Міфолорний простір амеріндіанських прозових текстів: когнітивно-семіотичний і наративний аспекти

  • S. V. Volkova
Ключові слова: амеріндіанський, зворотна перспектива, метаморфоза, міфолорні образи, міфолорний простір

Анотація

У статті пропонується новий напрям вітчизняної лінгвістики – когнітивна етнолінгвістика, що відкриває перспективи дослідження засобів формування і способів уключення елементів міфолорного простору в загальний семантичний простір сучасного художнього тексту. Міфолорний простір визначається як когнітивно-семіотичний конструкт, що інкорпорує різні типи міфолорних образів. Міфолорно-авторський художній образ є кумулятивним когнітивно-семіотичним конструктом, що втілює риси особистості, представника амеріндіанської культури, який адаптується до нових умов існування в сучасному американському суспільстві. Семіозис міфолорно-авторського образу відбувається засобом метаморфози, когнітивно-семіотична природа якої слугує втіленням ідеї перетворення образу персонажа в знак етнокультури. У роботі схарактеризовано наративні способи інтерпретації міфолорного простору, до яких віднесено метаморфозу і зворотну перспективу. Запропоновано лінгвокогнітивний механізм зворотної перспективи в художньому тексті. Побудовано моделі міфолорного простору, тип яких визначається жанром художнього тексту й еклектикою міфолорниї образів.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Alexander, H.B. (2005). Native American Mythology. N.Y.: Dover Publications.

Barthes, R. (1975). The Pleasure of The Text. New York: Hill and Wang.

Bruner, E.M. (1986). Introduction. In: V.W. Turner, & E.M. Bruner (Eds.). The Anthropology of Experience (p. 7). Urbana: University of Illinois Press.

Florensky, P. (2002). Reverse Perspective. London: Reaction Books.

Freeman, M.H. (2007). Poetic iconicity. In: V. Chlopicki, A. Pawelec, & A. Pokojska (Eds.).Cognition in language.Volume in honour of Professor Elzbieta Tabakowska (pp. 472–501). Krakow: Terrium.

Genette, G. (1980). Narrative Discourse: an Essay in Method. New York: Cornell University Press.

Jacobson, R., & Halle, M. (1975). Fundamentals of Language. The Hague-Paris: Mouton.

Jung, C.G. (1964). Man and His Symbols. New York: Anchor Press.

Lake-Thom, B. (1997). Spirits of the Earth: a Guide to Native American Nature Symbols, Stories and Ceremonies. New York: Penguin Group.

Langacker, R. (1990). Concept, image and symbol. Berlin-New York: Mouton de Gruyter.

Lincoln, K. (1985). Native American renaissance. California: University of California Press.

Lundquist, S. (2004). Native American literatures: An introduction. New York-London: Continuum International Publishing Group.

Macmillan English Dictionary for Advanced Learners (2002). Oxford: Bloomsbury Publishing.

Martin, B., & Ringham, F. (2006). Key Terms in Semiotics. London: Continuum.

Sandner, D. (1991). Navajo Symbols of Healing. Rochester: Healing Arts Press.

Schmid, W. (2003). Narratology: An Introduction. Berlin-Boston: de Gruyter.

Silverman, K. (1983). The Subject of Semiotics. New York: Oxford University Press.

Toelken, B. (1976). Seeing with a Native Eye: How Many Sheep Will It Hold. New York: Harper and Row.

Volkova, S.V. (2016). Semiotics of Butterfly in Modern Amerindian Prose. Science and education a new dimension. Philology, 4(50), 46–51.

Volkova, S.V. (2016). Reverse Perspective as a Narrative Technique in Amerindian Prosaic Texts. Legeartis. Language yesterday, today, tomorrow, 1(1), 359–394, DOI: 10.1515/ lart-2016-0008.

Volkova, S.V. (2017). The Semiotics of Folkdance in Amerindian Literary Prose. In: E.Chrzanowska-Kluczewska, & O. Vorobyova (Eds.). Language – Literature – the Arts: a Cognitive Semiotic Interface (pp. 149–166). Frankfurt am Main et al.: Peter Lang Edition.
Опубліковано
2018-04-15
Як цитувати
Volkova, S. V. (2018). Міфолорний простір амеріндіанських прозових текстів: когнітивно-семіотичний і наративний аспекти. Когніція, комунікація, дискурс, (15), 104-116. https://doi.org/10.26565/2218-2926-2017-15-07