Мультидисциплінарний підхід до вивчення народного танцю "Лендлер" у формуванні іншомовного професійно орієнтованого освітнього простору

  • Людмила Василівна Петько Академія праці, соціальних відносин і туризму https://orcid.org/0000-0001-6064-2687
Ключові слова: іноземна мова, студенти, професійна компетентність, міждисциплінарний підхід, міжкультурний підхід, мультисенсорний підхід, фільм, танець ЄЛендлер, професійно орієнтований іншомовни освітній простір

Анотація

У статті, крізь призму філософії австро-німецького танцю Лендлер (Ländler) з автентичного фільму "Звуки музики" (1965 США), автором продукується процес формування професійно-орієнтованого іншомовного освітнього середовища в умовах університету. На прикладі танцю Лендлер автор графічно узагальнює охоплення навчальних дисциплін (вісімнадцять), які причетні до розгляду та вивчення австро-німецького танцю, який став класикою.

Як один із засобів інтерактивного навчання автор розглядає доцільність розучування танцю Лендлер зі студентами, що стимулює у них раніше набуті знання зі спеціальності.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

1. Воробель М. М., Романчук О. В., Юрко Н. А. Сучасні моделі міжкультурних і транскультурних комунікативних процесів вивчення іноземних мов. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2021. № 78. С. 38–44. DOI: https://doi.org/10.32840/1992-5786.2021.78.6
2. Dірндль. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B4%D0%BB%D1%8C
3. Дуганова Ю. Для красивої постави, впевненості і успішної кар’єри – українська кінетик Юлія Дуганова про новий напрям у саморозвитку. Суспільство. 28 August, 2023. URL: https://destinations.ua/uk/social/Social/1161-ukrainian-kinetic-expert-yuliia-duganova-about-a-new-direction-in-self-development#google_vignette
4. Калинець Ігор. Після танцю / Калиновий герб: збірка поезій. Суми, 2019.
5. Кузьменко В. В., Слюсаренко Н. В. Використання телевізійного контенту в процесі формування особистості: історія та. реалії сьогодення. Педагогічний альманах: зб. наук. пр. Херсон: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2020. Вип. 46. С. 10–18.
6. Котнюк Л. Г., Онопрієнко Т. М. Використання автентичних художніх фільмів як засобу формування комунікативної компетенції студентів. Наукові записки. Серія: Філологічні науки (мовознавство): У 2 ч. (96). 2011. С. 380–385.
7. Отич О. М. Мистецтво у професійному розвитку особистості. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. пр. Вип. 11. Київ-Вінниця: ДОВ «Вінниця», 2006. С. 331–337.
8. Парагіпокампальна звивина: будова, функції та хвороби. Sanomedica. URL: https:/uk.sanomedica.com%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D0%BF%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D0%B0%D0%BC%D0%BF%D0
9. Петько Л. В. Англійська мова для студентів-хореографів. Дидактичний матеріал для практичних занять та самостійної роботи студентів з іноземної мови зі спеціальності 6.020202 «Хореографія»: навч. посібник для студентів та викладачів ВНЗ. Київ: Талком, 2016. 169 с. : іл., портр.
10. Петько Л. В. Вивчення гендерних ролей та взаємовідносин у сім’ї зі студентами ВНЗ на практичних заняттях з іноземної мови. Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія 11. Соціальна робота. Соціальна педагогіка: зб. наук. праць [за ред. А.Й .Капської]. Вип. 14 (частина ІІ). Київ: Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова. 2012. С. 112–123. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7871
11. Петько Л. В. Виховний і професійний аспекти музично-педагогічної спрямованості навчання іноземної мови студентів ВНЗ у системі музично-педагогічної освіти. Музика та освіта: науково-метод.журнал / засн. МОН України, НАПН України, Київська дитяча академія мистецтв; гол.ред. Л. М. Масол. Київ : Педагогічна думка, 2013. № 3. C. 14–18. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7872
12. Петько Л. В. Виховний потенціал методу ситуаційного аналізу («Case study» method) у формуванні професійно орієнтованого іншомовного навчального середовища в умовах університету. Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Серія 17. Теорія і практика навчання та виховання : зб. наук. пр. ; за ред. академіка В. І. Бондаря. Київ: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. Вип. 27. С. 133–140. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/9455
13. Петько Л. В. Лінгво-педагогічний потенціал кінострічки «Римські канікули» (1953) у професійно-особистістному становленні студентів. Педагогічний альманах: зб. наук. пр. ; редкол. В. В. Кузьменко та ін. Херсон: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2021. Вип. 48. С. 157−165. URI : http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34667
14. Петько Л. В. Міжкультурна компетентність студента закладу вищої освіти як складова його професійної майстерності (на прикладі використання автентичних фільмів). Наукові новації та передові технології в парадигмі інноваційного розвитку суспільства у викликах сьогодення (до Всесвітнього дня науки в ім’я миру та розвитку «Фундаментальні науки на користь сталого розвитку» 10 листопада 2022 року): матеріали міжнародної конференції (Кривий Ріг, Кропивницький, 10 листопада 2022 р.). ЦП «Компринт», 2022. С. 67–72. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41104
15. Петько Л. В. Національний компонент у формуванні професійно орієнтованого іншомовного навчального середовища в умовах університету. Наукові записки : [зб. наук. ст.]. 2014. Вип. СХVІІ (117). С. 125–135. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7830
16. Петько Л. В. Педагогічні та виховні ідеї В. О. Сухомлинського у формуваннi професійно орієнтованого іншомовного навчального середовища в умовах університету. Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки» (Ніжинський держ. ун-т імені Миколи Гоголя); за заг. ред. проф. Є. І. Коваленко. Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2015. № 3. С. 181–187. URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/8407
17. Петько Л. В. Стимулювання готовності майбутніх соціальних педагогів до виховної роботи у процесі вивчення іноземної мови у ВНЗ (на прикладі кінофільму «Звуки музики» («The Sound of Music»), США, реж. Уайз, 1965 р.). Актуальні проблеми навчання та виховання людей в інтегрованому середовищі: зб. наук. праць № 9 (11). Київ: Ун-т «Україна». 2012. С. 84–95. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7446
18. Петько Л. В. Фільми іноземною мовою у формуванні ПОІНС для студентів-біологів. Критичний підхід у викладанні природничих дисциплін : матеріали міжн. наук -метод. конф. (Київ, 14 листопада 2018 року) ; укл. : О. П. Галай [та ін.]. Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. С. 118−124. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/21837
19. Петько Л.В. Шляхи формування іншомовної соціокультурної компетенції студентів мистецьких спеціальностей ВНЗ у процесі фахової підготовки. Проблеми підготовки сучасного вчителя: зб. наук. пр. Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини [ред. кол.: Побірченко Н. С. (гол.ред) та ін.]. Умань: ПП Жовтий О. О., 2012. Випуск 6. Ч. 3. С. 57–62. URL: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/7445
20. Подосиннікова Г. І., Кривошня К. С. Технологія інтерактивного навчання «Кіноклуб» у підготовці майбутніх учителів англійської мови. Іноземні мови 2022. 2. С. 32–46.
21. Сеньовська Н. Л. Художній фільм як засіб навчання студентів-педагогів під часу вивчення курсу «Педагогіка». Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету. Серія: педагогіка. 2016. № 3. С.202–208.
22. Стрельчук В. I’ll dance and tell my friends: як говорити про танці англійською мовою. Перший Кембріджський центр. 28.04.2023. URL: https://cambridge.ua/uk/blog/o-tantsakh-na-angliyskom-yazyke-slova-vyrazheniya-idiomy/
23. Телих Н. М. Танець – як вид мистецтва: лекційне заняття. Всеосвіта. Мистецтво. 05. 05. 2020. URL: https://vseosvita.ua/library/tanec-ak-vid-mistectva-266120.html
24. Трикашна Ю.І. Формування англомовної соціокультурної компетентності у майбутніх філологів з використанням автентичного художнього фільму : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. Київ, 2017. 394 с.
25. Шонь Олена. Художній фільм у навчанні англійської мови: лінгвосоціокультурний аспект. Подолання мовних та комунікативних бар’єрів: освіта, наука, культура: збірник наукових праць / за заг. ред. А. Ґ. Ґудманяна, О. В. Ковтун. Київ: Аграр Медіа Груп, 2016. URL: http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/23664
26. Aine B. My Habitual Journey In To Paradise. Cinematicaly Speaking. November 26, 2020. URL: https://filmhistoryandreviews.wordpress.com/
27. Austrian folk dance Ländler (Ramsau). URL: https://www.youtube.com/watch?v=-nETlE3Vj0k
28. Bathel Joan. ‘The Sound of Music’. Biggest Money-Making Movie of All Time – How Come? The New York Times. November 20, 1966. URL: https://archive.nytimes.com/www.nytimes.com/packages/html/movies/bestpictures/music-ar.html
29. Beethoven L. 7 Ländler in D Major, WoO 11 - Olli Mustonen Piano. URL: https://www.youtube.com/watch?v=org84wPWoOE
30. Bezdek Matthew A., Gerrig Richard J. Musical emotions in the context of narrative film. Behavioral and Brain Sciences. Vol. 31. Issue 5. October 2008. DOI: https://doi.org/10.1017/S0140525X08005323
31. Dancing Scene – The Ländler Austrian Folk Dance. The Sound Of Music (1965). Movie clip. URL: https://www.youtube.com/watch?v=3OCKvJYAFYw
32. Dirndl Dress Part 1 | Burda Style 7057. URL: https://www.youtube.com/watch?v=ScLX0SvSo7s
33. Dirty Dancing – Time of my Life (Final Dance), 1987, USA. URL: https://www.youtube.com/watch?v=WpmILPAcRQo
34. Entrées récentes. Laender. URL: https://ua-bal.livejournal.com/9070.html
35. Epstein Russell A., Ward Emily J. How Reliable Are Visual Context Effects in the Parahippocampal Place Area? Cerebral Cortex February 2010, Vol. 20. No 2, pp. 294 –303.
36. How to Sew a Dirndl | Step-by-Step Tutorial. URL: https://www.youtube.com/watch?v=Zrxe0-ldyV4
37. Klingenbeck F. Unsterblicher Walzer : die Geschichte des dt. Nationaltanzes / F. Klingenbeck. 2. Aufl. Wien : Frick, 1943. 106 р.
38. Komarovska O., Vlasova V., Pet’ko L., Voloshenko A., Holinska T., Prodius O. The influence of arts education on love of the natural environment. XVI International Scientific-Practical Conference “Actual Problems of Improving Farming Productivity and Agroecology” (Dnipro, Ukraine, April 15–17, 2024). Issue: E3S Web Conf. 2024, Vol�ume 538. Article Number 05004, 5 p. DOI: https://doi.org/10.1051/e3sconf/202453805004
39. Konovalenko T., Barantsova I., Maxim Rutkovskyi M. Intercultural approach to the motivation of studying foreign languages. Scientific Bulletin Melitopol State Pedagogical University (Zaporizhzhia). 2022. No. 2(29), pp. 14–18. DOI: 10.33842/22195203-2023-29-14-18
40. Kovalynska I.V., Ternopilska V.I. A survey of multicultural education in Ukraine: state approach. Science and practice: Collection of scientific articles. Thorpe-Bowker®, Melbourne, Australia, 2016, pp. 256–259.
41. Kuchinke Lars, Kappelhoff Hermann, Koelsch Stefan. ‘Emotion and music in narrative films: A neuroscientific perspective’, in Siu-Lan Tan, and others (eds), The Psychology of Music in Multimedia (Oxford, 2013; online edn, Oxford Academic, 1 Sept. 2013), pp. 118–138. URL: https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199608157.003.0006,
42. List Ferenz. Ländler in Ab S.211. Timothy TK Murray, Piano. URL: https://www.youtube.com/watch?v=7p5P4B7PYKw
43. Mahler Gustav. Symphony No. 4. (From the Musikverein in Vienna). Juliane Banse (soprano), Claudio Abbado (conductor); Jugendorchester URL: https://www.youtube.com/watch?v=RQEoeXE2-0Q
44. Master the Magical Laendler Dance alongside Tangled Rapunzel. URL: https://www.youtube.com/watch?v=4QXX8Io3z30
45. Mozart W. A. 6 German Dances (Ländler), 1791. Wiener Mozart Ensemble, conductor: Willi Boskovsky URL: https://www.youtube.com/watch?v=czp-D2u_wE4
46. The Psychology of Music in Multimedia / Tan, Siu-Lan, and others (eds), The Psychology of Music in Multimedia . Oxford, 2013; online edn, Oxford Academic, 1 Sept. 2013, https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199608157.001.0001,
47. O’Keefe Meghan. The Secret Sex In ‘The Sound of Music’. Decider. March 2, 2015, 2:00 p.m. ET. URL: https://decider.com/2015/03/02/secret-sexiness-sound-of-music/
48. Ovsiienko L., Rakityanska L., Kulyk O., Pet’ko L., Turchynova G., Zavadska T. Development of Multicultural Education: Tasks, Tools and Project Solutions. TEM Journal. 2023. Volume 12. Issue 3, August 2023, pp. 1451–1461. DOI: 10.18421/TEM123-25, ISSN 2217-8309.
49. Pet’ko Lyudmila. Multicultural upbringing of students and the formation of professionally oriented foreign language teaching environment. Perspectives of research and development: Collection of scientific articles. SAUL Publishing Ltd, Dublin, Ireland, 2017. P. 164−170. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/15804
50. Pet’ko Lyudmila. The development of student youth aesthetic culture on professional direction. Topical issues of contemporary science: Collection of scientific articles. C.E.I.M., Valencia, Venezuela, 2017, pp. 188−192. URI http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/15093
51. Pet’ko L., Kirilchuk N. The Eternal City and Eternal Love in the Rose “Roman Holiday”. Intellectual Archive. Toronto: Shiny Word.Corp. (Canada). 2022. Vol. 11. No. 1. (January/March), pp. 31−57. URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/37063
52. Porokhnitska A., Pet’ko L., Turchynova G. Oscars best actress winner Julie Andrews and a beautiful rose named after her. Actual problems of modern science and practice : the XXXII International Science Conference (Boston, June 29–July 02, 2021). USA. Boston : BookwireTM. 2021, pp. 39−53. URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34669
53. Sawyer Diane. ‘The Sound of Music’ with Julie Andrews (Part 2). ABC News. 2015. URL: https://www.youtube.com/watch?v=axJPwi5CpjU
54. Schubert Franz. 20 Ländler for piano duet (arr. J. Brahms), Piano Duo Shin-Park. URL: https://www.youtube.com/watch?v=014eM2eteSc
55. Sears A. (2008). The coming of the musical play: Rodgers and Hammerstein. In W. Everett & P. Laird (Eds.), The Cambridge Companion to the Musical. /Cambridge Companions to Music. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, pp. 147–163. DOI:10.1017/CCOL9780521862387.009
56. Somers Jeff. Things only adults notice in The Sound of Music. Grunge. February 12, 2022. URL: https://www.grunge.com/328572/things-only-adults-notice-in-the-sound-of-music/
57. That Brazilian Couple Teaches The Sound of Music’s Laendler Dance – Tutorial. URL: https://www.youtube.com/watch?v=YnRqNmuaa_s
58. The Sound of Music (1965, USA, Robert Wise). URL: https://uakino.club/filmy/genre_drama/910-zvuki-muziki.html
59. The Sound of Music (movie, USA, 1965. Director: Robert Wise, time: 2:54:36.). URL: https://www.youtube.com/watch?v=edpeRzNTA8w
60. Zillertaler Laendler. / Folk Dance Federation. Calofornia. URL: https://www.folkdance.com/LDNotations/ZillertalerLaendler1951LD.pdf
Опубліковано
2024-08-21
Цитовано
Як цитувати
Людмила Василівна Петько. (2024). Мультидисциплінарний підхід до вивчення народного танцю "Лендлер" у формуванні іншомовного професійно орієнтованого освітнього простору. Наукові записки кафедри педагогіки, (54), 41-59. вилучено із https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/24165