Парадоксальність у сучасному англомовному поетичному дискурсі: випробовування меж лінгвістичних досліджень у 21 столітті
Анотація
У статті застосовується підхід парадигмального діалогу до вивчення маніфестацій парадоксальності в сучасному англомовному поетичному дискурсі. Дослідження вибудовується за принципом "епістемної збірки", що домінує у лінгвістичних дослідженнях у 21 столітті та інтегрує основні поняття, техніки й методи когнітивної поетики, мультимодальної когнітивної поетики, когнітивної семіотики та мобільної стилістики. Такий підхід дає можливість продемонструвати достеменно новий погляд на парадоксальність. У сучасному англомовному поетичному дискурсі парадоксальність визначається як когнітивно-дискурсивна категорія, структурована у форматі розмитої множини, що зумовлює багатофокусну структурацію і різновекторну динаміку її змістових та формальних ознак, а також розмитість категоріальних меж. Зміст категорії репрезентовано її категоріальними ознаками, реалізація яких в сучасному англомовному поетичному дискурсі зумовлена низкою гетерогенних фокусів: суперечливості, незвичності, аномальності, мобільності та межевості. Фокуси парадоксальності в різному ступені актуалізуються в мультимодальному поетичному дискурсі через парадоксальні поетичні форми (мікро-, макро- і мегапарадоксальнi). У статті доводиться, що парадоксальні поетичні форми є мультимодальними конструктами, що включають передконцептуальну, концептуальну, вербальну та невербальну площини. Розкриття механізмів формування парадоксальних поетичних форм у сучасному англомовному поетичному дискурсі уможливило висновок про те, що їх творення є результатом лінгвокогнітивної діяльності адресанта й адресата в породженні й обробці інформації, закодованої у їх різних площинах. Така діяльність здійснюється шляхом аналізу процесів передкатегоризації, акатегоризації і власне категоризації через виявлення лінгвокогнітивних і когнітивно-семіотичних операцій і процедур.Завантаження
Посилання
Alber, J. (2016). Unnatural Narrative: Impossible Worlds in Fiction and Drama (Frontiers of Narrative). University of Nebraska Press.
Atmanspacher, H. & Fach, W. (2005). "Acategoriality as Mental Instability". Journal of Mind and Behavior 26, 181-205.
Bataille, G. (2003). Zapret i transgessiya [Prohibition and Transgression]. Available from: http://vispir.narod.ru/bataj2.htm.
Belekhova, L. (2004). Slovesnyi obraz v amerykanskiy poezii: linguokognityvnyi pogliad [Verbal Image in American Poetry: Linguistic and Cognitive Perspective]. Moscow: Zvezdopad.
Bell, A. (2014). The Possible Worlds of Hypertext Fiction. New York: Palgrave Macmillan.
Bennett, J. (2015). Poetry. Available from: http://www.johnmbennett.net.
Blanchot, M. (1994). Opyt-predel [Experience-limit]. Tanatographiya Erosa: Zhorzh Batay I Frantsuzskaya Mysl XX veka [Tanatography of Eros: Georges Bataille and the French Thought mid XX century]. SPb: Mifril.
Burke, M. (2014). “Stylistics: From Classical Rhetoric to Cognitive Neuroscience”. In: Burke, Michael (ed.), The Routledge Handbook of Stylistics. Abingdon, NY: Routledge: 1-9.
Büsse, B. (2013). “Introduction”. 32-nd PALA Conference «Mobile Stylistics». 31 July – 4 August 2013. Book of Abstracts. University of Heidelberg, 1.
Chernigovskaya, Т. (2018). Liudi so znaniyami "Kak u Vsekh" Stanut Lishnimi [People with knowledge "as Everybody has" to Become Superfluous]. Available from: http://www.more.club/post/tatyana-chernigovskaya-lyudi-so-znaniyami-kak-u-vseh-stanut-lishnimi
Epstein, M. (1999). Russian Postmodernism: New Perspectives on Post-Soviet Culture. Oxford, New York: Berghahn Books.
Eshelman, R. (2008). Performatism, or the End of Postmodernism. New York: The Davies Group Publishers.
Foucault, М. (1994). O Transgressiyi [On Transgression] Tanatographiya Erosa: Zhorzh Batay I Frantsuzskaya Mysl XX veka [Tanatography of Eros: Georges Bataille and the French Thought mid XX century]. SPb: Mifril.
Gavins, J. (2013). Reading the Absurd. Edinburgh: Edinburgh University Press.
Gebser, J. (1986). The Ever-Present Origin, Part One: Foundations of the Aperspectival World and Part Two: Manifestations of the Aperspectival World. Athens: Ohio University Press.
Gibbons, A. (2012). Multimodality, Cognition, and Experimental Literature. New York: Routledge.
Gibbs, R. (1999). The Poetics of Mind: Figurative Thought, Language and Understanding. Cambridge: Cambridge University Press.
Goldsmith, K. (2011). Uncreative Writing: Managing Language in the Digital Age. Columbia: Columbia University Press.
Inman, P. (2014). Written 1976 – 2013. Manchester: if p then q.
Kirby, A. (2009). Digimodernism: How New Technologies Dismantle the Postmodern and Reconfigure Our Culture. New York; London: Continuum.
Macmillan English Dictionary for Advanced Learners. (2012). London / New York: MacMillan / A.& C. Black.
Marina, О. (2015). Semiotika Paradoksalnosti u kognityvno-komunikatyvnomu vysvitlenni (na materiali suchasnogo anglomovnogo poetychnogo dyskursu) [Semiotics of Paradoxicality in Cognitive and Communicative Elucidation (on the material of Modern English poetic discourse)]. Kherson: Ailant.
Nomura, Y., et al. (2017). Toward a holographic theory for general spacetimes Physical Review D 95, 086002. Vol. 95, Iss. 8.
Nørgaard, N. (2010). “Multimodality: Extending the Stylistic Tool-Kit”. In McIntyre, Dan and Beatrix Büsse (eds.,), Language and Style. In Honour of Mick Short. New York: Palgrave Macmillan, 443-448.
Oxford Dictionary for Advanced Learners. (2009). Oxford: Oxford University Press.
Perloff, M. (2012). Unoriginal Genius: Poetry by Other Means in the New Century. Chicago: University of Chicago Press.
Robinson, P. (2013). The Limits and Openness of the Contemporary. The Oxford Handbook of Contemporary British and Irish poetry. Oxford: Oxford University Press, 1-21.
Ryan, M.-L. (2013). Impossible Worlds and Aesthetic Illusion. Immersion and Distance : Aesthetic Illusion in Literature and Other Media. Amsterdam; New York: Brill | Rodopi. Series: Studies in Intermediality. Vol. 6, 131-150.
Stockwell, P. (2017). The Language of Surrealism. London: Palgrave.
Tsur, R. (2012). Playing by Ear and the Tip of the Tongue. Precategorial Information in Poetry. Amsterdam, Philadelphia: John Benjamins Publishing.
Vermeulen, T. & van den Akker, R. (2010). Notes on Metamodernism. Journal of Aesthetics and Culture. Vol. 2, 10-24.
Vorobyova, O. (2013). "Lingvistika segodnia: reinterpretatsiya epistemy" [Linguistics Today: Reinterpretation of the Episteme]. Visnyk Kyivskogo Natsionalnogo Lingvistychnogo Universytetu Vol.16, No. 2, 41-47.
Vorobyova, O.P. (2017). 'Haunted by ambiguities' revisited: in search of a metamethod for literary text disambiguation. Lege artis. Language yesterday, today, tomorrow. The Journal of University of SS Cyril and Methodius in Trnava. Warsaw: De Gruyter Open. vol. II(1), 428-496.
DOI: 10.1515/lart-2017-0011 ISSN 2453-8035
Wierzbicka, A. (1992). Semantics, Culture, and Cognition: Universal Human Concepts in Culture-Specific Configurations. Oxford: Oxford University Press.
Zade, L. (1965). "Fuzzy Sets". Information and Control, No. 8, 338-353.
Žižek, S. (2006). The Parallax View. Cambridge, MA, London: The MIT Press.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (CC BY), яка дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).