Архетипні символи як детермінанти поетичної моделі світу

  • Наталя Олександрівна Лисенко Національний фармацевтичний університет
Ключові слова: модель світу, картина світу, індивідуальна поетична модель світу, архетипний символ, метафорична парадигма, образна парадигма, образна паралель

Анотація

У статті розглядаються детермінанти поетичної моделі світу, зокрема архетипна модель світу, окремі риси якої зберігаються свідомістю і підсвідомістю кожної людини, у тому числі й поета,  а також диференціюються понятття  модель світу й картина світу, індивідуальна поетична модель світу та деталізується дефініції цих термінів. Доводиться, що становлення картини світу передує виникненню моделі світу, а індивідуальна поетична модель світу є логічним наслідком творчого, поетичного освоєння дійсності.

 

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Наталя Олександрівна Лисенко, Національний фармацевтичний університет
кандидат філологічних наук, доцент кафедри українознавства та латинської мови

Посилання

1. Гуревич А. Вопросы культуры в изучении исторической поэтики / А. Гуревич // Историческая поэтика. Итоги и перспективы изучения. – М. : Наука, 1986. – С. 153–167.

2. Головачова А. К вопросу о прагматике загадки /А. Головачова // Из работ московского семиотического круга. – М., 1997. – С. 396–416.

3. Дорошина Л. Національні архетипи та їх вербальна репрезентація в мовній картині світу Олександра Довженка : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. філол. наук : спец. 10.02.01 "Українська мова" / Лілія Федорівна Дорошина ; Харків. нац. пед. ун-т ім. Г. С. Сковороди. – Х., 2014. – 20 с. – укр.

4. Карпенко І. Національна мовна картина світу: зіставний аспект / І. Карпенко // Мовознавство. – 1996. – №6. – С. 39–46.

5. Князевская Т. Художественная картина мира и вопросы ее интерпретации в искусстве театра / Т. Князевская // Художественное творчество. Вопросы комплексного изучения / 1984. – Л. : Наука . – С. 134–243

6. Кононенко В. Українство в словесній символіці / В. Кононенко // Мовознавство: тези та повідомлення ІІІ Міжнародного конгресу україністів. – Х. : Око, 1996. – С. 229–231.

7. Кримський С. Архетипи української культури / С. Кримський // Вісник НАН України. – 1998. – №7. – №8. – С. 74–87.

8. Лазебник Ю. Від поетичного слова до поетичної мови / Ю.Лазебник // Мовознавство. – 1994. – №1. – С. 40–46.

9. Медушевский В. Художественная картина в музыке (к анализу понятия) / В. Медушевский // Художественное творчество. Вопросы комплексного изучения / 1984. – Ленинград : Наука, 1986. – С. 82–93

10. Почепцов О. Языковая ментальность: способ представления мира О. Почепцов // Вопросы языкознания. – 1990. – №6. – С. 110 – 123.

11. Родина Т. Художественная картина мира как синтетическая многомерная структура / Т. Родина // Художественное творчество. Вопросы комплексного изучения/ 1 984. – Л. : Наука, 1986. – С. 57–69.

12. Свиблова О. Метафоризация как способ репрезентации художественной картины мира / О. Свиблова // Художественное творчество. Вопросы комплексного изучения / 1984. – Л. : Наука, 1986. – С. 178–184.

13. Соболев П. Художественная картина мира. Ценностная значимость / П. Соболев // Художественное творчество. Вопросы комплексного изучения / 1984. – Л. : Наука.– С. 32–36.

14. Цивьян Т. Лингвистические основы балканской модели мира. – М.: Наука, 1990. – 207с.

15. Яковлев Э. К изучению мифологических образов в художественной картине мира / Э. Яковлев // Художественное творчество. Вопросы комплексного изучения / 1984. – Л. : Наука, 1986. – С. 50–57.
Як цитувати
Лисенко, Н. О. (1). Архетипні символи як детермінанти поетичної моделі світу. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Філологія», (73), 129-131. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/philology/article/view/5655
Номер
Розділ
Актуальні питання сучасного мовознавства: слово – образ – фраза – текст