Психологічні особливості екзаменаційної тривожності у студентів-психологів

  • Євгенія Леонідівна Скворчевська Харківський національний аграрний університет імені В.В. Докучаєва, Харківська область, Україна https://orcid.org/0000-0002-7647-2042
Ключові слова: тривога, особистісна тривожність, ситуативна тривожність, мотивація, студенти-психологи, екзаменаційна тривожність

Анотація

У статті розглянуто проблему психологічних особливостей екзаменаційної тривожності у студентів-психологів. Представлені результати дослідження особливостей екзаменаційної тривожності. Виявлені особливості екзаменаційної тривожності в період сесії і в міжсесійний період. Вивчені особливості особистісної та реактивної (ситуативної) тривожності в період сесії і в міжсесійний період. Визначено специфіку екзаменаційної тривожності студентів-психологів різної статі з різною успішністю. Досліджені взаємозв'язки показників екзаменаційної тривожності з показниками особистісної та реактивної тривожності, успішності та мотивації.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

Список посилань

Білоус, Р. М. & Саннікова, І. С (2019). Психологічні особливості тривожності студентської молоді. Теорія і практика сучасної психології. 2(5), 25-28. https://doi.org/10.32840/2663-6026.2019.5-2.5

Галієва, О. М. (2019). Диференціація понять «тривога» та «тривожність». Психологія та соціальна робота. 24, 1(49), 32-48. https://doi.org/10.18524/2707-0409.2019.1(49).185763

Гулько, Г. О. (2017). Психологічні чинники актуалізації особистісних властивостей тривожного спектру в ситуації досягнення. (Дис. канд. психол. наук). Київський національний університет імені Т. Шевченка, Київ. http://scc.univ.kiev.ua/upload/iblock/974/dis_Gulko%20GO.pdf

Діомідова, Н. Ю. (2016). Психічні стани успішних та неуспішних студентів у ситуації іспиту Психологія і особистість. 1(9), 119-128. https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/537614.pdf

Єгорова, О. Б. & Аслонян, Т. С. (2019). Роль самоактуалізації в подоланні тривожності у дівчат та юнаків, студентів педагогічних вишів. Гуманізація навчально-виховного процесу. 6(98). 339-348. http://gnvp.ddpu.edu.ua/article/view/197472/197651

Корнієнко, І. О. (2015). Проблема опанування у ситуації високої тривожності. Науковий вісник Мукачівського державного університету, Серія «Педагогіка та психологія». Випуск 1(1), 147-152. http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvmdupp_2015_1_37.

Коць, Є. М. (2018). Психологічні особливості когнітивно-поведінкових стратегій осіб із соціальною тривожністю (Автореф. дис. канд. психол. наук). Луцьк. 20 с. Доступно: https://ra.vnu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/07/Kots-YE.M.-Avtoreferat.pdf

Неведомська, Є. О. & Михайловська, Т. О. (2016). Як подолати педагогу тривожність студентів? Освітологічний дискурс. 1(13). 131-144. https://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/346

References

Bіlous, R. M. & І. S. Sannіkova (2019). Psychological features of student youth anxiety. Teorіja і praktika suchasnoї psiholog. 2(5), 25-28. https://doi.org/10.32840/2663-6026.2019.5-2.5

Galієva, O. M. (2019). Differentiation of the concepts of «anxiety» and «anxiety». Psihologіja ta socіal'na robota. 24. 1(49). 32-48. https://doi.org/10.18524/2707-0409.2019.1(49).185763

Gul'ko, G. O. (2017). Factors of actualization of the personal properties of the anxious spectrum in a situation of achievement: (Dis. kand. psihol. nauk). Kievskij nacional'nyj universitet imeni T. Shevchenko, Kiev. http://scc.univ.kiev.ua/upload/iblock/974/dis_Gulko%20GO.pdf

Dіomіdova, N. Ju. (2016). Mental states of successful and unsuccessful students in an exam situation. Psihologіja і osobistіst'. 1(9). 119-128. https://journals.indexcopernicus.com/api/file/viewByFileId/537614.pdf

Єgorova, O. B. & T. S. Aslonjan (2019). The role of self-actualization in overcoming anxiety in girls and boys, students of pedagogical universities. Gumanіzacіja navchal'no-vihovnogo procesu. 6(98). 339-348. http://gnvp.ddpu.edu.ua/article/view/197472/197651

Kornієnko, І. O. (2015). The problem of mastering in a situation of high anxiety. Naukovij vіsnik Mukachіvs'kogo derzhavnogo unіversitetu, Serіja «Pedagogіka ta psihologіja». Vipusk 1(1). 147-152. http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvmdupp_2015_1_37.

Koc', Є. M. (2018) Psychological features of cognitive-behavioral strategies of persons with social anxiety: (Avtoref. dis. kand. psihol. nauk). Luck. 20 s. https://ra.vnu.edu.ua/wp-content/uploads/2018/07/Kots-YE.M.-Avtoreferat.pdf

Nevedoms'ka, Є. O. (2016). How can a teacher overcome student anxiety. Osvіtologіchnij diskurs. 1(13). 131-144. https://od.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/346

Опубліковано
2020-12-26
Цитовано
Як цитувати
Скворчевська, Є. Л. (2020). Психологічні особливості екзаменаційної тривожності у студентів-психологів. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Психологія», (69), 23-28. https://doi.org/10.26565/2225-7756-2020-69-03