Типи мережевих груп та психологічні особливості їх учасників

  • Світлана Г. Яновська Кафедра прикладної психології Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-5439-5269
  • Сергій А. Рева Laboratory of environmental psychology Hryhoriy Kostyuk Institute of Psychology, National Academy of Sciences of Ukraine, Kyiv, Ukraine
  • Римма Л. Туренко Кафедра англійської мови Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Харків, Україна
  • Неллі М. Кононенко Кафедра фізичного виховання, спорту та реабілітації Національного аерокосмічного університету імені М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-3915-4248
  • Наталія С. Білоус Кафедра фізичного виховання, спорту та реабілітації Національного аерокосмічного університету імені М. Є. Жуковського «Харківський авіаційний інститут», Харків, Україна https://orcid.org/0000-0002-7803-8936
  • Руслан В. Зуб Магістр психології, кафедри прикладної психології Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна майдан, Харків, Україна
Ключові слова: мережеві групи, онлайн-середовище, групова спільність, соціальні мережі, месенджери, ігрові платформи, Інтернет-форуми, групи віртуальних знайомств, групи дистанційного навчання

Анотація

Робота присвячена аналізу питань формування особистості в умовах приналежності до групової спільності, впливу онлайн-середовища на особистість та мережевих груп у сучасному онлайн середовищі. Проведено емпіричне дослідження, в якому загалом взяло участь 193 особи, які залучалися через різні онлайн-платформи: соцмережі, месенджери, форуми, ігрові ресурси, навчальні платформи тощо. На основі дослідження було вивчено ставлення учасників мережевих груп до онлайн-груп, в яких вони перебувають; проаналізовано їхні психологічні характеристики; визначено особливості психологічних характеристик учасників мережевих груп в залежності від ставлення до онлайн-груп, в яких вони перебувають; виявлено типові профілі ставлення досліджуваних до мережевих груп.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Васильєва О. Психологічні особливості дистанційного навчання в підготовці майбутніх психологів. Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету. Серія: Педагогічні науки. 2022. Вип. 58. С. 36-44. http://visnyk.idgu.edu.ua/index.php/nv/article/view/541

Голованова Т.М. Вплив використання віртуального простору на когнітивний розвиток особистості. Наука і освіта. 2015. № 1. С. 20-24. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NiO_2015_1_6.

Лєсто К.А. Психологічні особливості користувачів соціальних сайтів. Вісник психології і соціальної педагогіки. 2010. Вип. 3. С. 75-91. https://www.psyh.kiev.ua/%D0%9B%D1%94%D1%81%D1%82%

Назар М.М. Характерні психологічні особливості дистанційного навчання з використанням мережі Інтернет. Медіаосвіта в Україні: наукова рефлексія викликів, практик, перспектив. 2013. № 1(1). С. 264-274. https://lib.iitta.gov.ua/1524/1/Article.pdf

Немеш О. М. Психологічні основи інтернет-комунікації. Актуальні проблеми психології. 2014. Вип. 14(5). С. 138-146. http://www.appsychology.org.ua/data/jrn/v5/i14/16.pdf

Прахова С.А., Даценко О.А., Семенов К.А. Дистанційне навчання у просторі сучасних освітніх систем: психологічний контекст. Вісник Університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». 2020. № 2 (20). С. 260-264. http://repo.dma.dp.ua/id/eprint/7417

Радчук Г., Адамська З., Олексюк В. Психологічні особливості впровадження дистанційного навчання студентів. Вісник Львівського університету. Серія психологічні науки. 2022. Вип. 12. С. 107-114. https://doi.org/10.30970/PS.2022.12.12

Смульсон М. Інтелектуальний розвиток дорослих у віртуальному освітньому просторі. К.: Педагогічна думка, 2015. 119 с. https://lib.iitta.gov.ua/10064/1/%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%BE%D0

Шпак А., Бобокал О. Психологічні особливості взаємодії учасників дистанційного навчання в освітньому процесі. Теорія та методика навчання та виховання. Харків : ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2019. Вип. 51. С. 212–217. https://college.nuph.edu.ua/wp-content/uploads/2021/03/%D0%A8%D0%BF%D0%B0%D0%BA.pdf

Яновська С.Г., Севост`янов П.О., Туренко Р.Л. Психометричні показники та адаптація методу Ч. Осгуда «семантичний диференціал» (українська версія методу). Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія Психологія, 2023. 74. С. 24-30.

https://doi.org/10.26565/2225-7756-2023-74-03

Burton C. Top 10 Different Types of Online Communities. The thinkific: веб-сайт. https://www.thinkific.com/blog/types-of-online-communities. (дата звернення: 09.06.2023)

Garbrecht P. The 3 Types of Online Communities. Khoros : веб-сайт. https://khoros.com/blog/3-types-online-communities (дата звернення: 14.06.2023).

Kula P. The six types of online communities you should know about. Zapnito : веб-сайт. https://zapnito.com/insights/the-six-types-of-online-communities-you-should-know-about (дата звернення: 12.06.2023).

Porat M. 11 Types of Online Communities That Thrive. Mightynetworks : веб-сайт. https://www.mightynetworks.com/resources/types-of-online-communities. (дата звернення: 10.06.2023)

Опубліковано
2023-12-29
Цитовано
Як цитувати
Яновська, С. Г., Рева, С. А., Туренко, Р. Л., Кононенко, Н. М., Білоус, Н. С., & Зуб, Р. В. (2023). Типи мережевих груп та психологічні особливості їх учасників. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія Психологія, (75), 44-52. https://doi.org/10.26565/2225-7756-2023-75-06