Міфолорний простір амеріндіанських прозових текстів: когнітивно-семіотичний і наративний аспекти
Анотація
У статті пропонується новий напрям вітчизняної лінгвістики – когнітивна етнолінгвістика, що відкриває перспективи дослідження засобів формування і способів уключення елементів міфолорного простору в загальний семантичний простір сучасного художнього тексту. Міфолорний простір визначається як когнітивно-семіотичний конструкт, що інкорпорує різні типи міфолорних образів. Міфолорно-авторський художній образ є кумулятивним когнітивно-семіотичним конструктом, що втілює риси особистості, представника амеріндіанської культури, який адаптується до нових умов існування в сучасному американському суспільстві. Семіозис міфолорно-авторського образу відбувається засобом метаморфози, когнітивно-семіотична природа якої слугує втіленням ідеї перетворення образу персонажа в знак етнокультури. У роботі схарактеризовано наративні способи інтерпретації міфолорного простору, до яких віднесено метаморфозу і зворотну перспективу. Запропоновано лінгвокогнітивний механізм зворотної перспективи в художньому тексті. Побудовано моделі міфолорного простору, тип яких визначається жанром художнього тексту й еклектикою міфолорниї образів.
Завантаження
Посилання
Barthes, R. (1975). The Pleasure of The Text. New York: Hill and Wang.
Bruner, E.M. (1986). Introduction. In: V.W. Turner, & E.M. Bruner (Eds.). The Anthropology of Experience (p. 7). Urbana: University of Illinois Press.
Florensky, P. (2002). Reverse Perspective. London: Reaction Books.
Freeman, M.H. (2007). Poetic iconicity. In: V. Chlopicki, A. Pawelec, & A. Pokojska (Eds.).Cognition in language.Volume in honour of Professor Elzbieta Tabakowska (pp. 472–501). Krakow: Terrium.
Genette, G. (1980). Narrative Discourse: an Essay in Method. New York: Cornell University Press.
Jacobson, R., & Halle, M. (1975). Fundamentals of Language. The Hague-Paris: Mouton.
Jung, C.G. (1964). Man and His Symbols. New York: Anchor Press.
Lake-Thom, B. (1997). Spirits of the Earth: a Guide to Native American Nature Symbols, Stories and Ceremonies. New York: Penguin Group.
Langacker, R. (1990). Concept, image and symbol. Berlin-New York: Mouton de Gruyter.
Lincoln, K. (1985). Native American renaissance. California: University of California Press.
Lundquist, S. (2004). Native American literatures: An introduction. New York-London: Continuum International Publishing Group.
Macmillan English Dictionary for Advanced Learners (2002). Oxford: Bloomsbury Publishing.
Martin, B., & Ringham, F. (2006). Key Terms in Semiotics. London: Continuum.
Sandner, D. (1991). Navajo Symbols of Healing. Rochester: Healing Arts Press.
Schmid, W. (2003). Narratology: An Introduction. Berlin-Boston: de Gruyter.
Silverman, K. (1983). The Subject of Semiotics. New York: Oxford University Press.
Toelken, B. (1976). Seeing with a Native Eye: How Many Sheep Will It Hold. New York: Harper and Row.
Volkova, S.V. (2016). Semiotics of Butterfly in Modern Amerindian Prose. Science and education a new dimension. Philology, 4(50), 46–51.
Volkova, S.V. (2016). Reverse Perspective as a Narrative Technique in Amerindian Prosaic Texts. Legeartis. Language yesterday, today, tomorrow, 1(1), 359–394, DOI: 10.1515/ lart-2016-0008.
Volkova, S.V. (2017). The Semiotics of Folkdance in Amerindian Literary Prose. In: E.Chrzanowska-Kluczewska, & O. Vorobyova (Eds.). Language – Literature – the Arts: a Cognitive Semiotic Interface (pp. 149–166). Frankfurt am Main et al.: Peter Lang Edition.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution Non-Commercial Non-Derivs License (CC BY-NC-ND), яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).