Структурні складові компетентності самовираження майбутнього вчителя музичного мистецтва в контексті компетентністного підходу
Анотація
У статті розглянуті загальні питання визначення компетентності культурного самовираження у контексті підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва через призму роботи різних закордонних учених та дослідників. За основу в питанні аналізу структурних елементів компетентності самовираження були взяті напрацювання щодо ключових компетентностей упродовж життя для громадян Європейського Союзу. Методами дослідження були визначені аналіз відкритих джерел і досліджень організацій та окремих вчених, систематизація отриманих результатів та їх інтерпретація. У ході дослідження доводиться, що компетентність самовираження – це наступний етап у постійній еволюції компетентностей у галузі культури та міжособистісної взаємодії людей. Приводяться дані щодо різноманітних визначень компетентності у галузі культурної обізнаності й самовираження. Автором було проаналізовано рамку дескрипторів, які притаманні для вчителів музичного мистецтва у Європейському Союзі, до основних з них віднесено: особистісний саморозвиток; розвиток музичних здібностей; управління процесом музичного (само)розвитку; управління неформальною музичною (само)освітою. Отримані результати можуть стати цінним підґрунтям для науковців з КНР, які будуть розробляти освітні стандарти та рамки компетентностей для майбутніх вчителів музичного мистецтва. Автором закцентовано увагу на необхідності формування компетентності самовираження як найвищого щабля розвитку людського потенціалу на засадах творчості, міжкультурного взаємопорозуміння та усвідомлення власного місця у світі.
Завантаження
Посилання
/Посилання
Barton, G. (2018). The relationship between music, culture, and society: meaning in music. In Music Learning and Teaching in Culturally and Socially Diverse Contexts (pp. 23-41). Palgrave Macmillan, Cham.
Burchum, J. (2002, October). Cultural competence: An evolutionary perspective. Nursing Forum, 37(4), p. 5.
Council Recommendation (2018). Key Competences for LifeLong Learning. Retrieved January 30, 2022, from https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A52018SC0014
Dong, X. (2009). Cultural Differences and Cultivation of Cross-Cultural Communicative Competence in Chinese FLT. International Education Studies, 2(2), 22-25.
European Communities. (2007). Key competences for lifelong learning: European reference framework.
Ho, W. C., & Law, W. W. (2004). Values, music and education in China. Music Education Research, 6(2), 149-167.
Ho, W. C. (2018). Culture, music education, and the Chinese dream in mainland China (Vol. 7). Singapore: Springer.
Ho, W. C., & Law, W. W. (2006). Students’ music experiences, society and culture: music education in Shanghai, China. Music Education Research, 8(1), 47-64.
Kirmayer, L. (2012). Rethinking cultural competence. Transcultural Psychiatry, 49(2), 149–164.
Lasauskienė, J., & Rauduvaitė, A. (2013). Designing Music Teacher Competences in the European Qualifications Framework. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 83, 180-184. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.035
Martin, M., & Vaughn, B. (2007). Cultural competence: The nuts and bolts of diversity and inclusion. Strategic Diversity & Inclusion Management, 1(1), 31-38.
Şahin, M., Akbaşlı, S., & Yanpar Yelken, T. (2010). Key competences for lifelong learning: The case of prospective teachers. Educational Research and Review, 5(10), 545-556.
Sala, A., Punie, Y., Garkov, V. and Cabrera Giraldez, M. (2020). LifeComp: The European Framework for Personal, Social and Learning to Learn Key Competence, EUR 30246 EN, Publications Office of the European Union, Luxembourg, ISBN 978-92-76-19418-7, doi:10.2760/302967, JRC120911.
Watt, K., Abbott, P. & Reath, J. (2016). Developing cultural competence in general practitioners: an integrative review of the literature. BMC Fam Pract, 17, 158. https://doi.org/10.1186/s12875-016-0560-6
Barton, G. (2018). The relationship between music, culture, and society: meaning in music. In Music Learning and Teaching in Culturally and Socially Diverse Contexts (pp. 23-41). Palgrave Macmillan, Cham.
Burchum, J. (2002, October). Cultural competence: An evolutionary perspective. Nursing Forum, 37(4), p. 5.
Council Recommendation (2018). Key Competences for LifeLong Learning. Retrieved January 30, 2022, from https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX%3A52018SC0014
Dong, X. (2009). Cultural Differences and Cultivation of Cross-Cultural Communicative Competence in Chinese FLT. International Education Studies, 2(2), 22-25.
European Communities. (2007). Key competences for lifelong learning: European reference framework.
Ho, W. C., & Law, W. W. (2004). Values, music and education in China. Music Education Research, 6(2), 149-167.
Ho, W. C. (2018). Culture, music education, and the Chinese dream in mainland China (Vol. 7). Singapore: Springer.
Ho, W. C., & Law, W. W. (2006). Students’ music experiences, society and culture: music education in Shanghai, China. Music Education Research, 8(1), 47-64.
Kirmayer, L. (2012). Rethinking cultural competence. Transcultural Psychiatry, 49(2), 149–164.
Lasauskienė, J., & Rauduvaitė, A. (2013). Designing Music Teacher Competences in the European Qualifications Framework. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 83, 180-184. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.035
Martin, M., & Vaughn, B. (2007). Cultural competence: The nuts and bolts of diversity and inclusion. Strategic Diversity & Inclusion Management, 1(1), 31-38.
Şahin, M., Akbaşlı, S., & Yanpar Yelken, T. (2010). Key competences for lifelong learning: The case of prospective teachers. Educational Research and Review, 5(10), 545-556.
Sala, A., Punie, Y., Garkov, V. and Cabrera Giraldez, M. (2020). LifeComp: The European Framework for Personal, Social and Learning to Learn Key Competence, EUR 30246 EN, Publications Office of the European Union, Luxembourg, ISBN 978-92-76-19418-7, doi:10.2760/302967, JRC120911.
Watt, K., Abbott, P. & Reath, J. (2016). Developing cultural competence in general practitioners: an integrative review of the literature. BMC Fam Pract, 17, 158. https://doi.org/10.1186/s12875-016-0560-6