Інноваційні засоби формування англомовної комунікативної компетентності студентів технічних спеціальностей
Анотація
Постановка проблеми. Актуальність дослідження цієї теми зумовлюється низкою чинників, серед яких провідне місце займає: глобалізація – англійська мова стає важливою у сфері техніки та науки. Знання англійської мови є необхідною умовою для успішної кар’єри у міжнародних компаніях, на наукових конференціях, при публікації наукових статей; недоліки традиційних методів – традиційні методи навчання англійської мови не завжди дають бажаного результату, не формують необхідних для спілкування в професійній сфері навичок; потреба в інноваціях – виникає потреба в розробці та впровадженні інноваційних методів; засобів; технологій для формування англомовної комунікативної компетентності студентів технічних спеціальностей; переваги інноваційних засобів – інноваційні засоби роблять процес навчання більш цікавим, мотивованим, ефективним.
Мета статті – визначити та охарактеризувати інноваційні засоби формування англомовної комунікативної компетентності студентів технічних спеціальностей.
Матеріали і методи. Для досягнення мети дослідження було використано широкий спектр теоретичних методів, включаючи аналіз науково-методичної та психолого-педагогічної літератури, а також вивчення документації, пов’язаної з темою дослідження.
Результати дослідження. Впровадження комунікативного методу навчання є важливим компонентом сучасної програми з іноземної мови для студентів технічних спеціальностей. Метою навчання іноземної мови є не лише професійне навчання чотирьох взаємопов’язаних видів мовної діяльності (читання, письмо, аудіювання та говоріння), але й розвиток здатності використовувати іноземну мову для вираження своїх думок.
Під час навчання формування англомовної комунікативної компетентності студентів технічних спеціальностей полягає в тому, що в процесі навчання застосовувати інноваційні засоби, застосовуючи які студенти можуть самостійно вирішувати комунікативні завдання за допомогою іноземної мови, наприклад, моделюючи ситуації професійного спілкування або шукати рішення, читаючи наукову літературу. Щоб досягти цього, використовуються інноваційні засоби навчання та створюються стимули для формування англомовної комунікативної компетентності студентів технічних спеціальностей.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Birka, M. F. (2014). Development of the concept of continuous education in Ukraine. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools, 34, 69-74.
Biretska, L. S. (2015). Formation of English lexical competence of future doctors in professionally oriented reading: author’s abstract. thesis ... candidate ped. Sciences: 13.00.02 / Kyiv. national language Univ. Kyiv. 22 s.
Voronina, K. V. & Valiiova, T. B. (2020). Formation of business communication skills in students of non-language majors by means of a foreign language. VIRTUS. 84.
Horpinich, T. I. (2014). Methodology of formation of professional English language competence in reading among future pharmacists taking into account individual cognitive learning styles: thesis. candidate ped. Sciences:
00.02 / Ternopil. Volodymyr Hnatyuk National University. Ternopil, 300 s.
Zharko, O. (2018). Formation of communicative competence in students of non-language majors when studying a foreign language in institutions of higher education of the I-II levels of accreditation. A young scientist. 10 (62). 54-59.
Kyrykylytsia, V. V. (2015). Formation of foreign language knowledge and skills of students of non-language majors in the process of working with dictionaries. Scientific notes of Ternopil National Pedagogical University named after Volodymyr Hnatyuk. Series: pedagogy. 1. 88-94.
Kovalenko, O. (2008). Formation of a competence-based approach to learning foreign languages. Foreign languages in educational institutions, 3, 28–34.
Krysak, L. V. (2016). Methods of training future general practitioners in English-language professionally oriented dialogic speech: diss. ... candidate ped. Sciences: 13.00.02 / Kyiv. Taras Shevchenko National University. Kyiv. 285 s.
Kukharonok, S. S. (2019). Interactive technologies as a means of forming foreign language communicative competence of students of non-language majors. Problems and prospects of updating foreign language communicative training of specialists in the 21st century: a collection of materials of the 6th All-Ukrainian scientific and practical webinar with international participation (November 27, 2019).
Lazarenko, L. M. & Barabash, I. V. (2017). The use of interactive teaching methods in the formation of foreign language communicative competence in students of non-language majors. Scientific Bulletin of the International Humanitarian University. Series: Philology. 31 (2). 154-157.
Matiienko, O. & Buchatska, S. (2022). Formation of foreign language communicative competence in students of non-language majors by means of role-playing games. Modern information technologies and innovative teaching methods in the training of specialists: methodology, theory, experience, problems. 154-166.
Salashchenko, H. M. (2019). Peculiarities of the formation of foreign language communicative competence of students and cadets of non-language institutions of higher education by means of project technologies. Legal journal of Donbass. 3. 153–160.
Svyrydenko, I. M. (2015). Peculiarities of the formation of foreign language communicative competence in students of non-language majors. Scientific notes of the National University Ostroh Academy. Series: Philological.
309-311.
Chorna, I. Yu. (2017). Formation of future marketers’ English-language lexical competence in writing by means of case technology: dissertation. ... candidate ped. Sciences: 13.00.02 / Ternopil. national pedagogue of the University named after Volodymyr Hnatyuk, Ternopil. 268 s.
Ianenko, L. P. & Yurchuk, L. V. (2014). Possibilities of developmental learning for students’ foreign language competence. Language and culture. 17, T 5. 88–92.
Bender, B.M. (2017). Pretences in Language Teaching. English Language Teaching.19. 20.
Long, Michael H. & Patricia A. Porter. (2016). Group work, interlanguage talk, and second language acquisition.
TESOL Quarterly, 19, 2, 207-208.
Morska, L., Horpinich, T. & Olendr, T. (2018). Teaching medical students professional English reading on the basis of individual cognitive learning styles. Science and Education 2. 86–93.
Stavytska, I. (2017). The formation of foreign language competence of engineering students by means of multimedia. Advanced Education, (7), 123–128.
Wilks, Y. (2009). Machine Translation. Its scope and limits. Sheffield: Springer.
Бирка М. Ф. Розвиток концепції неперервної освіти в Україні. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2014. Вип. 34. С. 69-74.
Бірецька Л. С. Формування англомовної лексичної компетентності майбутніх лікарів у професійно орієнтованому читанні: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Київ. нац. лінгв. ун-т. Київ, 2015. 22 с.
Вороніна К. В., Валійова Т. Б. Формування умінь ділового спілкування у студентів немовних спеціальностей засобами іноземної мови. VIRTUS. 2020. С. 84.
Горпініч Т. І. Методика формування професійної англомовної компетентності у читанні у майбутніх фармацевтів з урахуванням індивідуально-когнітивних стилів навчання: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Терноп. нац ун-т імені Володимира Гнатюка. Тернопіль, 2014. 300 с.
Жарко О. Формування комунікативної компетенції у студентів немовних спеціальностей при вивченні іноземної мови у закладах вищої освіти І-ІІ рівнів акредитації. Молодий вчений. 2018. №. 10 (62).
С. 54-59.
Кирикилиця В. В. Формування іншомовних знань і навичок студентів немовних спеціальностей у процесі роботи зі словниками. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка. 2015. №. 1. С. 88–94.
Коваленко О. Формування компетентнісного підходу до вивчення іноземних мов. Іноземні мови в навчальних закладах. 2008. № 3. С. 28–34.
Крисак Л. В. Методика навчання майбутніх лікарів загальної практики англомовного професійно орієнтованого діалогічного мовлення: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Київ. нац ун-т імені Тараса Шевченка. Київ, 2016. 285 с.
Кухарьонок С. С. Інтерактивні технології як засіб формування іншомовної комунікативної компетентності студентів немовних спеціальностей. Проблеми і перспективи актуалізації іншомовної комунікативної підготовки фахівців у ХХІ столітті: збірник матеріалів VІ Всеукраїнського науково-практичного вебінару з міжнародною участю (27 листопада 2019 р.). 2019. С. 19–22.
Лазаренко Л. М., Барабаш І. В. Застосування інтерактивних методів навчання при формуванні іншомовної комунікативної компетенції у студентів немовних спеціальностей. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія: Філологія. 2017. №. 31 (2). С. 154–157.
Матієнко О., Бучацька С. Формування іншомовної комунікативної компетентності у студентів немовних спеціальностей засобами рольових ігор. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2022. С. 154–166.
Салащенко Г. М. Особливості формування іншомовної комунікативної компетенції студентів та курсантів немовних закладів вищої освіти засобами проєктних технологій. Правовий часопис Донбасу. 2019. №. 3. С. 153–160.
Свириденко І. М. Особливості формування іншомовної комунікативної компетентності у студентів немовних спеціальностей. Наукові записки Національного університету Острозька академія. Серія: Філологічна. 2015. №. 58. С. 309–311.
Чорна І. Ю. Формування у майбутніх маркетологів англомовної лексичної компетентності в письмі засобом кейс-технології: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 / Терноп. нац. пед ун-т ім. Володимира Гнатюка, Тернопіль, 2017. 268 с.
Яненко Л. П., Юрчук Л. В. Можливості розвиваючого навчання для іншомовної компетенції студентів. Мова і культура. 2014. Вип. 17. Т. 5. С. 88–92.
Bender B.M. Pretences in Language Teaching. English Language Teaching. London, 2017. Р. 19–20.
Long, Michael H. And Patricia A. Porter. 2016. Group work, interlanguage talk, and second language acquisition. TESOL Quarterly. 2019. №19 (2). Р. 207-208.
Morska L., Horpinich T., Olendr T. Teaching medical students professional English reading on the basis of individual cognitive learning styles. Science and Education. 2018. № 2. P. 86–93.
Stavytska I. The formation of foreign language competence of engineering students by means of multimedia. Advanced Education. 2017. (7). Р. 123–128.
Wilks Y. Machine Translation. Its scope and limits. Sheffield: Springer, 2009.