Мариністичний дискурс у збірці «Нові поезії» Г. Гейне

  • Катерина Сергіївна Ніколенко Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка
Ключові слова: Г. Гейне, мариністичний дискурс, концепт, образ, мотив, символ, ліричний герой

Анотація

У статті розглянуто мариністичний дискурс у збірці «Нові поезії» («Neue Gedichte», 1844) Г. Гейне. Визначено провідні концепти, теми, мотиви, образи, символи, що визначають мариністичний дискурс; охарактеризовано образ ліричного героя у збірці «Нові поезії»; проаналізовано поетикальні особливості мариністичного дискурсу збірки. Концепти «душа», «життя», «природа», «Бог» є центральними у збірці «Нові поезії» та виявляються в мотивах туги, страждання, задумливих настроях ліричного героя. Долаючи життєві негаразди, ліричний герой Г. Гейне зростає як особистість, осмислює своє існування і довколишню дійсність у широкому контексті культури та історії. Образ моря і низка похідних образів (хвилі, глибокий потік, морський простір, чайка, блакитні думки та ін.) розкривають багатство внутрішнього життя ліричного героя, його любовні переживання і водночас пошуки єдності з природою та світом.

Упродовж розвитку ліричного сюжету образ моря переосмислюється поетом і набуває нових значень, які зумовлюють широке коло споріднених тем (кохання, смерть, потойбічне життя), мотивів (кров, світло, музика), образів (хвилі, чайки, русалки), символів (зірки, сонце, бурхливий потік). На основі оригінального тексту збірки було визначено провідні художні засоби, які розкривають мариністичний дискурс: звукові, словесні, фразові повтори, синонімічні ряди, бінарні опозиції, контрасти, багата символіка.

 


 

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Катерина Сергіївна Ніколенко, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка
студентка 2 курсу факультету філології та журналістики

Посилання

1. Анненский И.Ф. Генрих Гейне и мы / И.Ф. Анненский // Литературное приложение. – М.: Газета «Слово», 1906. – № 10. – с. 1–13.

2. Бидерманн Г. Энциклопедия символов / Г. Бидерманн. – М.: Республика, 1996. – 335 с.

3. Дейч А. Поэтический мир Генриха Гейне / А. Дейч. – М.: Государственное издательство художественной литературы, 1963. – 447 с.

4. Atkins S. The Evaluation of Heine’s „Neue Gedichte” / S. Atkins. – Yale Univ.: The Department of Germanic Languages, 1957. – pp. 99–107.

5. Decker K. Heinrich Heine: Biographie / K. Decker. – Berlin: List Taschenbuch, 2007. – 448 S.

6. Fleischer M. Heinrich Heine. Dichter der Nordsee: Geschrieben auf der Insel Norderney / M. Fleischer. – Norderney: Verlag Michael Fleischer, 2001. – 133 S.

7. Heine H. Elementargeister / H. Heine. – Stuttgart: Philipp Reclam jun. Verlag GmbH., 2013. – 127 S.

8. Heine H. Ludwig Börne. Eine Denkschrift / H. Heine. – Berlin: Books on Demand, 2013 – 116 S.

9. Heine H. Neue Gedichte / H. Heine. – Hamburg, Hoffmann und Campe, 1844. – 426 S.

10. Niemann J. Heinrich Heine: Neue Gedichte – zwischen Spiritualismus und Sensualismus / J. Niemann. – München-Ravensburg: GRIN Verlag, 2003. – 15 S.

11. Wallmann E. Heinrich Heine auf Helgoland: Briefe, Berichte und Bilder aus den ersten Jahren des Seebads Helgoland / E. Wallmann. – Hemmoor, 2002. – 48 S.
Опубліковано
2017-12-12
Як цитувати
Ніколенко, К. С. (2017). Мариністичний дискурс у збірці «Нові поезії» Г. Гейне. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Філологія», (76), 329-334. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/philology/article/view/9339
Номер
Розділ
Аналіз художнього тексту і цілісність художнього твору