Підготовка майбутніх учителів математики до ефективного впровадження комп'ютерних освітніх програм в закладах загальної середньої освіти

  • Ганна Вікторівна Чернова Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна https://orcid.org/0000-0002-3327-4812
Ключові слова: комп'ютерні освітні програми, математика, підготовка вчителів, середня освіта, цифрова компетентність

Анотація

Сучасна система освіти в умовах реформування потребує професійних педагогів-математиків, конкурентоспроможних, здатних креативно мислити, експериментувати, впроваджувати нововведення у своїй педагогічній діяльності, спроможних сформувати повноцінну інтелектуальну особистість учня. У цьому аспекті актуальною стає підготовка педагогів-математиків, які здатні ефективно впроваджувати у навчально-виховний процес учнів комп’ютерні освітні програми.
Метою статті є узагальнення визначення цифрової компетентності педагога, виявлення основних комп’ютерних освітніх програм, які можуть ефективно застосовувати у своїй педагогічній діяльності майбутні вчителі-математики з учнями, надання рекомендацій щодо підготовки вчителів-математиків, направленої на ефективне використання електронних освітніх сервісів у закладах загальної середньої освіти.
На основі аналізу наукової літератури з’ясовано, що рівень сформованості цифрової компетентності педагога впливає на якість освітнього процесу. При цьому виявлено, що цифрова компетентність є комбінацією загальних і спеціальних знань, умінь і навичок учителя для досягнення навчально-виховних цілей за допомогою ефективного використання комп’ютерних технологій в освітньому процесі.
Виділено три базові складові структури цифрової компетентності: загальна, дидактична та професійно-орієнтована (соціальна).
Наведено перелік популярних комп’ютерних освітніх сервісів, зручних для використання на уроках математики, та представлено їх основні освітні можливості.
Запропоновано рекомендації щодо ефективного застосовування студентами комп’ютерних освітніх програм у навчально-виховній діяльності учнів.
На прикладі існуючої освітньої програми окреслено як відбувається ефективне впровадження комп’ютерних освітніх сервісів при підготовці вчителів математики.
На основі проведеного дослідження зроблено висновки, що підготовка майбутніх учителів математики до ефективного використання комп’ютерних ресурсів у навчанні учнів має здійснюватися з урахуванням наступних умов: наявність чіткої мотивації до застосування комп’ютерних освітніх сервісів; глибоке розуміння освітніх можливостей використання цифрових технологій; доцільність та дозованість використання відповідних сервісів; готовність освітян безперервно самовдосконалюватися у професійній педагогічній діяльності.

Завантаження

##plugins.generic.usageStats.noStats##

Посилання

/

Посилання

Опубліковано
2023-12-30
Цитовано
Як цитувати
Чернова, Г. В. (2023). Підготовка майбутніх учителів математики до ефективного впровадження комп’ютерних освітніх програм в закладах загальної середньої освіти. Наукові записки кафедри педагогіки, (53), 72-79. https://doi.org/10.26565/2074-8167-2023-53-09