СИСТЕМА ОЦІНКИ ЯКОСТІ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ
Анотація
Проаналізовано основні дослідження у сфері оцінювання результатів неформального навчання на території Україні та країн-членів Європейського Союзу. Відокремлено базові характеристики існуючих методик оцінювання послуг у галузі освіти, виявлено класифікацію існуючих підходів для визначення проблем забезпечення та покращення якості освітніх послуг. Запропоновано створення окремого Комітету з питань системи оцінювання якості неформальної освіти в Україні та розроблено модель оцінки рівня якості неформальної освіти на базі кваліметричного підходу факторно-критеріальних моделей. Виявлено, що на відміну від країн-членів ЄС, в Україні відсутні стратегічні напрями, що дозволяють визнавати результати якості неформальної освіти з отриманими компетенціями, що призводить до необхідності у розробці і застосуванні відповідних для цього методів у державному та приватному секторах. На перший план виходить потреба у детальному опрацюванні технологій оцінювання і контроля якості неформальної освіти, розробці та конкретизації освітньої кваліметріі ефективності оцінки досягнень осіб, які навчаються та дослідження методик і властивостей критеріїв, які б дозволили підвищити точність визначення рівня досягнень у галузі неформальної освіти. Встановлено, що наявність механізму визнання результатів неформального навчання в Україні свідчить про позитивні зрушення у сторону державної підтримки неформальної освіти.
Завантаження
Посилання
Davydova, V.D. (2008). Neformalna osvita doroslykh u navchalnykh hurtkakh Shvetsii [Non-formal adult education in educational circles in Sweden]. Doctor’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].
Sandetska, O.O. (2011). Problemy otsiniuvannia osvitnikh dosiahnen doroslykh u Polshchi Sandetska. Pedahohichnyi almanakh – Pedagogical almanac, 12, 175–178 [in Ukrainian].
Terokhina, N. (2014). Neformalna osvita yak vazhlyva skladova systemy osvity doroslykh. Porivnialno-pedahohichni studii – Comparative-pedagogical studios, 6, 109–114. [in Ukrainian].
Vasylenko, N.H. (2014). Stan i problemy zaprovadzhennia systemy vyznannia rezultativ neformalnoho profesiinoho navchannia v Ukraini. Aktualni problemy profesiinoi oriientatsii ta profesiinoho navchannia naselennia v umovakh sotsialno-ekonomichnoi nestabilnosti. Proceedings of the VII International Scientific and Practical Conference, 28 zhovtnia 2014 r. Kyiv: Vyd-vo IPK DSZU, 130–138 [in Ukrainian].
Savchenko, V.A. (2014). Problemy shchodo pidtverdzhennia rezultativ neformalnoho navchannia. Aktualni problemy profesiinoi oriientatsii ta profesiinoho navchannia naselennia v umovakh sotsialno-ekonomichnoi nestabilnosti. Proceedings of the VII International Scientific and Practical Conference, 28 zhovtnia 2014 r. Kyiv: Vyd-vo IPK DSZU, 59–66 [in Ukrainian].
Bentley, T. (1998). Learning beyond the classroom: Education for a Changing World. London: Routledge.
Babyn, I.I., Boliubash, Ya.Ya., Harmash, A.A. et al. (2011). Natsionalnyi osvitnii hlosarii: vyshcha osvita. Kyiv: TOV Vydavnychyi dim Pleiady [in Ukrainian].
Arkhypova, S.P. (2002). Osnovy andrahohiky. Cherkasy: Cherkaskyi derzhavnyi universytet imeni B. Khmelnytskoho, Uzhhorodskyi natsionalnyi universytet [in Ukrainian].
Aleksandrov, V.T. (2012). Derzhavni mekhanizmy upravlinnia yakistiu neperervnoi osvity v Ukraini [State mechanisms for quality management of continuing education in Ukraine]. Sumy: Sumskyi derzhavnyi universytet [in Ukrainian].
Luniachek, V.E. (2011). Pidhotovka mahistriv derzhavnoho upravlinnia do zabezpechennia yakosti osvity [Preparation of masters of public administration for quality assurance of education]. Kharkiv: Kharkivskyi natsionalnyi universytet imeni V.N. Karazina [in Ukrainian].