Хронотоп замку в романі Дж. Керуака «Доктор Сакс»
Анотація
Категорія простору є важливою складовою частиною сюжетної, стилістичної та композиційної організації художнього твору. Одним із найважливіших елементів поетики романів Дж. Керуака є використання подорожі як метафори життєвого шляху, який проходить людина.
Дослідження хронотопу замку в романі «Доктор Сакс» дозволило виділити такі особливості поетики міфосимволічного моделювання світу Дж. Керуака, як: використання власне хронотопу замку, ірреального місця снів та видінь оповідача, якому сприяють образи надлюдських істот, введення образу змія як втілення світового зла та символіки смерті (образи шахт-могил, ріка смерті, власне вмирання людей, багатство темних кольорів, мотив дощу).
Завантаження
Посилання
Література
Бахтин М. М. Собрание сочинений : В 7 т . – Т. 3 : Теория романа (1930–1961 гг.) / М. М. Бахтин. – М. : Языки славянских культур, 2012. – 880 с.
Гуревич А. Категории средневековой культуры [Электронный ресурс] / А. Гуревич. – М. : Искусство, 1984. – Режим доступа: http://www.al24.ru/wp-content/uploads/2012/07/A._Ya._Gurevich_Kategorii_srednevekovoy_kulturyi._2-e_izd._ispr._i_dop._M._Iskusstvo_1984..pdf.
Еліаде М. Священне і мирське; Міфи, сновидіння і містерії; Мефістофель і андрогін; Оккультизм, ворожбицтво та культурні уподобання ; [пер. з нім., фр., англ.Г. Кьорян, В. Сахно] / М. Еліаде. – К. : Видавництво Соломії Павличко «Основи», 2001. – 591 с.
Керуак Дж. Истоки «разбитого поколения» / Джек Керуак ; [пер. с англ. Г. Андреева] // Антология поэзии битников / сост. Г. Андреева. – М. : Ультра. Культура, 2004. – С. 605–616.
Маковский М. М. Сравнительный словарь мифологической символики в индоевропейских языках. Образ мира и миры образов. – М. : Гуманитарный издательский центр ВЛАДОС, 1996. – 416 с.
Kerouac J. Doctor Sax. Faust Part Three / Jack Kerouac. – N. Y. : Grove Press, 1959. – 490 p.
References
Bahtin, M. M. (2012) Sobranie sochineniy. Vol. 3: Teoriya romana (1930–1961) [The Theory of the Novel]. Moscow : Yazyiki slavyanskih kultur. [in Russian]
Gurevich, A. (1984) Kategorii srednevekovoy kulturyi [Categories of medieval culture].Available at:: http://www.al24.ru/wp-content/uploads/2012/07/A._Ya._Gurevich_Kategorii_srednevekovoy_kulturyi._2-e_izd._ispr._i_dop._M._Iskusstvo_1984.pdf.
Eliade, M. (2001) Sviashchenne i myrske; Mify, snovydinnia i misterii; Mefistofel i androhin; Okkultyzm, vorozhbytstvo ta kulturni upodobannia [Sacred and secular; Myths, dreams and mysteries; Mephistopheles and androgynes; Occultism, divination and cultural preferences]. Kiev : Vydavnytstvo Solomii Pavlychko «Osnovy». [in Ukranian]
Keruak, Dzh. (2004) Istoki «razbitogo pokoleniya» Antologiya poezii bitnikov sost. G. Andreeva [The origins of the «broken generation» Anthology of beatniks` poetry]. Moscow : Ultra. Kultura, pp. 605–616.
Makovskiy, M. M. (1996) Sravnitelnyiy slovar mifologicheskoy simvoliki v indoevropeyskih yazyikah. Obraz mira i miryi obrazov [Comparative dictionary of mythological symbols in Indo-European languages. The image of the world and the worlds of images]. Moscow : Gumanitarnyiy izdatelskiy tsentr VLADOS. [in Russian]