Особистісно-орієнтований підхід до навчання іноземних мов в закладах вищої освіти

  • Валерія Валентинівна Юрченко Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут" https://orcid.org/0000-0003-0263-1941
Ключові слова: особистісно-орієнтований підхід, теорія множинних інтелектів, автономність навчання, фасилітація навчання, стилі навчання, стратегії навчання

Анотація

У статті виявлено основні риси особистісно-орієнтованого підходу до навчання на сучасному етапі його розвитку: а) центральна ідея підходу ‒ ідея автономного навчання та активності здобувачів освіти; б) мета навчання ‒ формування іншомовних комунікативних навичок і водночас, всебічний розвиток особистості; в) зміст навчання ‒ обрання навчальних матеріалів та технологій у відповідності до здібностей, уподобань, потреб, інтересів і моральних проблем здобувача; г) роль здобувача освіти є визначальною, для нього характерна максимальна самостійність, активна участь у формулюванні цілей навчання, в організації процесу навчання та оцінці його результатів; д) основна функція викладача ‒ фасилітація навчальної діяльності, тобто створення комфортних умов навчання і всебічного розвитку особистості.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1. Березнева І. М., Філатова Л. С. Особливості застосування особистісно-орієнтованого підходу до навчання іноземної мови курсантів військових ЗВО. Тези доповідей Міжвузівського науково-методичного семінару «Від традицій до інновацій в навчанні іноземних мов у закладах вищої освіти». Харків: Національна академія Національної гвардії України, 2022. С.15–18. URL: https://dspace.hnpu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/45872333-f3ce-47d8-ac26-f384929b33d7/content
2. Недял А. Особистісно орієнтований підхід в аспекті професійної компетентності вчителя-словесника. Післядипломна педагогічна освіта. 2022. №1-2. С. 44–47. URL: https://znayshov.com/News/Details/pedahohichnyi_visnyk_1_2_2022
3. Ромашева Н.В. Використання особистісно-орієнтованих технологій у навчанні іноземних мов. Педагогічні науки. 2009. Вип. 52. С. 351–355. URL: https://ps.journal.kspu.edu/index.php/ps/article/view/2091
4. Сухомлинський В.О. Біографія. URL: https://www.ukrlib.com.ua/bio/printit.php?tid=1868
5. Тарнопольський О.Б. Методика викладання іноземних мов та їх аспектів у вищій школі: підручник. Дніпро: Університет імені Альфреда Нобеля, 2019. 256 с. URL: https://ir.duan.edu.ua/items/5752b76d-14d8-46a5-970c-bc1bf54b1a61
6. Тарнопольський О.Б. Три головних парадигми у викладанні іноземних мов у XXI сторіччі: пролегомени до створення єдиного підходу до їх навчання. Іноземні мови. 2019. №2. С. 3-9. DOI: https://doi.org/10.32589/1817-8510.2019.2.169307
7. Филипська В.І. Особистісно-орієнтований підхід під час викладання іноземних мов професійного спрямування. Журнал «Наукові інновації та передові технології». № 11(13) 2022. С.374-381. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-5274-2022-11(13)-374-381
8. Al-Omari T.A., Bataineh R.F. Jordanian EFL Teachers’ Awareness and Incorporation of Multiple Intelligences into Their Pedagogical Practices. Open Access Library Journal. 2014. 1: e327. DOI: http://dx.doi.org/10.4236/oalib.1100327
9. Berman M. A Multiple Intelligences Road to an ELT Classroom. 2nd edn. Carmathen: Crown House Publishing, 2002. URL: https://www.crownhouse.co.uk/assets/look-inside/9781899836239.pdf
10. Christison M. Applying multiple intelligence theory in preservice and inservice TEFL education programs. English Language Teaching Forum 36(2) (April-June). P. 3-13.
11. Gardner H. Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligences. New York: Basic Books, 1985.
12. Gardner H. Multiple Intelligences: New Horizons in Theory and Practice. Hachette UK, 2008, 2008. 320 р.
13. Gardner H. Mind, Work, and Life: A Festschrift on the Occasion of Howard Gardner’s 70th Birthday. Create Space, 2014. URL: https://pz.harvard.edu/resources/mind-work-and-life-a-festschrift-on-the-occasion-of-howard-gardner’s-70th-birthday
14. Multiple Intelligences – URL: https://www.britannica.com/science/multiple-intelligences
15. Nunan D. Learner-Centred Curriculum. Cambridge: Cambridge University Press, 1990. DOI: https://doi.org/10.1017/CBO9781139524506
16. Richards J. C., Rodgers T. S. Approaches and Methods in Language Teaching. 3rd edn. Cambridge University Press, 2014. 410 p.
17. Shaari, S., Matore, M. E. E. M. Emphasizing the Concept of Spiritual Intelligence from Islamic and Western Perspectives on Multiple Intelligence. Creative Education, 10, 2019, р. 2815-2830. DOI: https://doi.org/10.4236/ce.2019.1012208
18. Sánchez Calvo, Arsenio. A Learner-Centred Approach to the Teaching of English as an L2. ES: Revista de filología inglesa, 2007, N.28, pags.189-196. URL: https://uvadoc.uva. es/handle/ 10324/17350
19. Teele, S. Rainbows of Intelligence: Exploring How Students Learn. Thousand Oaks, CA: Corwin Press, 2000. 184 p.
20. The Cambridge Handbook of Intelligence. 2nd edition. Edited by Robert J. Sternberg. Cambridge University Press, 2020. DOI: https://doi.org/10.1017/9781108770422
Опубліковано
2024-08-26
Цитовано
Як цитувати
Валерія Валентинівна Юрченко. (2024). Особистісно-орієнтований підхід до навчання іноземних мов в закладах вищої освіти. Наукові записки кафедри педагогіки, (54), 78-86. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/24251