Особливості функціонування концептів «мир» та «війна» у мовної свідомості дітей 9–13 років з урахуванням гендерного параметра.

  • Наталія Миколаївна Галунова Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
  • Євгенія Андріївна Васянович Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
Ключові слова: концепт, мир, війна, ланцюжковий асоціативний експеримент, мовна свідомість, гендер

Анотація

Стаття присвячена актуальній для сучасного українського мовознавства проблемі вивчення концептів «мир» та «війна» у мовній картині світу, зокрема, дітей середнього шкільного віку з урахуванням гендерного параметру. Матеріалом дослідження стали асоціативні реакції, отримані в результаті проведеного з дітьми 9–13 років ланцюжкового асоціативного експерименту. Аналіз результатів експерименту продемонстрував вплив гендерних стереотипних уявлень на семантичне наповнення концептів «мир» та «війна».

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографії авторів

Наталія Миколаївна Галунова, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
кандидат філологічних наук, доцент кафедри загального та прикладного мовознавства
Євгенія Андріївна Васянович, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна
студентка 6 курсу філологічного факультету (спеціальність – прикладна лінгвістика)

Посилання

1. Брославська Л. Я. Образно-ціннісний складник концепту war/війна в американській мовній картині світу / Л. Я. Брославська // Науковий вісник Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, серія «Філологічні науки». Мовознавство. – 2015. – № 4. – С. 22–27.

2. Галунова Н. М. Асоціативні зв’язки і мовна картина світу в онтогенезі (україномовні монолінгви та українсько-російські білінгви 3–5 років.) : автореф. дис. на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук : спец. 10.02.01 «Українська мова» / Наталія Миколаївна Галунова. – Харків, 2012. – 21 с.

3. Карпенко О. Ю. Спільне і відмінне в асоціативному осмисленні різних розрядів онімів / О. Ю. Карпенко // Записки з ономастики : зб. наук. праць / [ред. Ю. О. Карпенко]. – Одеса : Астропринт, 2005. – Вип. 9. – С. 47–55.

4. Коротич К. В. Асоціативно-семантичне поле «безпека/небезпека» в дискурсі української преси XX–XXI століть : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. філ. наук / Коротич Катерина Володимирівна – Харків, 2007. – 20 с.

5. Семчинський К. В. Онтологія релігійно-філософських концептів війни і миру в християнстві та ісламі: автореф дис. на здобуття наук. ступеня кандидата філософських наук : спец. 09.00.11 / Костянтин Валерійович Семчинський. – К., 2005. – 18 с.
Опубліковано
2017-04-06
Як цитувати
Галунова, Н. М., & Васянович, Є. А. (2017). Особливості функціонування концептів «мир» та «війна» у мовної свідомості дітей 9–13 років з урахуванням гендерного параметра. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Філологія», (75), 23-27. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/philology/article/view/8132
Номер
Розділ
Питання сучасної лінгвістики