Проблема співвідношення наукового та ідеологічного знання в сучасних психотерапевтичних концепціях

  • Олександр Володимирович Бондаренко завідувач кафедри психології Київського національного лінгвістичного університету
Ключові слова: ідеологічність, наука, наукова психотерапевтична школа, науково-ідеологічна спільнота, психодинамічний підхід, когнітивно-поведінковий підхід, екзистенційно-гуманістичний підхід, культуродоцільний підхід

Анотація

У тексті зроблена спроба розгляду ряду сучасних психотерапевтичних напрямків як науково-ідеологічних утворень зі спробою демаркації наукового та ідеологічного знання в аналізованих психотерапевтичних підходах і визначення специфіки ідеологізації кожного з них. В ході теоретичного та емпіричного аналізу співвідношення ідеологічно і наукового знання в сучасних психотерапевтичних концепціях, було показано, що культуро згідний і поведінковий підходи відповідають меншій кількості характеристик ідеології, що свідчить про менший рівень идеологизированности даних психотерапевтичних підходів.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1. Бондаренко А. Ф. Социальная психотерапия личности (психосемантический подход) / А. Ф. Бондаренко. – К. : КГПИИЯ, 1991. – 189 с.

2. Бондаренко А. Ф. Понятийный тезаурус этического персонализма как русской традиции в психотерапии / А. Ф. Бондаренко // Журнал практикующего психолога. – Вып. 11. – 2005. – С.39–48.

3. Бондаренко А. Ф. Язык. Культура. Психотерапия / А. Ф. Бондаренко. – Кафедра, 2012. – 416 с.

4. Бондаренко А.Ф. О нравственном усилии в психологическом консультировании и психотерапии// Медицинская психология в России: http://mprj.ru/archiv_global/2014_3_26/nomer/nomer04.php

5. Кара-Мурза С. Г. Идеология и мать ее наука / С. Кара-Мурза. – М. : Эксмо, 2005. – 443 с.

6. Косиков Г. К. Идеология. Коннотация. Текст (по поводу книги Р. Барта “S/Z”) / Г. К. Косиков // Барт Р. S/Z ; [перевод Г. К. Косикова и В. П. Мурат; oбщая редакция, вступит. статья Г. К. Косикова]. – М., 1994. – С. 277–302.

7. Кохановский В. П. Философия науки в вопросах и ответах / В. П. Кохановский. – Ростов н/Д. : “Феникс”, 2006. – 352с.

8. Основи консультативної психології. Аналіз сучасних концепцій: метод. рек. для студ. пед. ін-тів спец. “Практ. психолог у закл. нар. освіти” / Укл. О. Ф. Бондаренко. – К. : РНМК Мін. освіти України, 1992. – 116 c.

9. Сосланд А. Й. Фундаментальная структура психотерапевтического метода, или Как создать свою школу в психотерапии / А. Й. Сосланд. – М. : Логос, 1999. – 386 с.

10. Шульц Д. П. История современной психологии / Д. П. Шульц, С. Э. Шульц. – СПб. : Евразия, 2002. – 532с.
Цитовано
Як цитувати
Бондаренко, О. В. (1). Проблема співвідношення наукового та ідеологічного знання в сучасних психотерапевтичних концепціях. Психологічне консультування і психотерапія, 1(5), 19-32. https://doi.org/10.26565/2410-1249-2016-5-01