Міфолорний простір амеріндіанських прозових текстів: когнітивно-семіотичний і наративний аспекти
Анотація
У статті пропонується новий напрям вітчизняної лінгвістики – когнітивна етнолінгвістика, що відкриває перспективи дослідження засобів формування і способів уключення елементів міфолорного простору в загальний семантичний простір сучасного художнього тексту. Міфолорний простір визначається як когнітивно-семіотичний конструкт, що інкорпорує різні типи міфолорних образів. Міфолорно-авторський художній образ є кумулятивним когнітивно-семіотичним конструктом, що втілює риси особистості, представника амеріндіанської культури, який адаптується до нових умов існування в сучасному американському суспільстві. Семіозис міфолорно-авторського образу відбувається засобом метаморфози, когнітивно-семіотична природа якої слугує втіленням ідеї перетворення образу персонажа в знак етнокультури. У роботі схарактеризовано наративні способи інтерпретації міфолорного простору, до яких віднесено метаморфозу і зворотну перспективу. Запропоновано лінгвокогнітивний механізм зворотної перспективи в художньому тексті. Побудовано моделі міфолорного простору, тип яких визначається жанром художнього тексту й еклектикою міфолорниї образів.
Завантаження
Посилання
Barthes, R. (1975). The Pleasure of The Text. New York: Hill and Wang.
Bruner, E.M. (1986). Introduction. In: V.W. Turner, & E.M. Bruner (Eds.). The Anthropology of Experience (p. 7). Urbana: University of Illinois Press.
Florensky, P. (2002). Reverse Perspective. London: Reaction Books.
Freeman, M.H. (2007). Poetic iconicity. In: V. Chlopicki, A. Pawelec, & A. Pokojska (Eds.).Cognition in language.Volume in honour of Professor Elzbieta Tabakowska (pp. 472–501). Krakow: Terrium.
Genette, G. (1980). Narrative Discourse: an Essay in Method. New York: Cornell University Press.
Jacobson, R., & Halle, M. (1975). Fundamentals of Language. The Hague-Paris: Mouton.
Jung, C.G. (1964). Man and His Symbols. New York: Anchor Press.
Lake-Thom, B. (1997). Spirits of the Earth: a Guide to Native American Nature Symbols, Stories and Ceremonies. New York: Penguin Group.
Langacker, R. (1990). Concept, image and symbol. Berlin-New York: Mouton de Gruyter.
Lincoln, K. (1985). Native American renaissance. California: University of California Press.
Lundquist, S. (2004). Native American literatures: An introduction. New York-London: Continuum International Publishing Group.
Macmillan English Dictionary for Advanced Learners (2002). Oxford: Bloomsbury Publishing.
Martin, B., & Ringham, F. (2006). Key Terms in Semiotics. London: Continuum.
Sandner, D. (1991). Navajo Symbols of Healing. Rochester: Healing Arts Press.
Schmid, W. (2003). Narratology: An Introduction. Berlin-Boston: de Gruyter.
Silverman, K. (1983). The Subject of Semiotics. New York: Oxford University Press.
Toelken, B. (1976). Seeing with a Native Eye: How Many Sheep Will It Hold. New York: Harper and Row.
Volkova, S.V. (2016). Semiotics of Butterfly in Modern Amerindian Prose. Science and education a new dimension. Philology, 4(50), 46–51.
Volkova, S.V. (2016). Reverse Perspective as a Narrative Technique in Amerindian Prosaic Texts. Legeartis. Language yesterday, today, tomorrow, 1(1), 359–394, DOI: 10.1515/ lart-2016-0008.
Volkova, S.V. (2017). The Semiotics of Folkdance in Amerindian Literary Prose. In: E.Chrzanowska-Kluczewska, & O. Vorobyova (Eds.). Language – Literature – the Arts: a Cognitive Semiotic Interface (pp. 149–166). Frankfurt am Main et al.: Peter Lang Edition.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY), яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).