Що кожному психологу потрібно знати про р – значення: Що означає та що не означає евристичний підхід
Анотація
Існують різні моделі наукового знання, які можуть бути описани як номотетичне знання та ідеографічне знання. Перше потребує достатньо строгих процедур, верифікації одержаних у дослідженні даних, у тому числі методів статистичного аналізу, визначення закономірностей. Подекуди це призводить до появи» математичної» психології де психологічна реальність й, відповідно, психологічні інтерпретації підмінюються коректністю застосованого математичного апарату. Тема цієї статті була предметом інтенсивних суперечок протягом останніх років. Наступні зауваження спрямовані на спрощене ознайомлення з психологічними поняттями значущості. Математичного викладу навмисно уникають, оскільки, з одного боку, читацька аудиторія скорочується в геометричній прогресії з кожною математичною формулою, а з іншого боку, вони докладно викладаються в спеціальних лекціях або в наукових презентаціях. Виходячи з історичного підґрунтя, тут зосереджено увагу на концепціях ідей, з одного боку, а з іншого боку, буде коротко представлено сучасне обговорення цих концепцій.
Завантаження
Посилання
Honey, C. (2016). Eine signifikante Geschichte. Spektrum: http://www.spektrum.de/news/eine-signifikante-geschichte/1401765
Honey, C. (2016). Eine signifikante Geschichte. Spektrum:.
Fisher, R.A. (1971) [1935]. The Design of Experiments (9th ed.). Macmillan. ISBN 0-02-844690-9
Honey, C. (2016). Ebd.
Schmidt, Paul 2019: ebd.
Schmidt, Paul (2019): Vortrag Leibnitz Institut für Nutztierhaltung
Nature 567, 305-307 (2019)
Wasserstein, R.L., Schirm, A., and Lazar, N.A. Am. Stat. (2019), https://doi.org/10.1080/00031305.2019.1583913
Hurlbert, S.H., Levine, R.A., and Utts, J. Am. Stat. https://doi.org/10.1080/00031305.2018.1543616 (2019).
Lehmann, E.L. Testing Statistical Hypotheses 2nd edn 70–71 (Springer, 1986).
https://www.apa.org/science/about/psa/2016/03/p-values
Daniël Lakens, The Practical Alternative to the p Value Is the Correctly Used p Value. Perspect Psychol Sci. 2021 May; 16(3): 639–648. Published online 2021 Feb 9. https://doi.org/10.1177/1745691620958012