Потенціал дистанційного навчання в межах курсу «Історія лінгвістичних учень»
Анотація
Трансформація освітнього простору на початку ХХІ століття передбачає подальше вдосконалення навчальних дисциплін та компетентностей студентів. Нові можливості для цього надає система дистанційного навчання (СДН) Moodle.
Метою статті є формування сценаріїв використання потенціалу СДН Moodle на прикладі дистанційного курсу «Історія лінгвістичних учень».
Реалізація потенціалу СДН пов’язана зі структуруванням навчальної інформації, аналізом завдань і змісту конкретної дисципліни. Призначення спецкурсу «Історія лінгвістичних учень» полягає в ознайомленні філологів із еволюцією лінгвістичної науки. Специфіка дистанційного курсу передбачає розміщення навчального та інформаційного контенту в кількох блоках (частинах). Основну увагу приділено змістовній частині, базовими елементами якої виступають «Лекція», «Семінарське заняття», «Основний форум» та «Додатковий форум». Лекційна інформація супроводжується додатковими джерелами: презентаціями, відео-роликами, науковими публікаціями тощо. Самостійна робота та поточний контроль організовані в межах семінарських занять і форумів. Семінарські заняття відбуваються в аудиторному та/або заочному форматах. Специфічним компонентом СДН виступають форуми, участь у яких передбачає створення есе за певним аспектом теми. В основних форумах на обговорення виноситься кілька «базових» аспектів; додаткові стосуються проблематики, кваліфікованої як факультативна. Формування автономності студентів передбачає участь у вдосконаленні курсу під керівництвом викладача-модератора. Зазначена діяльність включає: створення презентацій, аргументований аналіз презентацій одногрупників, обговорення аналізу презентацій та внесення доцільних коректив. У такий спосіб відбувається непряма робота з максимально можливим діапазоном тематики.
Курс має потенціал вдосконалення в напрямку організації семінарів і форумів, а також моніторингу контенту, використовуваного студентами. Набутий досвід можна використати при створенні та вдосконаленні дистанційних курсів інших дисциплін лінгвістичного циклу вищої філологічної освіти.
Завантаження
Посилання
Bilous O. A., Govorun T. P. (2012) Peculiarities of the implementation of remote technologies in the educational process in higher education. Distance education of the 21st century: problems, experience, prospects: collection of scientific articles of the International Scientific and Practical Conference. 2012. Retrieved from https://essuir.sumdu.edu.ua/bitstream-download/123456789/30037/1/stbelgorod.pdf (access date: 07/29/2024) [in Ukrainian]
Voronets L. P. (2009) Didactic foundations of training course formation in higher education institutions of III-IV levels of accreditation (Author's review. thesis ... candidate ped. Sciences: specialist 13.01.09 "Learning theory") Kryvyi Rih. [in Ukrainian]
Malikhin O. V., Karpyuk V. A. (2018) Methodology of using ICT in the process of formation of linguo-regional studies competence of philology students. Information technologies and means of education. 68(6), 112-124. Retrieved from https://doi.org/10.33407/itlt. v68i6.2171 (access date: 07/27/2024) [in Ukrainian]
Morse N. V., Kocharyan A. B. (2014) The model of the standard of ICT competence of university teachers in the context of improving the quality of education. Information technologies and means of education. 43(5), 27-39. Retrieved from http://elibrary.kubg.edu.ua/6198 (access date: 07/28/2024) [in Ukrainian]
Educational and professional program "Applied linguistics and the English language" (2023). Retrieved from https://philology.karazin.ua/wp-content/uploads/2023/07/OPP_mag_22_23_prikladna_linguistik.pdf (access date: 07/20/2024) [in Ukrainian]
Popov R. A. (2019) The set of organizational and didactic conditions for the implementation of the student autonomy development system model. Bulletin of the Alfred Nobel University. Ser. Pedagogy and psychology. Pedagogical sciences. 1(17), 183-189. Retrieved from https://pedpsy.duan.edu.ua/images/PDF/2019/1/24.pdf (access date: 07/25/2024) [in Ukrainian]
Prakhova S. A., & Datsenko O. A., & Semenov K. A. (2020) Distance learning in the space of modern educational systems: psychological context. Bulletin of Alfred Nobel University. Series: Pedagogy and psychology. 2, 260-264. Retrieved from https://repo.dma.dp.ua/7417/1/31.pdf (access date: 07/30/2024) [in Ukrainian]
Sinyagovska I. Yu. (2011) Formation of cognitive independence of students of a pedagogical university in the process of learning a foreign language: author's abstract. thesis ... candidate ped. Sciences: 13.00.09. Kryvyi Rih. [in Ukrainian]
Trius Yu. V., & Gerasimenko I. V., & Franchuk V. M. (2012) MOODLE-based university e-learning system: Methodical guide. Ed. Yu. V. Tryus. Cherkasy. [in Ukrainian]
Chumak V. V. (2012) Implementation of information and communication technologies in the process of solving psychological problems by university students. Actual problems of psychology: Collection of scientific works of the H. S. Kostyuk Institute of Psychology of the National Academy of Sciences of Ukraine. Zhytomyr: Publication of ZhDU named after I. Franka. Volume 8. Psychological theory and teaching technology. Issue 8., 161-171. Retrieved from https://newlearning.org.ua/sites/default/files/praci/2012_8/st14.pdf (access date: 07/25/2024) [in Ukrainian]
Yashchuk H. (2024) Distance learning as a process of creating educational products. Actual problems of automation and management: Materials of the international scientific and practical Internet conference of young scientists and students. Lutsk. Retrieved from http://av.lntu.edu.ua/attachments/article/332/3_Yashchuk.pdf (access date: 07/30/2024) [in Ukrainian]