Синдром «професійного вигорання» в навчально-педагогічній діяльності викладача вищої школи: профілактика методами асертивного тренінгу

  • Елгуджа Джамалович Діасасмідзе Кафедра ортопедичної стоматології та ортодонтії дорослих, директор стоматологічного центру Харківська медична академія післядипломної освіти (ХМАПО).
Ключові слова: навчально-педагогічна діяльність, синдром «професійного вигорання», асертивний тренінг, викладачі вищої школи, профілактика

Анотація

У статті розкрито методи профілактики синдрому «професійного вигорання» у викладачів вищих навчальних закладів. Розглянуто поняття асертивності, методи асертивного тренінгу у навчально-педагогічній діяльності викладача.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Біографія автора

Елгуджа Джамалович Діасасмідзе, Кафедра ортопедичної стоматології та ортодонтії дорослих, директор стоматологічного центру Харківська медична академія післядипломної освіти (ХМАПО).
Доцент

Посилання

1. Асямов С.В. Профессионально-психологический тренінг сотрудников органов внутренних дел: учеб. пособие / С.В. Асямов, Ю.С. Пулатов. – Ташкент: Из-во академии МВД Республики Узбекистан, 2001. – 141 с.

2. Гостєєва Т.В. Професійно-психологічний відбір та тренінгові методи психодіагностики кандидатів на службу в ОВС / Т.В.Гостєєва // Проблеми екстремальної та кризової психології. – Х., 2007. – Вип. 2. – С. 44–51.

3. Бишоп С. Тренинг асертивности / С. Бишоп. – СПб: Питер, 2011. – 173 с.

4. Как избежать профессионального выгорания / Інтернет-ресурсhttp://www.pharmpersonal.ru/articles/kak_izbezhat_professionalnogo_vygoraniia_62_11.html.

5. Лефтеров В.О. Підготовка працівників правоохоронних органів до дії в екстремальних умовах засобами психотренінгу / В.О. Лефтеров // Актуальні проблеми психології. – К., 2007. – Т. 5, вип. 6: Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія. – С. 217-221.

6. Осухова Н.Г. Возвращение к жизни: Методические материалы для ведущих тренингов и семинаров по профилактике профессионального выгорания / Н.Г. Осухова, В.В. Кожевникова // Помощь помощнику: социально-психологическое сопровождение социальных работников /под ред. Н.Г. Осуховой. – М.:Изд-во «Амиго-пресс», 2006. – С. 96 – 112.

7. Психологічні тренінгові технології у правоохоронній діяльності: науково-методичні та організаційно-практичні проблеми впровадження і використання, перспективи розвитку: матеріали Міжнародної наук.-практ. конф. (Донецьк, 27-28 травня 2005 р.); у 2-х ч. – Донецьк: ДЮІ МВС при ДонНУ, 2005. – Ч. 2 – 240 с.

8. Синдром «професійного вигорання» та професійна кар’єра працівників освітніх організацій: гендерні аспекти: навч. посіб [для студ. вищ. навч. закл. та слухачів ін-тів післядиплом. освіти]; за наук. ред. С.Д. Максименка, Л.М. Карамушки, Т.В. Зайчикової. – К.: Міленіум, 2004. – 264 с.
Опубліковано
2015-07-01
Цитовано
Як цитувати
Діасасмідзе, Е. Д. (2015). Синдром «професійного вигорання» в навчально-педагогічній діяльності викладача вищої школи: профілактика методами асертивного тренінгу. Наукові записки кафедри педагогіки, (33), 65-75. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/2968