початку минулого століття. Широкий лінгвокогнітивний підхід до вивчення питання дозволяє автору із застосуванням теорії фрейма виявити значимість концептів “вірменин” і “турок”, наповнених відповідно позитивними і негативними стилістичними конотаціями і асоціа-тивними відтінками значення. Сформовані у свідомості людства когнітивні моделі слугують точкою відліку в сприйнятті, розумінні і правдивої інтерпретації однієї з найбільших трагедій в історії сучасного світу.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Ayvazyan, A. (2007). Haykakan inknutyan hinmakarery: banak, lezu, petutyun [Fundamentals of Armenian Identity: Army, Language, State]. Yerevan: Lusakn Publ.
Fillmore, Ch. (1982). Frame semantics. In: The Linguistic Society of Korea (ed.). Linguistics in the Morning Calm. Seoul: Hanshin Publ. Co., pp. 111-137
Gasparyan, S., Harutyunyan, G. and Gasparyan, L. (2012). Hayots tsegha-spanutyan artsartsumneri lezvachanachoghakan yurahatkutyunnery [Linguo-Cognitive Peculiarities of the Armenian Genocide Studies] // Lraber hasarakakan gitutyunneri, no 1(633). Yerevan: Gitutyun Press of RA NAS, pp. 184-189
Kubr’akova, E.S. (1994). Paradigmy nauchnogo znani’a v lingvistike i yeyo sovremennyy status [Paradigms of scientific knowledge in linguistics and its current status]. Moscow: RAN Publ.
Kubr’akova, E.S., Dem’ankov, V.Z., Pankrats, U.G. and Luzina, L.G. (1997). Kratkiy slovar’ kognitivnykh terminov [Concise dictionary of cognitive terms]. Мoscow: MSU Publ.
Lewy, G. (2004). The Armenian Massacre in Ottoman Turkey: A Disputed Genocide. Salt Lake City: University of Utah Press
Longman Dictionary of English Language and Culture. (1998). England: Pearson Education Limited
Melson, R. A. (1892). Theoretical Inquiry into the Armenian Massacres of 1894–1896. Comparative Studies in Society and History, XXIV, 3 July, pp. 481-509
Minsky, M.A. (1980). A Frame for Representing Knowledge. In: D. Metzing (ed.). Frame conceptions and text understanding. Berlin, NY: Walter de Gruyter, pp. 1-25
Paronyan, Sh. (2011). Lezvachanachoghutyun yev diskurs [Linguistics and Discourse]. Yerevan: YSU Press
Shaw, S. (1976). History of the Ottoman Empire and Modern Turkey, vol. 1. Cambridge: Cambridge University Press
Suny, R. (1993). Looking Toward Ararat: Armenia in Modern History. Bloomington and Indianapolis: Indiana University Press
Suny, R., Gûcek, F. and Naimark, N. (eds.). (2011). A Question of Genocide. Armenians and Turks at the End of the Ottomann Empire. Oxford: OUP
The Shorter Oxford English Dictionary on Historical Principles, vol. 2. (1978). Oxford: Clarindon Press
Webster, N. (1981). Webster's third new international dictionary of the English language unabridged: With seven language dictionary. Chicago: Encyclopaedia Britannica [u.a.].
Опубліковано
2018-09-11
Як цитувати
Gasparyan, S. K. (2018). “Вірменин” і “турок” як когнітивні концепти. Когніція, комунікація, дискурс, (9), 33-46. https://doi.org/10.26565/2218-2926-2014-09-02