Роль антологій у розробці підходів до вивчення азійсько-американської літератури
Анотація
В статті розглянуто роль і місце перших антологій американської літератури, написаної письменниками азійського походження, завдяки яким було окреслено обриси того, що натепер прийнято називати азійсько-американськими літературними студіями. Уважний аналіз цих антологій дозволяє зрозуміти, чому проголошена в другій половині 20 століття наявність єдиної колективної азійсько-американської ідентичності піддається сумніву на зламі 20-21 віків. Він дає підстави констатувати, що антології не просто позначили статус-кво літератури, створеної американськими письменниками азійського походження, а і сформували лінії розлому, вздовж яких в кінці 20 століття будуть прикладатись зусилля позбавити азійсько-американську літературу статусу маргінальної, другорядної і представити її повноцінною складовою американського літературного континуума. Першу можна охарактеризувати як «подолання дефіса» (“beyond the hyphen”). Друга траєкторія пошуків виходу з етнічного укриття в кінці ХХ століття спрямована на «реконфігурацію канону» (“reconfiguring the canon”). Вона передбачає не лише зазіхання на те, щоби бути повноцінно залученими до американської літературної традиції, а і пошук своєї ролі у формуванні обрисів, якщо не генерації, сучасної американської літератури. Антології, яким належить першість у відкритті американських письменників азійського походження, як літературознавчий факт з одного боку були продовженням-переосмисленням традиції східних (китайських/японських) антологій. З іншого боку вони, не дивлячись на вкрай стисле теоретичне обґрунтування суті цього крила американської літератури, демонструють ступінь і динаміку його осмислення та інтерпретації як integral part західного літературного дискурсу.
Завантаження
Посилання
Benito, J., Manzanas, A.M., Simal, B. (Eds.). (2009). Uncertain Mirrors: Magical Realisms in US Ethnic Literatures. Amsterdam & N.Y.: Rodopi.
Chin, F., Chan, J.P., Inada, L.F., Wong, Sh. (Eds.). (1974). Aiiieeeee!: An Anthology of Asian-American Writers. Washington: Howard University Press.
Faderman, L., Bradshaw, B. (Eds.). (1969). Speaking for ourselves. Illinois: Scott, Foresman and Company.
Grice, H. (2009). Asian American Fiction, History and Life Writing. N.Y. & L.: Routledge.
Gross, Th. L. (Ed.). (1971). A Nation of Nations: Ethnic Literature in America. N.Y: The Free Press.
Hagedorn, J. (Ed.). (2004). Charlie Chan is Dead 2. At Home in the World: An Anthology of Contemporary Asian American Fiction. N. Y.: Penguin Books.
Kai-yu, H., Palubinskas, H. (Eds.). (1972). Asian-American Authors. Boston: Houghton Mifflin.
Kim, E. (1982). Asian American Literature: An Introduction to the Writings and Their Historical Context. Philadelphia: Temple University Press.
Koshi, S. The Fiction of Asian American literature https://muse.jhu.edu/article/36743 (access date:08.05.2020)
Lim, Sh., Tsutakawa, M., Donnelly, M. (Eds.). (1989). The Forbidden Stitch: An Asian American Woman's Anthology. Calyx Books.
Ling, A. (1990). Between Worlds: Women Writers of Chinese Ancestry. N. Y.: Pergamon Press.
Lowe, L. (1996). Immigrant Acts. On Asian American Cultural Politics. Durham & L.: Duke University Press.
Simal-González, B. (2020) Ecocriticism and Asian American Literature: Gold Mountains, Weedflowers and Murky Globes. Palgrave Macmillan.
Wand, D. H. (Ed.). (1974). Asian-American Heritage. N.Y.: Pocket Book.
Watanabe, S., Bruchac, C. (Eds.). (1990). Ноmе to Stay: Asian American Women's Fiction. N.Y.: Greenfield Review Press.
Yen-Mei Wong, D., Asian Women United of California (Eds.). (1989). Making Waves: An Anthology of Writings by and about Asian American Women. Boston: Beacon Press.
Yin, X. (2000). Chinese American Literature Since the 1850s. Urbana & Chicago: University of Illinois Press.